تعطیلی کارخانه تولیدی مواد غذایی غیرمجاز در سپیدان
.
یک کارخانه تولید غیرمجاز ترشی و شوریجات در سپیدان، از سوی
بازرسان شبکه بهداشت و درمان شناسایی و با دستور مقام قضایی، تعطیل شد.
به گزارش روابط عمومی
دانشگاه علوم پزشکی شیراز،
مسوول واحد بهداشت حرفه ای شبکه بهداشت و درمان سپیدان، گفت:
در این کارخانه، انواع ترشیجات در شرایط غیربهداشتی و بدون اخذ مجوز، تولید می شد که
با همکاری واحد غذا و دارو و بهداشت حرفه ای شناسایی و با دستور قضایی تعطیل شد.
«رضا امیری» عدم توجه به
اخطارهای کتبی مرکز بهداشت، استفاده از مواد اولیه غیربهداشتی، عدم رعایت بهداشت
فردی، دفع غیربهداشتی فاضلاب، نداشتن کارت تندرستی و رعایت نکردن بهداشت فردی را
از جمله علت های اعلام اخطار به این کارخانه تولیدی متخلف عنوان کرد و افزود: این
واحد صنفی بر اساس ماده 105 قانون کار و ماده 13 مواد خوردنی، آرایشی و بهداشتی با
دستور دادستان، تعطیل شد.
او نظارت بر سلامتی کارگران، محیط
کار و مصرف کنندگان را از اولویت های واحد بهداشت حرفه ای برشمرد و بیان کرد: این
واحد با پیگیری و نظارت مستمر با متخلفانی که سلامتی کارگران و مصرف کنندگان را به
خطر بیاندازند، به صورت قاطع برخورد می کند.
امیری با بیان اینکه تولید اینگونه مواد غذایی در شرایط غیربهداشتی و با استفاده
از مواد اولیه نامرغوب، صنعتی و غیرخوراکی موجب به خطر افتادن سلامت عمومی می شود،
از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی و غیرمجاز در مراکز
تهیه و توزیع موادغذایی، مراتب را به سامانه 190 اطلاع دهند تا در کمترین زمان به موضوع،
رسیدگی شود./103
پایان خبر
نظر دهید