سرمایه گذاری برای تولید
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
سرمایه گذاری برای تولید
  • //
  • - تعداد بازدید: 48
  • زمان مطالعه : 17 دقیقه

پیشگیری از کروناویروس در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز/ 8 تیر

.

تداوم اقدامات ستاد مقابله با کروناویروس در
کازرون



سی و ششمین نشست قرارگاه مقابله با کروناویروس کازرون در
دفتر فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد. 

 


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کازرون، رییس شبکه
در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کروناویروس ضمن قدردانی از مشارکت اعضای قرارگاه
مبارزه با کووید19 با مسوولان حوزه سلامت شهرستان از ابتدای اپیدمی این بیماری در
کشور تاکنون، مهمترین عامل شیوع و افزایش مبتلایان به کروناویروس در روزهای گذشته
را حضور مردم در اجتماعات و رعایت نکردن نکات بهداشتی عنوان کرد.



دکتر «بندر برامکی» گفت: بهترین شیوه مدیریت پیشگیری از
بیماری کووید19، حساس سازی مردم نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی مانند حفظ
فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در اجتماعات با هدف قطع زنجیره
انتقال است.



او بر محدود کردن ظرفیت تالارهای برگزاری مجالس، اعمال
محدودیت در برگزاری مراسم ترحیم در آرامستان ها، استفاده اجباری کارمندان و
مراجعان به ادارات و رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی از ماسک، گندزدایی مستمر مکان
های پُر تردد و ساماندهی تفرجگاه امامزاده «سید حسین»، تاکید کرد.



رئیس شبکه بهداشت و درمان کازرون از تعطیلی موقت ناوگان حمل
و نقل اتوبوس درون شهری و ممنوعیت حضور بیش از سه مسافر در تاکسی های درون شهری، غربالگری
و شناسایی افراد در معرض خطر ابتلا به کروناویروس، محدودیت در برگزاری نشست های
غیرضروری در ادارات شهرستان، کاهش ظرفیت پذیرش تالارهای برگزاری مجالس به میزان 30
درصد گنجایش آنها، نظارت کارشناسان اتاق اصناف و اداره صَمت بر عملکرد مراکز تجاری
و نصب بنرهای آموزش دستورالعمل های بهداشتی در ورودی بازار شهر، تعطیلی وسایل بازی
در پارک ها و به صدا درآوردن آژیر خطر وضعیت شیوع کروناویروس از طریق بلندگوی
سازمان آتش نشانی، به عنوان مصوبات این نشست نام برد.



این نشست با حضور «داریوش دهقان» فرماندار ویژه، «یوسف
فروتن» معاون عمرانی فرماندار، دکتر «سجاد شرافت» رییس بیمارستان ولیعصر(عج)، «زهرا
طهماسبی» معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان و مسوولان ادارات شهرستان کازرون
برگزار شد./102

 
تداوم غربالگری
کارکنان حوزه سلامت و ادارات در بیماریابی فعال کووید19 در کوار


رییس شبکه بهداشت و درمان
کوار از تداوم نمونه گیری و غربالگری کارکنان حوزه سلامت و ادارات شهرستان کوار
برای شناسایی بیماران مبتلا به کووید19در مرکز شانزده ساعته امیرالمومنین(ع) این
شهرستان خبر داد
.



 

به
گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کوار، رییس این شبکه گفت: با توجه به شیوع
بیماری کووید19، در راستای حفظ سلامت کارکنان با هدف شناسایی کانون های جدید
بیماری و قطع زنجیره انسانی کووید19 در شهرستان، غربالگری وضعیت سلامت کارکنان در
حال انجام است.


دکتر
«سید علی شمس نیا» افزود: روزانه حدود 65 نمونه کووید19 از این مرکز به آزمایشگاه
تشخیص کووید19 استان ارسال می شود.



او
اضافه کرد: با توجه به پروتکل های مربوطه، در صورت مثبت بودن تست افراد، ضمن اطلاع
به شخص مبتلا و محل کار بیمار، پیگیری های لازم برای قرنطینه و ادامه روند درمان
تا بهبودی کامل بیمار از سوی تیم عملیاتی شبکه بهداشت و درمان انجام می شود.



رییس
شبکه بهداشت و درمان کوار، گفت: نمونه گیری از افراد در این مرکز در محیطی مجزا با
رعایت اصول بهداشتی، ایمنی و شرایط ایزولاسیون انجام می شود.



