معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز: فارس بزرگترین شبکه بهورزی کشور است
.
به مناسبت روز بهورز، با حضور معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از تلاش
بهورزان شهرستان سپیدان، تقدیر شد.
به گزارش روابط عمومی شبکه
بهداشت و درمان سپیدان، دکتر «عبدالرسول همتی» بهبود وضعیت بهداشت نسبت به گذشته
را مدیون سیستم بهداشت کشور و حضور بهورز در مناطق روستایی و دورافتاده عنوان کرد
و گفت: پوشش خدمات بهورزی در سطح کشور با وجود برنامه ریزی های مدون و حضور
تلاشگران این عرصه، در سطح قابل قبولی است.
او با اشاره به اینکه استان
فارس با دارا بودن هزار خانه بهداشت و هزار و 700 بهورز، بزرگترین شبکه بهورزی
کشور را دارد، افزود: در سطح استان فارس 23 خانه بهداشت عشایری مشغول ارایه خدمات
هستند که 18 مورد از این مجموعه، در سال جاری و با حضور وزیر بهداشت بهره برداری شد.
معاون بهداشت دانشگاه ضمن
گرامیداشت روز پزشک و تقدیر از تلاش های پزشکان خانواده در سطح استان، اضافه کرد:
با حضور پزشکان خانواده، حلقه خدمت رسانی به مردم در حوزه بهداشت و درمان تکمیل
شده است؛ بهورز در خط مقدم ارایه این خدمات و پزشک تکمیل کننده این چرخه است.
رییس شبکه بهداشت و درمان
سپیدان نیز با بیان این که بخش مهمی از دستاوردهای بهداشت در این شهرستان، حاصل
تلاش و از خودگذشتگی بهورزان در روستاهاست، گفت: بهورزان در خط مقدم مقابله با
بیماری ها و ارتقای سطح بهداشت جامعه قرار دارند و نقش مهمی در راستای ارتقای
شاخص های بهداشتی و سلامت روستاییان، ایفا می کنند.
«سیاوش کریمی» با اشاره به نقش موثر بهورزان
در جامعه، بهورزی را یکی از ناب ترین، شاخص ترین و ارزشمندترین حرفه ها در جامعه
دانست و اضافه کرد: بهورزان از بهترین و مفیدترین نیروها در ارتقای سلامت هستند و فعالیت
های آنها در حفظ و ارتقای سلامت جامعه ضروزی است، به صورتی که با کمترین امکانات با
تلاش شبانه روزی خود نقش بزرگی در پیشگیری از بیماری ها و حفاظت از تندرستی، مردم دارند./102
پایان خبر
نظر دهید