رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دیدار با اعضای بورد گروه های علوم پایه، دندانپزشکی و داروسازی تأکید کرد:
مشارکت اعضای بورد در سیاستگذاریهای کلان آموزشی، مسیر توسعه دانشگاه را هموار میکند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نقش اعضای بورد دانشگاه را در سیاستگذاریهای کلان آموزشی کشور تأثیرگذار و راهبردی توصیف کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «سید بصیر هاشمی»، در نشست با اعضای بورد گروههای علوم پایه و دانشکدههای دندانپزشکی و داروسازی، گفت: آموزش و پژوهش، دو رکن اصلی دانشگاه هستند و اعضای بورد به عنوان ستونهای علمی و فکری دانشگاه لازم است در سیاستگذاریهای آموزشی در سطح ملی نقشآفرین باشند تا مسیر ارتقای آموزش پزشکی کشور و توسعه دانشگاه هموار شود.
وی با بیان اینکه همراهی اساتید پیشکسوت در کنار اساتید جوان، سرمایه انسانی دانشگاه را تقویت میکند، افزود: طرح ایدههای خلاقانه میتواند چالشهای حوزه سلامت را برطرف سازد و فرصتهای تازهای در مسیر پیشرفت ایجاد کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین ارزیابی و آزمون، ارزشیابی و سیاستگذاری را از مهمترین وظایف اعضای بورد برشمرد و تأکید کرد: این فرایندها باید با نهایت دقت و حساسیت دنبال شود تا استانداردهای آموزشی ارتقا یابد.
دکتر هاشمی علوم پایه را ستون گروههای بالینی دانست و گفت: تقویت علوم پایه نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش دارد و حضور اساتید متعهد و متخصص، نقطه قوت دانشگاه در مسیر توسعه علمی است.
جذب اعضای هیأت علمی؛ گامی برای نخبهپروری
در ادامه این نشست، دکتر «کوروش عزیزی»، مشاور عالی رئیس دانشگاه، از فراخوان جدید جذب اعضای هیأت علمی خبر داد و گفت: در این فراخوان سهم قابل توجهی برای دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نظر گرفته شده است تا با جذب اساتید جوان، مسیر نخبهپروری در استان فارس بیش از پیش تقویت شود.
نماینده ولیفقیه در استان فارس، نیز در این نشست، شیراز را در طول تاریخ دارالعلم توصیف کرد و گفت: طبق منویات رهبر معظم انقلاب، دانشگاه در شیراز دارالعلمی است در دارالعلم؛ بنابراین حفظ و ارتقای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سطح ملی و بینالمللی یک ضرورت است.
آیتالله لطفالله دژکام از اساتید دانشگاه خواست با تمام توان علمی و پژوهشی خود، در مسیر رشد و توسعه استان ایفای نقش کنند.
اعضای بورد حاضر نیز با تأکید بر لزوم ارتقای کیفیت آموزش و استانداردسازی فرآیندها، خواستار تدوین سیاستهای تشویقی برای جذب افراد نخبه در حوزه آموزش و هیأت علمی، و همچنین بررسی دقیق ظرفیت پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی شدند.
پایان خبر
نظر دهید