شمس
نیا از شهروندان خواست برای مقابله با کروناویرس، اصول و دستورالعمل بهداشتی را
رعایت کنند./102



 

نمونه گیری از هزار و
104 فرد مشکوک به کروناویروس جدید در مرکز 16 ساعته شهید پایخوان ممسنی


از
ابتدای شیوع بیماری کووید19 تاکنون، هزار و 104 نمونه از افراد مشکوک به کروناویروس
جدید و افراد دارای سابقه تماس با بیماران مبتلا
به کرونا از سوی کارشناسان علوم آزمایشگاهی در مرکز 16 ساعته شهید پایخوان ممسنی گرفته
شده است. 



به
گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان ممسنی، رئیس شبکه با اعلام این خبر گفت:
علاوه بر این تعداد، 275 نمونه نیز در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) ممسنی از افراد
مشکوک کروناویروس گرفته شده است.



دکتر
«علی چوبینه» افزود: ازبیماران شناسایی شده در شهرستان ممسنی 54 درصد مرد و 46
درصد زن هستند که 22 درصد از آنان عوامل خطر زمینه ای دارند.



او
با تاکید بر اینکه تمام افراد جامعه در هر گروه سنی در معرض ابتلا به بیماری
کووید19 هستند، تاکید کرد: مردم باید همچنان توصیه های بهداشت فردی مانند فاصله
گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و شست و شوی مرتب دست ها با آب و صابون را رعایت
کنند./102



 

حضور خادمان ثامن
الحجج(ع) در مرکز خدمات سلامت 16 ساعته بیماران حاد تنفسی ممسنی


خادمان
حرم مطهر امام رضا(ع) با همراهی امام جمعه، رییس بنیاد شهید، امور جانبازان و
ایثارگران و جمعی از مسوولان ممسنی در مرکز خدمات جامع سلامت بیماران مشکوک به
کرونا شهید «پایخوان» این شهرستان حاضر شدند و با اهدای تبرکات حرم مطهر رضوی از کارکنان
این مرکز قدردانی کردند. 

 


به
گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان ممسنی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه ممسنی
با اشاره به تلاش های کارکنان مجموعه بهداشت و درمان، نیروهای جهادی بسیج و حوزه علمیه
این شهرستان گفت: پس از دستور مقام معظم رهبری، نخستین قرارگاه بهداشتی زیر نظر
نماینده ولی فقیه در نورآباد تشکیل و گندزدایی گسترده معابر و کوچه های شهر، تولید
ماسک رایگان و عرضه بین مردم محروم و تهیه بسته های کمک معیشتی در قالب کمک های
مومنانه از سوی این قرارگاه انجام شد.



آیت
الله «شاکری فر» با تقدیر از اقدامات شبانه روزی سربازان گمنام عرصه سلامت در
ممسنی، کار آنها را مانند حضور رزمندگان در جبهه های جنگ عنوان کرد.



حجت‌الاسلام
والمسلمین «شیر قاضی» نیز در این برنامه به نمایندگی از خادمان حرم مطهر رضوی از تلاش
کارکنان بهداشتی و درمانی تقدیر و ارزش کار برای تامین سلامت مردم و پرستاری از
بیماران را در ردیف کار مجاهدان در راه حق و ضامن بهشت عنوان کرد.



او
با اهدای نماد مزیّن به نام مبارک امام رضا(ع) به دکتر «ویدا میرزایی» پزشک مرکز
خدمات جامع سلامت شانزده ساعته ممسنی از تلاش های کارکنان این مرکز، قدردانی کرد.



در
این مرکز از بیماران مشکوک به بیماری کووید19 و افراد دارای تماس مثبت نمونه گیری
می شود./102



 

ارایه خدمات روان
شناسی و مشاوره در راستای مبارزه با بیماری کووید19 در استهبان


روان
‌شناسان و مشاوران ستاد مقابله با کروناویروس استهبان در دوران کووید19 خدمات
مناسبی در راستای کاهش اضطراب و استرس شهروندان و سبک زندگی جدید انجام داده ‌اند. 

 


به
گزارش روابط عمومی شبکه بهداشتی، درمانی و آموزشی استهبان، رییس شبکه گفت:

همکاری داوطلبانه با سامانه
4030
برای پاسخگویی به پرسش های مردم، انتشار محتوا در گروه ‌های
فضای مجازی، مشاوره تلفنی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و کاهش اضطراب و
استرس، از جمله خدماتی است که از سوی کارشناسان سلامت روان این مرکز ارایه شده
است.



دکتر
«محمدحسین فدائی» با اشاره به اینکه در این بحران،
شیوع
اختلالات و آسیب ‌های نوپدید روانی افزایش دارد،
افزود: حضور موثر و نشر تراکت ‌ها و
پیام ‌های تصویری و شنیداری در فضاهای مجازی درباره سبک زندگی کرونایی، خودمراقبتی
و دیگر مراقبتی، کاهش استرس و اضطراب، وسواس، گذراندن اوقات فراغت در خانواده،
تقویت رابطه زوج ها، آموزش والدین، مهارت‌ های ماندن در خانه، ارتقاء سلامت روان
خانواده، مدیریت هیجانات منفی، مدیریت رفتارهای اجتنابی و سلامت معنوی از دیگر فعالیت
های این کارشناسان در زمینه ارتقای سلامت روانی جامعه به شمار می رود./102

 
برخورد قانونی با
نانوایی های متخلف در مرودشت


رئیس
شبکه بهداشتی، درمانی و آموزشی شهرستان مرودشت از تعطیلی بیست و پنجمین نانوایی متخلف
از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون در این شهرستان، خبر داد. 

 


به
گزارش روابط عمومی شبکه بهداشتی، درمانی و آموزشی مرودشت، رئیس شبکه گفت: در ادامه
نظارت های کارشناسان بهداشت محیط و ماموران نیروی انتظامی اماکن عمومی از مراکز تهیه،
توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی، بیست و پنجمین نانوایی متخلف در شهرستان
مرودشت به علت رعایت نکردن مسایل بهداشتی و اجرای دستورالعمل های ستاد مبارزه با
کرونا، با دستور مقام قضایی تعطیل شد.



دکتر
«مجید اکبرزاده» با تاکید بر ضرورت حفظ بهداشت در نانوایی ها، نان را یکی از
پرکاربردترین کالاها در سبد غذایی خانواده عنوان کرد که رعایت نکردن بهداشت در پخت
آن می تواند، سلامت مردم را با خطر مواجه کند.



او افزود:
مردم تخلفات بهداشتی در زمینه تهیه و توزیع مواد غذایی، نگهداری نامناسب مواد
غذایی و رعایت نکردن نکات بهداشتی را به سامانه 190 شکایات مردمی وزارت بهداشت،
درمان و آموزش پزشکی اطلاع دهند./102



 

خودمراقبتی راهکاری برای
ارتقای سلامت مردان


رییس
مرکز بهداشت شهرستان بیضا بر فعالیت بدنی کافی در مردان و پرهیز از زندگی بی تحرک در
زمان فاصله گذاری اجتماعی، تاکید کرد. 

 


به
گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان بیضا، مهندس «احمد صادقی» با بیان اینکه
اصلاح شیوه زندگی گامی مهم برای پیشگیری از بیماری ها در مردان است، گفت: تلاش
برای افزایش آگاهی مردان نسبت به سلامتی به طور کلی و بیماری کووید19 و تشویق آنها
به مشارکت در اجرای بهتر موازین بهداشتی می تواند راهکاری برای عبور از بحران
بیماری کووید19 باشد.



کارشناس
مسوول واحد جمعیت و خانواده شبکه بهداشت و درمان بیضا نیز با اشاره به اهمیت توجه
به کرونا در مردان گفت: در زمینه بیماری کووید19، موضوع سلامت مردان از اهمیت ویژه
ای برخوردار است.



«مژگان
جوکار» افزود: گرچه تمام افراد جامعه در معرض خطر کروناویروس هستند، اما سن و جنس
به عنوان دو فاکتور مهم در ابتلا یا شدت علایم تاثیرگذار است و تاکنون موارد
آلودگی در مردان بیشتر از زنان بوده است و این افراد نیازمند مراقبت و توجه بیشتری
هستند.



او
اضافه کرد: وجود بیشتر بیماری های مزمن مانند فشارخون بالا، دیابت و بیماری های قلبی
عروقی در مردان نسبت به زنان و رفتارهای ناسالم مردان مانند بی تحرکی، تغذیه
ناسالم و مصرف دخانیات از جمله عوامل مهم و موثر در این تفاوت است؛ هیچ چیز به اندازه
یک برنامه غذایی کامل و درست به همراه فعالیت فیزیکی مناسب به تقویت سیستم دفاعی
کمک نمی کند./102



 

تاکید بر شناسایی و
بیماریابی افراد مشکوک به کرونا در بازدید رئیس مرکز بهداشت فراشبند از خانه
بهداشت نارک


معاون
بهداشتی شبکه بهداشت و درمان و رئیس مرکز بهداشت شهرستان فراشبند با هدف ارزیابی
روند ارایه خدمات بهداشتی به جمعیت زیر پوشش، از خانه بهداشت «نارک» بازدید کرد. 

 


به
گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فراشبند، «اکبر نوربخش» در این بازدید ضمن
بررسی شاخص های بهداشتی و بررسی مسایل و نظارت بر روند ارایه خدمات بهداشتی در
رابطه با بیماری های تب مالت، سالک و بیماری التور، از بهورزان خواست تا در خصوص
شناسایی و بیماریابی افراد مشکوک به کرونا در روستاها تلاش بیشتری انجام دهند.



او بر
واکسیناسیون به موقع نوزادان و کودکان با وجود شرایط شیوع ویروس کرونا و با توجه به
پراکندگی جمعیتی در این روستا بر مراقبت به موقع سالمندان و میانسالان و مراقبت گروه
های هدف شامل مادران باردار، بیماران دیابتی و بیماران دارای فشارخون بالا تاکید
کرد و از بهورزان خواست تا در محل کار، از ماسک استفاده کنند.



رئیس
مرکز بهداشت فراشبند با قدردانی از عملکرد و پیگیری های «رضا قهرمانی» و «حلیمه
خنجی» بهورزان نارک که در خط مقدم سلامت در این روستا فعالیت دارند، از مردم این روستا
نیز برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی، شست و شوی مرتب دست ها و استفاده از ماسک
قدردانی کرد.



نوربخش
از اهالی روستا خواست تا همچنان در خانه
بمانند و ضمن توجه به توصیه های بهداشتی، در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا مشارکت
کنند.



او یادآور
شد: مهم ترین هدف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شرایط کنونی، حفظ سلامت
مردم و جامعه و مبارزه با بیماری کووید19 است./102



 

تعطیلی یک آرایشگاه زنانه
متخلف در داراب


مسوول
واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان داراب از برخورد قانونی و تعطیلی آرایشگاه های
متخلف در این شهرستان به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا خبر داد. 

 


به
گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان داراب، مهندس «لیلا محقق» گفت: در راستای
مصوبه ستاد مدیریت کرونا در زمینه پرهیز از برگزاری مراسم جشن و عروسی، در بازرسی
مشترک که با حضور نمایندگان اماکن، نیروی انتظامی، بازرسان بهداشت محیط و بازرس
اداره صنعت، معدن و تجارت انجام شد، یک آرایشگاه زنانه تعطیل و به یک آرایشگاه دیگر
در زمینه رعایت مسایل بهداشتی هشدار داده شد.



او
با اشاره به شیوع بالای ویروس کرونا در روزهای گذشته در این شهرستان از شهروندان
خواست توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند
./102



 

برگزاری نشست پیشگیری
و مقابله با بیماری کووید19 در راستای برگزاری امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی بیضا


نشست
پیشگیری و مقابله با بیماری کووید19 با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و نظارت
شبکه بهداشت و درمان بر اجرای این دستورالعمل ها و رعایت فاصله گذاری مناسب در
زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان بیضا برگزار شد. 

 


به
گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان بیضا، مهندس «احمد صادقی» رییس مرکز بهداشت
این شهرستان با اشاره به اینکه مهار بیماری کووید19 نیازمند مشارکت تمام مردم در رعایت
اصول بهداشتی و خودمراقبتی است، گفت: با توجه به برگزاری امتحانات حضوری دانشگاه آزاد
اسلامی بیضا، برنامه ریزی های بهداشتی لازم بر اساس دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت،
درمان و آموزش پزشکی انجام شده است.



مهندس
«نازنین حسینی» کارشناس مسوول واحد بهداشت حرفه ای شبکه بهداشت و درمان بیضا در
ادامه این نشست با بیان مطالبی درباره اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی در زمان
برگزاری آزمون ها، گفت:
کارشناسان بهداشت به صورت مستمر از محل برگزاری
آزمون ها بازدید و اقدامات مورد نیاز انجام می شود.



این
نشست با حضور دکتر «ملایی» رییس دانشگاه آزاد اسلامی بیضا، مهندس «نازنین حسینی»
کارشناس مسوول بهداشت حرفه ای، مهندس «نسیم صالحی» کارشناس بهداشت محیط و مهندس «لیلا
یاری» کارشناس مسوول واحد تغذیه شبکه بهداشت و درمان بیضا برگزار شد./102



 

اجرای پروتکل‌های
بهداشتی در برگزاری امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی بیضا


با
هدف حفظ سلامت دانشجویان، تمام امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی بیضا با نظارت شبکه
بهداشت و درمان و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود
.



 

به
گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان بیضا، مهندس «احمد صادقی» رییس مرکز بهداشت
این شهرستان گفت: با نظارت کارشناسان مرکز بهداشت و هماهنگی با دانشگاه آزاد
اسلامی، اقدامات لازم برای رعایت اصول بهداشتی و حفظ سلامت دانشجویان در زمان برگزاری
امتحانات در حال انجام است.


کارشناس مسوول واحد بهداشت حرفه ای شبکه
بهداشت بیضا نیز با اشاره به برگزاری امتحانات با رعایت پروتکل های بهداشتی و شرایط
فاصله گذاری فیزیکی گفت:
بر
اساس دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کووید19 در حوزه های برگزاری امتحانات و آزمون
ها، باید این مکان ها پیش از ورود دانشجویان و پس از خروج آنها ضدعفونی و در هر روز
باید یک آزمون در هر حوزه برگزار شود.



مهندس
«نازنین حسینی» تاکید کرد: استفاده از ماسک برای تمام دانشجویان، اساتید و کارکنان،
استفاده نکردن از آبخوری ‌ها و آبسردکن ‌ها به صورت موقت، استفاده از سیستم تهویه و
یا باز گذاشتن پنجره ‌ها در فضای برگزاری امتحانات، الزامی است./102

 
نظارت بازرسان شبکه
بهداشت و ماموران نیروی انتظامی اماکن عمومی مرودشت بر عملکرد اصناف


در
راستای حفظ سلامت مردم، با واحدهای صنفی که دستورالعمل های بهداشتی را در شهرستان مرودشت
رعایت نمی کنند، برخورد قانونی می شود.  

 


به
گزارش روابط عمومی شبکه بهداشتی، درمانی و آموزشی شهرستان مرودشت، رییس شبکه گفت:
در ادامه نظارت های کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان و ماموران نیروی
انتظامی اماکن عمومی، از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی، یک
هایپر مارکت متخلف به علت رعایت نکردن مسایل بهداشتی با دستور مقام قضایی تعطیل شد.



دکتر
«مجید اکبرزاده» بر رعایت بهداشت از سوی واحدهای تولید و توزیع مواد غذایی تاکید
کرد و افزود: تخلفات بهداشتی قابل چشم پوشی نیست، زیرا این موضوع با سلامت شهروندان
در ارتباط است و بهتر است واحدهایی که در این زمینه دارای اشکالاتی هستند، زودتر
نسبت به رفع ایرادهای موجود اقدام کنند
.



او با
قدردانی از مراجع قضایی در برخورد با متخلفان بهداشتی، از شهروندان خواست در صورت
مشاهده تخلف بهداشتی با شماره 190 سامانه شکایات مردمی وزارت بهداشت، درمان و
آموزش پزشکی تماس بگیرند./102



 

برگزاری نشست مشترک
بازرسان شبکه بهداشت سروستان با اداره صمت و اصناف


نشست
مشترک بازرسان بهداشت حرفه ای و بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان سروستان با
کارشناسان اداره صَمت و اتاق اصناف در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کووید19، برگزار
شد. 

 


به
گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان سروستان، رییس شبکه با تاکید بر تشدید
نظارت بر اصناف و کارخانه ها گفت: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان کروناویروس از
مردم و کارکنان ادارات خواست ضمن رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، بر استفاده از
ماسک از سوی تمامی کارکنان ادارات، ارگان ها، اصناف و مراجعان توجه داشته باشند.



مهندس
«عبدالله بهادری» در راستای پیشگیری از موج دوم بیماری کووید19 در شهرستان بر لزوم
بازدیدهای مشترک بازرسان شبکه بهداشت با کارشناسان اداره صمت و اتاق اصناف و
ممنوعیت عرضه قهوه با دستگاه های قهوه ساز در خواروبار فروشی ها، جلوگیری از عرضه
دخانیات در اصنافی که مجوز عاملیت عرضه دخانیات ندارند و مکاتبه با کارخانه ها و
کارگاه ها برای رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، تاکید کرد.



او افزود:
اگر تمام مردم، کارخانجات، واحدهای تولیدی و اصناف، به رعایت پروتکل های بهداشتی کمتر
توجه کنند، شاهد افزایش تعداد بیماران کروناویرویس خواهیم بود، در همین راستا مسوولان
نیز باید الگوی جامعه باشند تا از خستگی بیشتر کادر پزشکی و درمانی جلوگیری
شود./102



پایان
خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا,اخبار کرونا ویروس جدید
  • کد خبری : 25762
کلیدواژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب