دانشگاه های علوم پزشکی شیراز و بوشهر؛ برگزیدگان مسابقات تیمی قرآن و عترت
.
در
مسابقات تیمی سه جانبه قرآن و عترت که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار
شد، دانشگاه های علوم پزشکی شیراز و بوشهر راهی مرحله نهایی این مسابقات شدند.
به
گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رییس مرکز
توسعه فعالیت های قرآنی دانشگاه گفت: در رقابت های تیمی سه جانبه قرآن و عترت که
با حضور سه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یزد و بوشهر برگزار شد، دانشگاه علوم پزشکی
شیراز موفق شد تا به مرحله نهایی این مسابقات راه پیدا کند.
«عطااله
امیدواری» ادامه داد: این رقابت ها برای نخستین بار با حضور تیم هایی متشکل از
چهره های قرآنی هر دانشگاه و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برگزار شد.
او
اضافه کرد: این بخش از رقابت های قرآنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در حال
حاضر ویژه دانشجویان دختر دانشگاه های علوم پزشکی است و اسامی دانشگاه های مجاز به
حضور در این رقابت ها، از سوی مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت اعلام شده است.
رییس
مرکز توسعه فعالیت های قرآنی دانشگاه افزود: این انتخاب بر اساس امتیاز و رتبه به
دست آمده در جشنواره پیشین قرآن و عترت وزارت بهداشت انجام شده و در حال حاضر، تنها
36 دانشگاه علوم پزشکی در سطح کشور مجاز به حضور در این رقابت های تیمی هستند.
امیدواری
گفت: بر اساس اساسنامه این رقابت ها، هر تیم قرآنی شامل یک
نفر حافظ دست کم 10
جزء نخست قرآن، یک قاری و یک عضو مسلط بر مفاهیم قرآنی، سیره معصومان(ع) و دعاشناسی
است.
او با
اشاره به حضور نمایندگان مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت به عنوان داور این رقابت
ها، بیان کرد: بر اساس داوری ها، تیم های علوم پزشکی شیراز و بوشهر به عنوان دو
تیم برتر انتخاب شده و راهی مرحله نهایی بیست و چهارمین دوره جشنواره سراسری قرآن
و عترت وزارت بهداشت می شوند.
رییس
مرکز توسعه فعالیت های قرآنی دانشگاه، با اظهار امیدواری برای تکرار کسب رتبه برتر
در این جشنواره ملی افزود: بیست و چهارمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت
بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، مهر امسال به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی همدان
برگزار می شود.
دانشگاه
علوم پزشکی شیراز در چهار دوره متوالی موفق به کسب رتبه نخست این جشنواره به عنوان
معتبرترین جشنواره قرآنی وزارت بهداشت شده است./102
پایان
خبر
نظر دهید