سرمایه گذاری برای تولید
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
سرمایه گذاری برای تولید
  • //
  • - تعداد بازدید: 81
  • زمان مطالعه : 27 دقیقه

خبر امروز/ 21 خرداد

.

برپایی ایستگاه غربالگری  بسیج
ملی کنترل فشارخون در جشنواره گل و گلاب داراب
 



همزمان با برگزاری دهمین
جشنواره گل و گلاب داراب با حضور مسوولان استانی و شهرستانی، کارشناسان سلامت شبکه
بهداشت و درمان این شهرستان با برپایی ایستگاه غربالگری فشارخون، بیش از 600 نفر
از میهمانان جشنواره را غربالگری کردند.

 


به گزارش روابط عمومی
دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سرپرست شبکه بهداشتی، درمانی و آموزشی شهرستان داراب در
این جشنواره با بیان اجتماعی شدن سلامت و لزوم همکاری ادارات در اجرای بسیج ملی
کنترل فشارخون گفت: اجتماعی سازی سلامت در دستورکار حوزه بهداشت و درمان شهرستان
داراب قرار دارد و هدف ما در نخستین گام، توجه مردم به کنترل فشارخون خود است.



«قاسم زاهدانی» افزود: 40
درصد از مبتلایان به فشارخون بالا اطلاعی از بیماری خود ندارند و زمانی که با سکته قلبی و
مغزی یا نارسایی مزمن کلیه روبرو می شوند متوجه بیماری خود می شوند، بنابراین
آگاهی بخشی به مردم، نخستین گام است.



او ادامه داد: شبکه بهداشت
و درمان شهرستان داراب با برپایی هفت ایستگاه سیار در نقاط مختلف شهرستان، خانه
های بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت، مطب پزشکان خانواده و بیمارستان امام حسن
مجتبی(ع) آمادگی این را دارد که غربالگری 50 درصد جمعیت بالای 30 سال شهرستان یعنی
نزدیک به 50 هزار نفر را انجام و پنج هزار بیمار را نیز شناسایی کند./101

 

بررسی
اثربخشی کمیت و کیفیت دوره های آموزشی در دانشکده پیراپزشکی


نشست کمیته آموزش دانشکده پیراپزشکی
با حضور معاون پشتیبانی، دبیر و اعضای این کمیته، با محوریت بررسی اثربخشی دوره
های آموزشی برگزار شد.



به
گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون پشتیبانی دانشکده پیراپزشکی گفت:
کمیته آموزش دانشکده پیراپزشکی از سال 1396 با هدف سیاست ‌گذاری و تدوین برنامه‌ های
آموزشی و دعوت از نمایندگان رسته ‌های مختلف شغلی در سطح دانشکده فعالیت خود را
آغاز کرده است.



مهندس
«علیرضا صلاح» افزود: برنامه ‌ریزی، اجرا و نظارت بر برگزاری دوره‌ های آموزشی،
ارزیابی و تجزیه و تحلیل دقیق نیازهای آموزشی و اولویت بندی آنها، ارائه راهکارهای
مناسب برای ارتقای کیفیت دوره ‌های آموزشی، از مهم ‌ترین اهداف تشکیل این کمیته
بوده است.



او
ادامه داد: برنامه ‌ریزی و تلاش برای افزایش انگیزه و تمایل کارکنان برای مشارکت
در نیازسنجی آموزشی و شرکت در دوره‌ ها و در کنار آن بررسی اثربخشی کمیت و کیفیت
آموزش، از مهم ‌ترین اهداف این کمیته در سال جاری است.



دبیر
کمیته آموزش دانشکده نیز ضمن ارائه گزارش عملکرد سال 1397 به اعضا، دوره‌ های برنامه ‌ریزی شده برای برگزاری طی سال جاری را
معرفی کرد.



«ناهید
عرفایی» با تاکید بر اهمیت نیازسنجی دوره ‌های آموزشی موردنیاز کارکنان، گفت:
کارکنان می توانند با مراجعه به سامانه رشد، دوره‌ های آموزشی موردنیاز خود را
برای برنامه ‌ریزی و برگزاری درخواست کنند، همچنین با بررسی و نام نویسی دوره‌ های
در حال برگزاری و پیش بینی شده در سطح دانشگاه از امتیاز شرکت در دوره‌ های حضوری
و غیرحضوری برخوردار شوند.



در
ادامه مهندس صلاح با دریافت گزارش های مربوط به فعالیت‌های انجام شده یادآور شد



تدوین
برنامه آموزشی سال 98 و معرفی مدرسان، برنامه ‌ریزی برای دعوت از رئیس و اساتید هیات
علمی دانشکده به عنوان مدرس و اجرای دوره ‌ها به صورت کارگاهی و مانور از دیگر
موارد مطرح شده در این نشست بود./101

 
 
تأکید بر بررسی وضعیت تغذیه کودکان مبتلا به اختلال رشد
توزیع سبد غذایی


نشست بررسی
وضعیت تغذیه کودکان زیر 6 سال شهرستان نی ریز در سال 1397 با حضور نماینده کمیته
امداد امام خمینی (ره) و مسوول واحد تغذیه شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار
شد.

 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، «بهنوش
سبحانی» کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی ریز با تأکید بر اینکه هدف
اصلی برنامه توزیع سبد غذایی، بهبود وضعیت تغذیه کودکان مبتلا به اختلال رشد است،
عنوان کرد: در این خصوص مراجعه کودکان مددجو و غیر مددجوی کمیته امداد امام خمینی
(ره) به مراقبان سلامت در شهر و روستا با هدف تکمیل نمودار رشد ضروری است.



«بهنوش سبحانی» با هدف به
اهمیت نظارت دقیق و منظم کارشناسان تغذیه، بهداشت محیط و کارشناسان کمیته امداد
امام خمینی (ره) بر فروشگاه های طرف قرارداد برنامه به عنوان یکی از اولویت های
شبکه بهداشت و درمان نی ریز تأکید کرد.



او گفت:
در مدت زمان اجرای برنامه، کارشناسان شبکه بهداشت و درمان و کمیته امداد امام
خمینی (ره) به صورت مستقیم بر توزیع سبدها نظارت دارند./106

 

همراهی سازمان آموزش و پرورش با بسیج ملی کنترل
فشارخون


نشست مشترک مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز و رییس اداره سلامت و تندرستی اداره
کل آموزش و پرورش استان فارس، با هدف هماهنگی و برنامه ریزی اجرای بسیج ملی کنترل
فشارخون برای افراد بالای 30 سال شاغل در اداره کل آموزش و پرورش نواحی دو و چهار شیراز،
برگزار شد.

 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی
شیراز، مسوول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهدای والفجر
شیراز، ضمن بیان اهمیت بسیج ملی کنترل فشارخون و شناسایی افراد با فشارخون بالا و
پیگیری و درمان افراد شناسایی شده، گفت: مقرر شده است دو نیروی معرفی شده از سوی
اداره کل آموزش و پرورش برای گذراندن دوره آموزشی یک روزه، دریافت گواهینامه و
اختصاص کد برای ورود اطلاعات افراد غربالگری شده شاغل در اداره کل آموزش و پرورش و
نواحی 2 و 4 در سامانه «سیب»، به مرکز بهداشت شهدای والفجر مراجعه کنند.



«مریم لیمویی» افزود: بسیج ملی کنترل
فشارخون در آموزش و پرورش، روزهای نهم،
دهم، دوازدهم و سیزدهم تیر از سوی مرکز بهداشت شهدای والفجر، اجرا می شود.



این نشست، به همت واحد سلامت نوجوانان،
جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهدای والفجر، برگزار شد./102





 

بازدید کارشناسان نظارت و اعتباربخشی دانشگاه از بیمارستان حافظ


کارشناس ایمنی مرکز آموزشی درمانی حافظ، از بازدید کارشناسان
نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بخش های بالینی این بیمارستان،
خبر داد.

 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، «فروغ
طلایی زاده» گفت: در این بازدید، تمام مستندات کمیته ها و صورت جلسه های ایمنی، ارزیابی
شد.



در این بازدید، «عظیمه عباسیان» و «زهرا مرادی» کارشناسان
نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از بخش های اتاق عمل، زنان،
CSSD و اعصاب بیمارستان حافظ، بازدید کردند./102





 

گشایش کلینیک اندازه گیری فشارخون در بیمارستان شهید آیت الله دستغیب


همزمان با آغاز مرحله دوم بسیج ملی
کنترل فشارخون، کلینیک اندازه گیری فشارخون در بیمارستان شهید آیت الله دستغیب
با هدف شناسایی افراد دارای پر فشاری خون و یا افراد در معرض خطر، گشایش یافت.

 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم
پزشکی شیراز، مدیر بیمارستان شهید آیت الله دستغیب گفت:
با توجه به
مشارکت این بیمارستان در بسیج ملی کنترل فشارخون، در مرحله نخست این برنامه از
بیست و هفتم اردیبهشت تا شانزدهم خرداد، بر اقدامات مربوط به آموزش و
اطلاع رسانی در زمینه فشارخون بالا و لزوم پیگیری برای درمان و یا اقدامات پیشگیری،
از سوی واحد آموزش بیمارستان به صورت نصب بنر، توزیع بروشور، آموزش به مراجعان و
همراهان بیمار و پخش فیلم های آموزشی تاکید شد و اکنون در مرحله اجرایی این
برنامه، با برپایی پایگاه اندازه گیری فشارخون در درمانگاه، همه روزه از ساعت 8
صبح تا 20، پذیرای مراجعان هستیم.



«حمید پناهیان» افزود: برای رفاه حال بیماران،
ارایه خدمت اندازه گیری فشارخون به بیماران هموفیلی و تالاسمی نیز در بخش ها انجام
می شود و یک پایگاه سیار نیز برای اندازه گیری فشارخون کارکنان در نظر گرفته شده
است
.



او از افراد بالای 30 سال دعوت کرد با ثبت اطلاعات مربوط به فشارخون خود در سامانه
خوداظهاری به نشانی اینترنتی

www.salamat.gov.ir
،
و یا مراجعه به پایگاه های اندازه گیری فشارخون که از هجدهم خرداد تا پانزدهم تیر در
بیمارستان شهید آیت الله دستغیب برپاست، در این بسیج ملی مشارکت کنند تا زمینه
پیگیری کارشناسان سلامت برای ارایه مراقبت‌ های تکمیلی به افراد مبتلا یا افراد در
معرض خطر ابتلا به پرفشاری خون، فراهم شود.



آیین گشایش کلینیک فشارخون بیمارستان شهید آیت الله دستغیب، با حضور دکتر «کاظم
صمدی» رییس، «حمید پناهیان» مدیر، «طوبی کوشکی» مدیر خدمات پرستاری و دبیر ستاد
اجرایی بسیج ملی کنترل فشارخون در بیمارستان شهید آیت الله دستغیب و جمعی از مسوولان،
در درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی این بیمارستان، برگزار شد./102





 

بررسی راهکارهای ارتقای خدمات رسانی به بیماران در
نشست هم اندیشی رئیس قطب درمان شهرستان های لامرد و مهر با رییس شبکه بهداشت و
درمان مهر


نشست هم اندیشی رییس قطب
درمان شهرستان های لامرد و مهر با رییس شبکه بهداشت و درمان مهر، روسا و مدیران
بیمارستان های حضرت ولیعصر(عج) لامرد، بعثت اشکنان، حضرت فاطمه زهرا(س) مهر و رییس
منطقه بهداشت و درمان علامرودشت در زمینه راه های ارتقای خدمات رسانی به بیماران،
برگزار شد.

 


به گزارش روابط عمومی
دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رییس قطب درمان شهرستان های لامرد و مهر، با تقدیر از
روسا و مدیران بیمارستان های این قطب، بر تعامل بیشتر این مجموعه تاکید و اظهار
امیدواری کرد با همدلی و همفکری بیشتر، زمینه ای فراهم شود تا با کمترین دغدغه
خاطر بتوانیم، به مردم و بیماران خدمات رسانی کنیم.



دکتر «محمد احمدی» با
توجه به اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون، بر اقدام مناسب بیمارستان ها در زمینه اجرای
این بسیج ملی، تاکید کرد.



در ادامه این نشست، دکتر
«سید اسماعیل موسوی» معاون درمان قطب درمان شهرستان های لامرد و مهر، به موضوع
چگونگی حضور متخصصان در بیمارستان ها و اعزام بیماران به بیمارستان قطب بر اساس
پروتکل ابلاغی پرداخت.



این نشست در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان لامرد
برگزار شد./102





 

اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون در ادارات شهرستان بوانات


در دومین روز از آغاز مرحله عملیاتی بسیج
ملی کنترل فشارخون در شهرستان بوانات، فشارخون
کارکنان ادارات این شهرستان، اندازه گیری
شد.

 


به گزارش
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز،
مسوول بیماری های
غیرواگیر شبکه بهداشت و درمان بوانات گفت:
در این روز، ادارات
جهاد کشاورزی، دامپزشکی، مخابرات، آموزش و پرورش، شهرداری و اداره کار شهرستان بوانات،
به بسیج ملی کنترل فشارخون پیوستند.



«رضا دارابی» افزود: با حضور تیم سیار غربالگری، کارکنان ادارات و
مراجعان، در زمینه ابتلا به فشارخون بالا پایش شدند./102





 

ارزیابی ارایه خدمات مراکز و پایگاه های پزشک
خانواده شهری لامرد در بسیج ملی کنترل فشارخون


همزمان با اجرای بسیج
ملی کنترل فشارخون، مدیرگروه گسترش شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز،
از مراکز و پایگاه های پزشک خانواده شهری شهرستان لامرد، بازدید کرد.

 




به گزارش روابط عمومی دانشگاه
علوم پزشکی شیراز، مدیرگروه گسترش شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز،
هدف از این بازدید را بررسی روند ارایه خدمات به مراجعان در بسیج ملی کنترل
فشارخون، عنوان کرد.



دکتر «محمدجواد لولیا» با
تاکید بر سرعت بخشیدن به روند ارایه خدمات در بسیج ملی کنترل فشارخون، گفت: در
مراکز و پایگاه های پزشک خانواده شهری، تعامل خوبی بین ستاد و پزشکان برای ارایه
خدمات به بیماران وجود دارد و این همکاری باعث ارتقای کیفیت اجرای این برنامه ملی می شود.



در ادامه این برنامه، از
کلینیک تخصصی تامین اجتماعی حضرت امام رضا(ع) لامرد بازدید و روند ارایه خدمات به
بیماران، بررسی شد.



دکتر «کرم توانی» رییس
گروه پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی شیراز، «سید حسن احمدی» معاون بهداشت و «محمد
نیکرو» مسوول ستاد گسترش شبکه بهداشت و درمان لامرد، در این بازدیدها حضور
داشتند./102

 

افتتاح فاز عملیاتی بسیج ملی کنترل فشارخون در مصلای نماز جمعه شهرستان داراب


فاز عملیاتی بسیج ملی
کنترل فشار خون در مصلای نماز جمعه شهرستان داراب با حضور امام جمعه، فرماندار،
سرپرست شبکه بهداشت و درمان، مسوولان ادارات و نمازگزاران افتتاح شد.



به گزارش روابط عمومی
دانشگاه علوم پزشکی شیراز، حجت الاسلام «صادقی» امام جمعه شهرستان داراب در بین
خطبه های نمازجمعه با توجه به اینکه اجرای این طرح هیچ گونه هزینه ای برای
شهروندان ندارد، از آنها خواست با مراجعه به مراکز ارائه خدمات سلامت، شبکه بهداشت
و درمان شهرستان را در این امر یاری کنند.

 


«قاسم زاهدانی» سرپرست
شبکه بهداشتی، درمانی و آموزشی داراب نیز در مراسم افتتاح فاز عملیاتی بسیج
ملی
کنترل فشارخون
با
اشاره به اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون گفت: شعار این طرح «بدانیم و اقدام کنیم» انتخاب
شده و هدف اصلی این طرح آگاهی یافتن افراد از بیماری فشارخون و انجام اقدامات
درمانی است.



رئیس مرکز بهداشت داراب
نیز در جمع نمازگزاران جمعه شهرستان با اشاره به اینکه مشمولان این طرح شامل افراد
بزرگسال بالای 30 سال، مادران باردار و بیماران کلیوی هستند، افزود: فشارخون بالا
به صورت خاموش می تواند باعث عوارضی شود که ارگان های حیاتی را درگیر می کند و
صدمات جبران ناپذیری به سلامت فرد می زند .



مهندس «احمدرضا رهسپار»
گفت: بیماری فشارخون بالا در اغلب موارد دارای علامت نیست و زمانی خود را نشان می
دهد که فرد دچار عارضه شده باشد، بنابراین باید ب
ا شناسایی این افراد، اقدامات پیشگیرانه انجام داد.



او در ادامه با اشاره به
اجرای عملیاتی فاز دوم طرح از هفدهم خرداد، اضافه کرد: روش های جمع آوری اطلاعات
در این طرح یکی روش خوداظهاری است که بر این اساس افراد می توانند با استفاده از
دستگاه ها، فشارخون را به صورت قابل اعتماد در منزل اندازه گیری کرده و با مراجعه
به پایگاه اینترنتی
salamat.gov.ir اطلاعات خود را ثبت کنند.



رئیس مرکز بهداشت داراب روش
دیگر را مراجعه افراد به پایگاه ها و مراکز بهداشتی درمانی، پایگاه های سلامت و
خانه های بهداشت عنوان کرد .



کارشناسان سلامت شبکه
بهداشت و درمان داراب با برپایی ایستگاه سلامت در مصلای نمازجمعه، نمازگزاران را
غربالگری کردند./101





 

برگزاری کارگاه آموزشی آسکی در دانشکده
پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س)


مدیرگروه اصول و فنون
پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س) از برگزاری کارگاه آموزشی
آسکی در این دانشکده خبر داد.



به گزارش روابط عمومی
دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «آزیتا جابری» با اشاره به شرکت 13 نفر از اساتید
گروه های پرستاری، اتاق عمل و مامایی در این کارگاه گفت: کارگاه آموزشی آسکی
پیرامون ارزشیابی، روش ارزشیابی، مزایا و معایب و روایی و پایایی آزمون آسکی، در آزمایشگاه
های اصول و مهارت های پرستاری دانشکده برگزار شد.



او ادامه داد: در بخش عملی
این کارگاه نیز استادان به نوشتن سناریو و طرح چک لیست پرداختند
.



دکتر جابری اضافه کرد:
همچنین شرکت کنندگان، از یک ایستگاه آزمون به صورت عملی بازدید کردند.



در این کارگاه که با
تدریس دکتر «فاطمه شیرازی»، دکتر «آزیتا جابری» و «ناهید ماکولاتی» برگزار شد، اهمیت،
عینیت و نقش آزمون آسکی در ارزشیابی دانشجویان مورد تاکید قرار گرفت و راهکارهایی برای
بهبود و ارتقای این آزمون ارائه شد./101



 

پیوستن دانشگاهیان ممسنی به بسیج ملی کنترل فشارخون


دانشگاه های ممسنی به همت مرکز بهداشت شهید خواجه به بسیج
ملی کنترل فشار خون پیوستند.

 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رئیس شبکه
بهداشت و درمان ممسنی گفت: امروز بیماری های غیرواگیر به ویژه فشارخون بالا و بیماری
های قلبی عروقی یکی از مهم ترین دلایل مرگ و میر مردم ایران است.



دکتر «علی چوبینه» با بیان اینکه یک سوم جمعیت کشور مبتلا
به فشارخون بالا هستند، افزود: فشار خون بالا یکی از مهمترین عوامل گرفتگی عروق به
شمار می آید و مصرف صحیح دارو می تواند در کنترل این بیماری بسیار مهم و موثر
باشد.



او افزود: با آغاز مرحله دوم بسیج ملی کنترل فشارخون، به
همت کارشناسان مرکز بهداشت شهید خواجه ممسنی ایستگاه غربالگری و کنترل فشارخون
سیار در دانشگاه های پیام نور، آزاد و فنی امام رضا(ع) ممسنی برپا شد و
دانشگاهیان ممسنی با این بسیج ملی همگام
شدند./101





 

مشارکت بیش از 200 دانشجوی دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه(س) در
بسیج ملی کنترل فشارخون


نماینده دانشکده پرستاری
و مامایی حضرت فاطمه (س) از مشارکت بیش از دویست دانشجوی این دانشکده در مرحله
اجرایی بسیج ملی کنترل فشارخون خبر داد.



به گزارش روابط عمومی
دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «شهپر باقری» با اشاره به آغاز مرحله
اجرایی بسیج ملی کنترل فشارخو و مشارکت اساتید و دانشجویان این دانشکده در این
برنامه، گفت: در همین راستا، در نشستی با حضور اساتید گروه های پرستاری، مامایی،
اتاق عمل، هوشبری و فوریت های پزشکی برگزار و برنامه ریزی های لازم برای شرکت اساتید
در بسیج ملی کنترل فشارخون انجام شد.



دکتر «فاطمه ویزشفر»
معاون آموزشی دانشکده نیز با اشاره به بررسی زمینه های همکاری دانشجویان این
دانشکده در بسیج ملی کنترل فشارخون، گفت: بیش از دویست دانشجوی این
دانشکده ضمن گذراندن
کارگاه های آموزشی ویژه سنجشگران در این برنامه مشارکت دارند
./101



 

همگام شدن جامعه ایثارگران و خانواده شهدای
شهرستان ممسنی با بسیج ملی کنترل فشارخون


بنیاد شهید و امور ایثارگران ممسنی به همت مرکز بهداشت شهید
خواجه این شهرستان به بسیج ملی کنترل فشار خون پیوستند.

 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رئیس شبکه
بهداشت و درمان ممسنی گفت: افرادی که در خانواده درجه یک خود فرد مبتلا به فشارخون
دارن دارند احتمال ابتلایشان به این بیماری بیشتر است، اما اینکه فرد چه زمانی
مبتلا شود مهم است و می توان با مراقبت و کنترل مرتب فشارخون این موضوع را سال ها
به تعویق انداخت تا فرد از ابتلا به این بیماری و عارضه های مزمن آن مصون بماند.



دکتر «علی چوبینه» با بیان اینکه یک سوم جمعیت کشور مبتلا
به فشارخون بالا هستند، افزود: فشارخون بالا عوارض متعددی، از خستگی تا بیماری های
قلبی عروقی را به همراه دارد؛ بنابراین باید مردم را برای کنترل فشارخون تشویق
کرد.



او افزود: با آغاز مرحله دوم بسیج ملی کنترل فشارخون، به
همت کارشناسان مرکز بهداشت شهید خواجه ممسنی ایستگاه غربالگری و کنترل فشارخون
سیار برای جامعه ایثارگران و خانوادهای معظم شهدا در اداره بنیاد شهید و امور
ایثارگران برپا شد و جامعه ایثارگران و خانواده های معظم شهدا در ممسنی با این بسیج ملی همگام شدند./101



 

تقدیر از فعالان انجمن های علمی و شورای صنفی دانشکده پرستاری و
مامایی حضرت فاطمه(س)


20 دانشجوی فعال در انجمن
های علمی و شورای صنفی دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س) تقدیر
شدند.



به گزارش روابط عمومی
دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «کاملیا ترابی زاده» رئیس دانشکده پرستاری و
مامایی حضرت فاطمه (س) در این آئین ضمن تقدیر از فعالیت های چشمگیر
دانشجویان در سال گذشته، از آنان خواست تا در زمینه های علمی و فرهنگی به نحوی
فعالانه عمل کنند.



معاون فرهنگی این دانشکده
نیز در حاشیه برگزاری این برنامه توضیح داد: در راستای ترویج فعالیت های فرهنگی و
افزایش انگیزه دانشجویان، در نشستی با حضور مسوولان دانشکده، همچنین دبیران و
اعضای جدید انجمن های علمی، از اعضای پیشین انجمن های علمی و شورای صنفی دانشکده تقدیر
شد.



دکتر «زهرا خادمیان»
افزود: در این نشست 20 دانشجوی انجمن های علمی در گروه های پرستاری، مامایی، اتاق
عمل و هوشبری مورد تقدیر قرار گرفتند./101



 

در شورای سلامت اداری ممسنی تاکید شد: ضرورت
توسعه همکاری بین بخشی در مسیر تحقق اهداف سلامت


رئیس شبکه بهداشت و درمان ممسنی در شورای سلامت اداری این
شهرستان بر اهمیت توسعه همکاری بین بخشی ادارات در اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون
تاکید کرد.

 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رییس شبکه
بهداشت و درمان ممسنی با بیان اهمیت توجه به بیماری فشارخون بالا به دلیل اثرگذاری
در مرگ و میر جمعیت و با اشاره به عوامل خطر این بیماری، از مسوولان ادارات خواست
تا در این بسیج ملی، حوزه سلامت شهرستان را یاری کنند.



دکتر «علی چوبینه» گفت: افراد بالای 30 سال، مادران باردار
و بیمارن کلیوی گروه هدف این طرح در هستند که لازم است با مراجعه به پزشک خانواده،
خانه های بهداشت، پایگاه های بهداشتی و ایستگاه های ثابت و سیار اندازه گیری فشار
خون نسبت به اندازه گیری فشارخون اقدام کنند.



او با اشاره به اهمیت بسیج ملی کنترل فشارخون و اجرای آن
گفت: فاز اجرایی این طرح از هفدهم خرداد در کشور آغاز شده و تا پانزده تیر ادامه
دارد و برای اجرای بهتر این برنامه، بهره گیری از تمام ظرفیت ها و امکانات در
زمینه اطلاع رسانی و جلب مشارکت مردم در مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه
های بهداشتی ثابت و سیار و خانه های بهداشت، برای غربالگری و بیماریابی فشار خون
لازم و ضروری است.



در این نشست، فشارخون اعضای شورای
سلامت اداری ممسنی با حضور کارشناسان
پایگاه سیار اندازه گیری فشار خون، اندازه گیری شد./101



 

مشارکت مسوولان شهرستان
سروستان در بسیج ملی کنترل فشارخون


سرپرست فرمانداری و امام جمعه سروستان، به بسیج
ملی کنترل فشارخون پیوستند.



به گزارش روابط عمومی دانشگاه
علوم پزشکی شیراز، سرپرست فرمانداری شهرستان سروستان در حاشیه آغاز به کار مرحله
عملیاتی بسیج ملی کنترل فشارخون در این شهرستان گفت: اجرای چنین طرح هایی از اهمیت
بسیار زیادی برخوردار است و باید در این زمینه همکاری گسترده صورت گیرد.



مهندس «رضا میرزاده» با
اشاره به اقدام ارزشمند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص اجرای بسیج ملی
کنترل فشارخون در سراسر کشور افزود: بسیج ملی کنترل فشارخون یک حرکت پیشگیرانه است
و مردم شهرستان سروستان باید از این فرصت استفاده کنند.



او اضافه کرد: اجرای بسیج
ملی کنترل فشارخون، به عنوان دغدغه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای حمایت
و سلامت افراد جامعه بسیار حائز اهمیت است که در این راستا انتظار می رود افراد با
اقدام به موقع در اندازه گیری فشارخون و پیشگیری های لازم، زمینه بروز بسیاری از
بیماری های شایع از جمله بیماری های قلبی را کاهش دهند.



در ادامه حجت الاسلام «سید
عباس موسوی» امام جمعه شهرستان سروستان بیان کرد: در قرآن کریم و احادیث بزرگان،
سخنان زیادی در خصوص بهداشت و سلامت وجود دارد، بنابراین همه ما موظف به رعایت
نکات بهداشتی و درمانی هستیم و می بایست اطلاعات لازم و کامل را به جامعه انتقال
دهیم.

 


او بهداشت و سلامت را از مهم
ترین مولفه های زندگی دانست و با بیان اینکه اقدام وزارت بهداشت، درمان و آموزش
پزشکی در اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون حرکتی پسندیده است، افزود: شایسته است تمام
مسوولان و دستگاه های اجرایی در اجرای این بسیج ملی سهیم باشند./106

پایان خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا,اخبار بسیج ملی کنترل فشار خون
  • کد خبری : 7015
کلیدواژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب