در دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام می شود: استفاده از شیوه های تشویقی اجتماعی و اداری مبتنی بر سند سلامت جوانان
.
معاون
بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، زندگی ساده، بی آلایش و پرمحتوای معصومان(ع) را
الگویی مناسب برای ازدواج، تربیت فرزندان و دیگر مباحث پیرامون زندگی ما دانست.
به
گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی»
گفت: همزمان با فرارسیدن سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) در نخستین
روز ماه ذی الحجه مصادف با 12 مرداد سال جاری و بر مبنای سیاست های ابلاغی جمعیت،
از دوازدهم تا نوزدهم مرداد طبق روال هر سال، هفته ازدواج در دانشگاه و تمامی شبکه
های بهداشت و درمان تابعه گرامی داشته می شود.
او
افزود: زندگی ساده، بی آلایش و پرمحتوای معصومان(ع) می تواند الگوی مناسبی برای
ازدواج، تربیت فرزندان و دیگر مباحث پیرامون زندگی ما باشد، از این رو در سالروز
ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا(س) با هدف معرفی الگوهای مناسب و واقعی در زمینه
ازدواج و ترویج فرهنگ ازدواج آسان، برنامه های سالروز هفته ملی پیوند آسمانی در
دانشگاه علوم پزشکی با همکاری سایر ارگان ها برگزار می شود.
دکتر
همتی از مهمترین اهداف برگزاری این هفته را حساس سازی اجتماعی و معطوف کردن توجه
جوانان به امر سلامت فردی، خانوادگی و اجتماعی خود و حیطه هایی که باید به آن توجه
کنند دانست.
معاون
بهداشت دانشگاه، ادامه داد: آگاه سازی اجتماعی در خصوص سیاست های کلی جمعیت ابلاغی
از سوی مقام معظم رهبری، آگاهی رسانی به خانواده ها در مورد حیطه های اولویت دار
سلامت جوانان در امر ازدواج و چگونگی درخواست دریافت خدمات در این حیطه و آشنایی
واحدهای ارایه خدمات در سازمان های ذیربط در خصوص لزوم پرداختن به سلامت جوانان و
ضرورت برنامه ریزی با هدف تأمین منابع و ساختار سازی برای ارایه این گونه خدمات در
آینده برای این گروه سنی، از دیگر اهداف برنامه های این هفته به شمار می رود.
او
اضافه کرد: آشنایی جوانان گروه سنی 18 تا 29 سال با فلسفه ازدواج، مشکلات مجرد
بودن، عوامل امتناع دختر و پسر از ازدواج، فواید و اهداف ازدواج، فواید تشکیل
خانواده، تأمین نیازهای عاطفی، رشد معنویت، پیشگیری از رفتارهای پرخطر، بقای نسل،
مسوولیت پذیری، شکوفایی استعدادها، ایجاد فلسفه آرامش، اهمیت و جایگاه ازدواج در
اسلام، اهداف و ضرورت های ازدواج از نگاه دین، اصل کفویت و حمایت خانواده ها از
اهدافی است که در برنامه ریزی برنامه های آموزشی به دنبال آن هستیم.
دکتر
همتی بیان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با استفاده از شیوه های تشویقی
اجتماعی و اداری مبتنی بر سند سلامت جوانان، افراد در شرف ازدواج نسبت به پیامدهای
مثبت ازدواج آگاهانه ترغیب و نسبت به ترویج فرهنگ و هنجارهای جامعه در راستای
تقویت معیارهای صحیح همسر گزینی و پایبندی به چارچوب خانواده اقدام می شود./105
پایان
خبر
نظر دهید