یک رستوران غیر بهداشتی در زرین دشت تعطیل شد
.
یک رستوران
در شهرستان زرین دشت، به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی با دستور مقام قضایی تعطیل
شد.
به گزارش
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مدیر گروه سلامت محیط دانشگاه با اعلام این
خبر، گفت: در راستای اجرای مقررات ماده 13 مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و
بهداشتی، این رستوران به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی تعطیل شد که پس از رفع
نواقص موجود و تایید کارشناسان بهداشتی، می تواند فعالیت خود را آغاز کند.
مهندس «سیامک
شمس» افزود: طرح تشدید بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به وِیژه رستوران
ها، با حساسیت بالایی در حال انجام است و با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروز 98،
بازرسان از این اماکن و مراکز به صورت مستمر بازدید می کنند.
او ادامه
داد: همه متصدیان ملزم به رعایت قوانین و مقررات
بهداشتی در اماکن تهیه و توزیع مواد خوراکی هستند و داشتن کارت تندرستی، رعایت
بهداشت فردی، تهیه مواد اولیه سالم، انبار بهداشتی و رعایت بهداشت محیط، از
الزامات محل تهیه مواد خوراکی به شمار می رود.
مسوول
واحد بهداشت محیط شهرستان زرین دشت، گفت: این رستوران به دلیل نداشتن کارت معتبر
بهداشتی، عدم رعایت بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی و همچنین عدم بهسازی محیط، تعطیل
شد.
مهندس «زیبا
نجاتی» افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در بازرسیهای
کارشناسان بهداشت محیط، با اماکن مورد نظر به شدت برخورد قانونی میشود و از ادامه
فعالیت آنها جلوگیری و پرونده برای پیگیری و برخورد قانونی به مراجع قضایی
ارجاع داده می شود.
او تاکید کرد: شهروندان در
صورت مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی،
با سامانه 190 تماس بگیرند.
پایان خبر
نظر دهید