بررسی موضوع ترویج زایمان طبیعی در نشست وب کنفرانس معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی منتخب کشور
.
پیرو
برنامه ریزی و سیاستگذاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دومین نشست وب
کنفرانس معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی منتخب کشور در خصوص ترویج زایمان طبیعی،
برگزار و موضوع زایمان بدون درد، با محوریت دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطرح شد.
به گزارش
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در این نشست که با حضور مشاور اجرایی معاون
درمان وزیر بهداشت، رئیس اداره کل مامایی وزارت و معاونان درمان و روسای ادارات
مامایی دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار شد، دانشگاه های شرکت کننده به بررسی
چالش ها و ارائه راهکارهای عملیاتی در حوزه های مختلف اعم از زایمان بدون درد،
فرهنگ سازی زایمان طبیعی، حمایت روحی و روانی مادران باردار و مسائل مرتبط در
زمینه امور مالی و پایش بسته ترویج زایمان طبیعی پرداختند.
دکتر «عبدالخالق
کشاورزی»؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز ضمن ارائه پیشنهاد مبنی بر
لحاظ کردن مباحث مرتبط با زایمان بدون درد در کوریکولوم آموزشی گروه های بیهوشی،
مامایی، زنان و زایمان و اطفال، بر لزوم مکاتبه با سازمان های بیمه گر، برای پوشش
هزینه های مرتبط با روش های زایمان بی درد اعم از اسپاینال، اپیدورال و استنشاقی و
نیز تامین کمبودهای دارویی در این حوزه تاکید کرد.
در این
نشست مقرر شد پیشنهادات اجرایی در اجلاس معاونان درمان کشور مطرح تا تصمیم گیری
نهایی با حضور معاون درمان وزیر بهداشت صورت گیرد.
دانشگاه
علوم پزشکی شیراز، کار راه اندازی زایمان بدون درد را در مراکز بیمارستانی آغاز
کرده و بیمارستان مادر و کودک شوشتری، از جمله بیمارستان های فعال در این زمینه
محسوب می شود. /101
پایان
خبر
نظر دهید