سرمایه گذاری برای تولید
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
سرمایه گذاری برای تولید
  • //
  • - تعداد بازدید: 47
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه

خبر امروز 26 آبان

.

برپایی
غرفه آموزشی در زمینه مسمومیت ها در فیروزآباد



از
سوی شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد، مشاوره رایگان در زمینه مسمومیت ها به مراجعان
و کارکنان این شبکه ارایه شد.



به
گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون غذا و داروی شبکه بهداشت و
درمان فیروزآباد گفت: برخی افراد برای محافظت از برنج تازه در مقابل انواع آفت ها،
از قرص برنج استفاده می کنند؛ این در حالی است که امروزه این آفت کش، به آدم کشی
خطرناک و عامل بسیاری از مسمومیت ها تبدیل شده است.

 


دکتر
«شیوا شیرازی» رعایت اصول ایمنی غذا برای پیشگیری و کاهش خطر بروز مسمومیت ها و
بیماری های ناشی از مواد غذایی را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: از خریدن قرص برنج
از عطاری ها یا هر شخص و مکانی، خودداری کنید و برای نگهداری از برنج، آن را در
مکانی خشک و خنک با تهویه مناسب و به دور از رطوبت، گرما و نور مستقیم آفتاب
نگهداری و از قرص سیر به جای قرص برنج استفاده کنید.

 


همچنین
کارشناس معاونت غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد، در این زمینه گفت: گاز
مونواکسید کربن گازی بی رنگ و بی بو است که بر اثر احتراق سوخت های فسیلی مانند گاز،
بنزین و گازوئیل ایجاد می شود؛ علایم مسمومیت با این گاز شامل سردرد، سرگیجه، خستگی،
حالت تهوع و شبیه علائم سرماخوردگی است.



«فریده
نجفی» در زمینه استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد در پیشگیری از مسمومیت با گاز
مونواکسیدکربن، بیان کرد: این نوع وسایل از اهمیت بالایی برخوردار است و لازم است
خانواده ها داغ بودن دودکش بخاری را به طور مرتب بررسی کنند.

 


او
تاکید کرد: بخاری های بدون دودکش نیز به هیچ عنوان از تولید گاز مونواکسید کربن
جلوگیری نمی کند.



این
غرفه آموزشی از سوی معاونت غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد،
برپا شد./102








برگزاری
کارگاه تخصصی تغذیه با شیر مادر در آباده



کارگاه
تخصصی تغذیه با شیر مادر در شبکه بهداشت و درمان شهرستان آباده، برگزار شد.



به
گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «حمید کریمی» معاون بهداشتی
شبکه بهداشت آباده بر اهمیت تاثیر تغذیه صحیح با شیر مادر بر سلامت نوزادان و
سلامت کلی فرد در بزرگسالی و مادران باردار، تاکید کرد.

 


«فارسی
مدان» مشاور ارشد تغذیه با شیر مادر، در این جلسه به عنوان مدرس حضور داشت و با
ارائه مطالب تخصصی و پرسش و پاسخ در زمینه تغذیه با شیر مادر و نمایش اسلایدهای
آموزشی در حوزه مامایی به آموزش و مشاوره صحیح شیردهی در مراکز مشاوره شیردهی
شهرستان و تجویز شیر مادر پرداخت.

 


این
کارگاه با حضور جمعی از کارشناسان بهداشت خانواده، مراقبان سلامت، ماماهای شهرستان
آباده و کارشناسان بخش زنان و زایمان و
NICU بیمارستان امام خمینی(ره) در راستای ارتقاء سطح دانش مراقبان سلامت
مراکز بهداشتی و درمانی آباده، برگزار شد./102




آشنایی
دانش آموزان زرقانی با سن بلوغ و نشانه های آن



سن
بلوغ در برخی از نوجوانان متفاوت است.



به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم
پزشکی شیراز، بهورز خانه بهداشت بند امیر شبکه بهداشت و
درمان شهرستان زرقان از برگزاری کلاس آموزشی بلوغ و نوجوانی برای
دانش آموزان دبیرستان پسرانه شهدای بند امیر این شهرستان، خبر داد.



«محمدرضا امیری» با بیان اینکه دوران
بلوغ مهم ترین مرحله زندگی هر فرد است، افزود: فردی که دوران بلوغ را پشت سر
گذاشته را «بالغ» می نامند، زیرا از نظر جنسی، توانایی تولید مثل داشته و تغییرهای
جسمانی او که شامل افزایش قد، وزن و رشد عضله های بدن است، در این دوران به وضوح دیده
می شود.

 


او با اشاره به اینکه بلوغ بیشتر اشاره
به تغییرات جسمانی در بدن مرد یا زن دارد، توضیح داد: به این تغییرات «بلوغ جسمانی»
گفته می شود اما زمان و نشانه های بلوغ در پسران و دختران متفاوت است به طوری که بلوغ
در پسران دیرتر از دختران رخ می دهد و دوران بلوغ و تکمیل علائم بلوغ، در پسران
بیشتر از دختران زمان می برد.



امیری درباره این موضوع که بلوغ در بیشتر
پسرها بین 10 تا 14 سالگی است و به طور متوسط از 13 سالگی شروع می شود، به خانواده
ها توصیه کرد: سن بلوغ در پسران یک شکل نبوده و عواملی مانند وراثت، تغذیه، سلامت
جسمانی و محیط زندگی می تواند بر سن بلوغ در پسران تاثیرگذار باشد؛ بنابراین اگر
فرزند شما پیش یا پس از دوستان خود به بلوغ رسید، نگران نباشید، زیرا فرایند بلوغ نزدیک
به چهار سال زمان می برد./103

 




برگزاری سمینار حرکت به سوی
بصیرت عملی با توجه به اصول اخلاق حرفه ای



سمینار یک روزه حرکت به سوی
بصیرت عملی با توجه به اصول اخلاق حرفه ای، برای مدیرگروه های پزشکان زنان،
بیهوشی، عمومی، اطفال و کارکنان پرستاری، مامایی و اداری بیمارستان مادر و کودک
شوشتری، برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی
شیراز، مدیر بیمارستان مادر و کودک شوشتری با بیان مطالبی در زمینه نیاز توجه و
رعایت اخلاق حرفه ای در بیمارستان از سوی کارکنان، گفت:
در
این سمینار از سوی
معاون پرستاری استان مطالبی
در زمینه رفتار سازمانی و ضرورت آگاهی و توجه به کدهای اخلاقی و شیوه پاسخگویی به
شکایات به حاضران ارایه شد و دکتر «امید آسمانی» نیز اصول اخلاقی و اخلاق حرفه ای
را به حاضران آموزش داد.

 


«طاهره گشتاسبی» افزود: «لیلا معانی» هدف از
برگزاری این سمینار را ارتقای فرهنگ رفتار سازمانی و نیاز توجه کارکنان دانشگاه به
اصول اخلاق حرفه ای و رعایت حقوق گیرندگان خدمت و روش مقابله و توسعه مدیریت کنترل
خشم و استرس در محیط کار عنوان کرد.



او اضافه کرد: موضوع استرس
شغلی و شیوه کنترل خشم را از موضوعات آموزشی از سوی «زهرا تابنده» کارشناس مسوول
نظارت بر انطباق و موازین شرعی، عنوان کرد و افزود: در این برنامه درباره
استانداردهای اعتباربخشی ملی در محور حقوق گیرنده خدمت با تاکید بر اخلاق پزشکی
مطالبی ارایه شد.

 


این سمینار با حضور «لیلا معانی» معاون
پرستاری استان، دکتر «امید آسمانی» عضو هیات علمی گروه اخلاق پزشکی دانشکده پزشکی،
«زهره هادیان» کارشناس اداره پرستاری استان و «زهرا تابنده» کارشناس مسوول نظارت
بر انطباق و موازین شرعی به عنوان مدرس،
برگزار شد./103








نصب نرم افزار ویژه نرمش های محل کار در بیمارستان حافظ



با استفاده از نرم افزار نرمش های محل کار نارسیس می توانیم
از وارد شدن آسیب هایی جبران ناپذیر به بدن، خودداری کنیم.



به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مسوول ارتقای
سلامت مرکز آموزشی درمانی حافظ از نصب و راه اندازی «نرم افزار نرمش های محل کار
نارسیس» بر روی تمام سیستم های کارکنان این مرکز، خبر داد.



«الهام کاویانی» درباره فشار ناشی از نشستن نادرست در محیط
کار یا اتاق شخصی در پشت میز و صندلی هایی که با استانداردهای مورد نیاز برای
سلامتی برابری ندارند، گفت: در صورت تداوم این فشارها می تواند آسیب های جبران
ناپذیری به بدن وارد کند که بسیاری از افراد به این موضوع توجه نمی کنند.



او با اشاره به
اینکه نرم افزار
نرمش های محل کار نارسیس با توجه
به محدودیت های محیط کار طراحی شده است، افزود: هر یک در زمانی بسیار کوتاه(گاهی
تنها در چند ثانیه) قابل انجام بوده و در بعضی موارد، برای انجام این تمرین ها
نیازی به بلند شدن از پشت میز کار نیست.



کاویانی با بیان
ویژگی های این نرم افزار، ادامه داد: از سوی این برنامه هر 15 دقیقه یکبار بروی
صفحه نمایشگر رایانه پیغامی ظاهر و دستور کار نرمشی ویژه ای را به کاربر ارایه می
شود به طوری که زمان ظاهر شدن پیغام ها نیز، قابل تنظیم است./103



پایان خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 3107
کلیدواژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب