سرمایه گذاری برای تولید
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
سرمایه گذاری برای تولید
  • //
  • - تعداد بازدید: 60
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

همکاری گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه با هیات ورزش های همگانی استان با هدف گسترش فعالیت بدنی در جامعه

.

در راستای
تفاهم نامه همکاری هیات ورزش های همگانی استان فارس با معاونت بهداشت دانشگاه علوم
پزشکی شیراز، نشستی در زمینه
کاهش کم تحرکی و راهکارهای ارتقای سطح فعالیت بدنی عموم مردم، برگزار شد.

 


به گزارش روابط عمومی
دانشگاه علوم پزشکی شیراز، کارشناس مسوول گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت
دانشگاه گفت:
فعالیت بدنی بخش اساسی سلامت عمومی
جامعه است و مولفه یک زندگی سالم به حساب می آید؛ برای افراد بزرگسال میزان ورزش و
فعالیت بدنی با شدت متوسط، دست کم پنج روز در هفته به مدت 30 دقیقه و با شدت زیاد،
دست کم سه بار در هفته به مدت بیست دقیقه در کاهش بیماری های قلبی، پیشگیری از
بروز پرفشاری خون، کاهش ابتلا به پوکی استخوان و پیشگیری و کنترل بیماری های
غیرواگیر نقش موثری دارد.



«بهنام لشگرآرا» افزود: با این که
میزان کم تحرکی در سال های گذشته در استان فارس کاهش یافته، اما با این حال وضعیت
استان فارس از نظر میزان فعالیت بدنی کمتر از میانگین کشوری است.



رییس هیات ورزش های همگانی استان
فارس نیز در این نشست گفت: در 30 شهرستان استان فارس، هیات ورزش های همگانی فعال است
و در بیش از 60 رشته ورزشی فعالیت دارند که می توانند در ترویج و توسعه ورزش های
همگانی و کاهش کم تحرکی کمک کنند.



«سیروس پاک فطرت» افزود: در راستای
توسعه ورزش های همگانی، این هیات در زمینه برگزاری کلاس های مربیگری برای کارکنان
و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی در سرتاسر استان، آمادگی دارد، همچنین هر هفته در
روزهای یکشنبه، با هدف ارتقای سلامت و ترویج زندگی سالم، کلاس های آموزشی برای
عموم در آمفی تئاتر پارک ملت به صورت رایگان از سوی کمیته ورزش های روزانه برگزار
می شود.



در پایان این نشست، حاضران ابراز
امیدواری کردند با اجرا و عملیاتی شدن این تفاهم نامه مشترک، گام موثری در افزایش
فعالیت بدنی مردم در شهر شیراز و استان فارس برداشته شود./102



پایان خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 9564
کلیدواژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب