سرمایه گذاری برای تولید
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
سرمایه گذاری برای تولید
  • //
  • - تعداد بازدید: 37
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ میزبان مدرسه تابستانه بین المللی طب ایرانی/ تلاش برای گسترش طب ایرانی در جهان

.

بخش دوم دومین مدرسه
تابستانه بین المللی طب ایرانی، به عنوان برنامه مشترک دانشکده طب ایرانی دانشگاه
علوم پزشکی تهران، دفتر مطالعات تاریخ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و کرسی
تاریخ طب سنتی یونسکو در ایران با حمایت دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و
آموزش پزشکی از امروز به مدت
3 روز در دانشگاه علوم
پزشکی شیراز، آغاز شد.

 


به گزارش روابط عمومی
دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مشاور امور بین الملل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت و
معاون امور بین الملل دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: از سال
گذشته برنامه ای مشترک از سوی دانشگاه های
علوم پزشکی تهران و شیراز تحت عنوان مدرسه بهاره، تابستانه و زمستانه طب ایرانی، آغاز
شد و دومین مدرسه تابستانه به مدت
10 روز برگزار می شود که
دانشگاه علوم پزشکی شیراز، میزبان سه روز پایانی آن انتخاب شده است.

 


دکتر «آرمان زرگران» افزود:
در این مدارس، مطالب علمی به صورت تخصصی ارایه می شود و افرادی که در این مدارس
شرکت می کنند، وقتی به کشور خود باز می گردند، به عنوان سفیران علمی و فرهنگی
ایران در حوزه طب سنتی ایرانی هستند و این علم را به کشور خود معرفی می کنند.

او ادامه داد: حضور
متخصصان طب یونانی از دانشگاه های هند و بنگلادش در مدرسه تابستانی طب ایرانی،
سرآغاز ادامه ارتباطات علمی بین دانشگاه های علوم پزشکی تهران و شیراز با مراکز
علمی هند و بنگلادش است.
 


معاون امور بین الملل
دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، هدف از برگزاری این مدارس را معرفی
طب ایرانی و گسترش آن در جهان عنوان کرد و افزود: امیدواریم برگزاری این گونه
مدارس استمرار داشته باشد.

او ادامه داد: وزارت
بهداشت از دانشگاه هایی که در اجرای برنامه های بین المللی برای معرفی طب ایرانی فعالیت
داشته باشند، حمایت می کند.


دکتر زرگران با بیان
اینکه کنگره بین المللی طب ایرانی در آذر ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه علوم
پزشکی تهران برگزار می شود، افزود: پس از برگزاری این کنگره، یک نشست تخصصی تاریخ
پزشکی با حضور اساتید خارجی و ایرانی این حوزه، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی
شیراز برگزار می شود.

 


رئیس موزه و مرکز اسناد و مطالعات علمی و فرهنگی
دکتر نورانی وصال نیز در حاشیه برگزاری این مدرسه تابستانه، با اشاره به تاریخ
پزشکی ایران و داشتن پزشکان بزرگی همچون ابوعلی سینا و ذکریای رازی، هدف از
برگزاری این برنامه را آشنایی شرکت کنندگان با طب ایرانی و به ویژه حوزه پزشکی
شیراز عنوان کرد.



دکتر «شاهرخ قیصری» افزود: حضور اساتید بین
المللی حوزه طب سنتی در این مدارس، باعث گسترش و توسعه فرهنگ اسلامی و طب ایرانی
در دنیا می شود.

 


همچنین معاون پژوهشی آموزشی دفتر مطالعات تاریخ
پزشکی ایران و دانشیار گروه فیزیک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با خوشامدگویی
به شرکت کنندگان خارجی گفت: دومین مدرسه تابستانه با هدف گسترش طب ایرانی در جهان،
با حضور پنج نفر از اساتید هند و بنگلادش به مدت سه روز در شیراز برگزار می شود.



دکتر «علیرضا مهدی زاده» افزود: تحقیقات شرکت
کنندگان خارجی این دوره در زمینه طب هندی بوده که در این مدرسه تابستانه، شرکت
کنندگان با موضوع «طب ایرانی» آشنا می شوند.



او ادامه داد: این شرکت کنندگان به عنوان سفیران
فرهنگ و طب ایرانی برای انتقال این علم به کشورهای خود هستند و این امر، از دیگر
اهداف برگزاری مدرسه تابستانه بین المللی طب ایرانی است.



مدرسه تابستانه بین المللی طب ایرانی، از امروز هفدهم
مرداد آغاز و به مدت سه روز در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ادامه دارد./
105



پایان
خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 8696
کلیدواژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب