سرمایه گذاری برای تولید
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
سرمایه گذاری برای تولید
  • //
  • - تعداد بازدید: 60
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

برنامه ریزی برای اجرای زنگ سلامت دانش آموزان در شورای عالی سلامت مدارس

.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام
خبر برگزاری شورای عالی سلامت مدارس، از برنامه ریزی برای اجرای زنگ سلامت در 16
هفته سال تحصیلی، بر اساس اولویت های آموزشی اعلام شده از معاونت بهداشت دانشگاه
به اداره کل آموزش و پرورش خبر داد.



به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز،
دکتر «عبدالرسول همتی» هدف از برگزاری این شورای عالی را تصمیم گیری و ارائه مداخله
های راهبردی عنوان کرد که با حضور مدیران ارشد و مدیران میانی دانشگاه علوم پزشکی
و اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.



معاون بهداشت دانشگاه، نوجوانان را سرمایه های
فردای جامعه دانست که افزایش آگاهی سلامت و ایجاد نگرش و رفتار سلامت نگر به آنها،
تضمین کننده سلامت نسل حاضر و آینده کشور است که پایداری برنامه ها توسعه را به دنبال
دارد.



دکتر همتی گفت: تشکیل شورای عالی سلامت مدارس به
صورت فصلی با حضور مدیران ارشد و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اداره کل
آموزش و پرورش استان فارس و با هدف سیاستگذاری و تقویت همکاری های بین بخشی و
تسریع در روند خدمات مراقبت و سواد سلامت دانش آموزان، خانواده ها و مربیان مدارس و
توسعه مدارس مروج سلامت برگزار می شود.



او ادامه داد: در این نشست اجرای زنگ سلامت در
16 هفته سال تحصیلی، بر اساس اولویت های آموزشی اعلام شده از معاونت بهداشت
دانشگاه به اداره کل آموزش و پرورش و تایید آن اداره به صورت زنگ کلاسی یک ساعته در
تمامی مقاطع تحصیلی مورد بررسی قرار گرفت؛ همچنین اجرای زنگ صبحانه سالم و انجام طرح
تمرین های ورزشی کششی در کلاس، در تمامی مدارس مقطع ابتدایی در اولویت کار دو
دستگاه قرار داده شد.



این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود:
با توجه به تشکیل دبیرخانه شورای عالی سلامت نوجوانان و مدارس در حوزه معاونت
بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بخشنامه لزوم هماهنگی تمامی معاونت ها، دانشکده
ها، مراکز تحقیقاتی و مدیریت های تحت پوشش دانشگاه با دبیرخانه شورا، با تایید و
امضای ریاست دانشگاه به تمامی واحدها ابلاغ شده است.



برگزاری
اردوهای جهادی
در مدارس مناطق محروم در آینده نزدیک



مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم
پزشکی شیراز نیز گفت: با توجه به ضرورت حمایت تغذیه ای و پیگیری مراقبت های سلامت
دانش آموزان به ویژه دانش آموزان مدارس حاشیه شهر، مناطق روستایی و مدارس شبانه
روزی، نسبت به اجرای برنامه های نظارت، پایش و ارزیابی مستمر با حضور تیم سلامت در
این مدارس اقدام می شود.



دکتر «معصومه صفاری» افزود: همچنین تشکیل نشست
هماهنگی با مجمع خیرین هر دو سازمان و جلب حمایت آنان بر اساس دستور رییس دانشگاه
و مدیرکل آموزش و پرورش استان از دیگر موارد بررسی شده در این شورای عالی است.



او از برگزاری اردوهای جهادی با حضور اساتید و
پزشکان متخصص دانشگاه برای غربالگری بیماری ها و اختلالات شایع سلامت دانش آموزان در
مدارس مناطق محروم، در آینده نزدیک خبر داد.



دکتر صفاری اضافه کرد: با توجه به شیوع آلودگی
شپش در فصل زمستان، به ویژه در مدارس مقطع ابتدایی و متوسطه، انجام غربالگری و
آموزش والدین و مربیان مدارس در زمینه پیشگیری، شناسایی و کنترل آلودگی با همکاری
مشترک معاونت بهداشت دانشگاه و معاونت سلامت اداره کل آموزش و پرورش همراه با تهیه
و توزیع رسانه های آموزشی و همچنین برگزاری دوره های آموزشی در مدارس به صورت جدی پیگیری
می شود./101



پایان خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 3675
کلیدواژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب