سرمایه گذاری برای تولید
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
سرمایه گذاری برای تولید
  • //
  • - تعداد بازدید: 71
  • زمان مطالعه : 15 دقیقه

خبر امروز/8 دی

.

از خدمات اساتید بازنشسته دانشکده
پیراپزشکی تجلیل شد



آئین تجلیل از خدمات برجسته اساتید بازنشسته دانشکده
پیراپزشکی، به همراه تکریم و معارفه معاونان آموزشی و دانشجویی فرهنگی و تقدیر از
کارکنان برتر فرهنگی و هنری دانشکده پیراپزشکی، با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی
دانشگاه برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون
فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این آئین ضمن تجلیل از مقام استاد
گفت: بسیار خرسندم که شرایط برپایی این سنت حسنه بسیار ارزشمند فراهم شد تا از
کسانی که بیش از 30 سال در این عرصه و تربیت نسل آینده جامعه در حوزه پیراپزشکی
خدمت کردند، تقدیر شود.



دکتر «کوروش عزیزی» افزود: دانشگاه کماکان قدرشناس شماست و
همچنان از خدمات و تجربیات شما بهره مند می شود.



او با اشاره به عملکرد مثبت معاونت دانشجویی فرهنگی دانشکده
پیراپزشکی، ضمن تجلیل از زحمات «سیدمحمد جعفری» در مدت تصذی مسوولیت معاونت فرهنگی
دانشکده، دکتر «مسعود حقانی» را به عنوان معاون جدید فرهنگی دانشکده معرفی کرد.



رییس دانشکده پیراپزشکی نیز در این آئین گفت: امروز برای
تکریم پیشکسوتانی دور هم جمع شدیم که سال ها تمام توان خود را وقف آموزش و پرورش
دانشجویان این مرز و بوم به کار بستند و دانش خود را در مسوولیت های اجرایی برای
اداره دانشکده پیراپزشکی وقف کردند و در حال حاضر سکان اداره کلاس های درس و امور
اجرایی را به دست دیگر اساتید سپرده اند.



دکتر «صدیقه شریف زاده» ضمن تقدیر از خدمات برجسته اساتید
بازنشسته، از مجموعه دانشکده خواست تا با همت، همیاری و همدلی باعث پیشرفت در امور
شوند.



او همچنین از تلاش های دکتر «محمدعلی تخشید» معاون پیشین
آموزشی و «سیدمحمد جعفری» معاون پیشین دانشجویی فرهنگی دانشکده در طول دوران مسوولیت،
دکتر «غلامحسین تمدن» را به عنوان معاون آموزشی و دکتر «مسعود حقانی» را به عنوان
معاون فرهنگی دانشکده معرفی کرد.

 


دکتر شریف زاده گفت: همکاری و همدلی معاونت های پشتیبانی،
آموزشی، دانشجویی فرهنگی، پژوهشی و کارکنان زیر مجموعه هر معاونت، گروه های
آموزشی، حوزه فناوری اطلاعات، حوزه حفاظت فیزیکی و حوزه غربالگری در این مراسم،
نمادی از اتحاد و اشاعه فرهنگ تکریم از پیشکسوتان است.



تجلیل از «محمد رفعت بخش»، دکتر «احیاء عمل صالح»، دکتر
«سید علی مهبودی»، «فاطمه صدیق» و دکتر »غلامحسن حدادی»؛ اساتید هیات علمی
بازنشسته دانشکده، حافظ خوانی دکتر «خسرو قاسمیان»، تجلیل از «صدیقه قاسمی» مسوول
دفتر پیشین رئیس دانشکده، «لیلا زارع» مدیر برتر فرهنگی و «رضا اعظمی» رتبه سوم در
بخش هنری بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت و همچنین
سخنرانی اساتید، از دیگر برنامه های این آئین بود./101



 

جمع آوری 3 دستگاه تاتو
غیرمجاز از آرایشگاه‌
های
سپیدان


رئیس شبکه بهداشت و درمان
سپیدان، از جمع آوری سه دستگاه تتو غیرمجاز طی بازرسی های ضربتی کارشناسان بهداشت
محیط با همکاری واحد نظارت بر درمان از آرایشگاه های سپیدان خبر داد.



به گزارش روابط عمومی دانشگاه
علوم پزشکی شیراز، مهندس «سیاوش کریمی» با اشاره به انجام 268 بازدید از آرایشگاه
های زنانه شهرستان از ابتدای سال تاکنون، گفت: طی بازرسی های کارشناسان بهداشت
محیط مرکز بهداشت سپیدان، به 15 آرایشگاه با نواقص متعدد بهداشتی مطابق قانون اخطار
داده شده و یکی از این آرایشگاه های متخلف با دستور قضایی تعطیل شد.



او با تاکید بر اینکه تعدادی
از متخلفان اقدام به فعالیت مخفیانه و غیرمجاز از قبیل انجام تاتو، کاشت ناخن و
سایر فعالیت ها مخاطره آمیز می ‌کنند که می ‌تواند تهدیدی جدی برای سلامت مراجعه
کنندگان باشد، افزود: طی شکایت ارسالی به سامانه 190 و پیگیری های انجام شده دو
دستگاه تتو غیرمجاز در منزل و یک دستگاه از
یکی از آرایشگاه های شهرستان جمع آوری و پرونده متخلفان برای رسیدگی به مراجع
قضایی ارجاع داده شد.



کریمی اعلام کرد: از آنجایی که
هر گونه فعالیت غیرمجاز در آرایشگاه های زنانه منجر به بروز مخاطرات جبران ناپذیر
می‌شود، به همشهریان توصیه می‌شود در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیرمجاز در
آرایشگاه های زنانه و یا سالن های زیبایی مراتب را به شماره تلفن
190 اطلاع داده تا به آن رسیدگی
شود
./101



 

کودکی؛ بهترین سن برای آموزش کنترل وزن 


کارشناس تغذیه دانشگاه
علوم پزشکی شیراز در کارگاه کنترل وزن که در دانشکده پرستاری و مامایی حضرت
فاطمه(س) برگزار شد، گفت: بهترین سن برای آموزش کنترل وزن، دوران کودکی است.



به گزارش روابط عمومی
دانشگاه علوم پزشکی شیراز، «لیلا آبرومند» با بیان اینکه رژیم غذایی لازم است
همراه با فعالیت فیزیکی مناسب باشد، ادامه داد: دریافت بالای انرژی و کاهش فعالیت
فیزیکی، از علت های اصلی شیوع چاقی است.



او ادامه داد: در حقیقت
کاهش وزن بیشتر به تغییر شیوه خوردن مرتبط است؛ افراد زیادی هستند که می دانند
بهتر است چگونه غذا بخورند اما راه درست رسیدن به این هدف را نمی دانند، هوشمندانه
غذا خوردن تنها به معنی تهیه غذاهای سالم نیست بلکه برنامه ریزی و تعیین مقدار
غذایی که در هر وعده میل می کنیم هم اهمیت دارد.



«آبرومند» هدف اصلی
برنامه ریزی برای کاهش وزن را کم کردن وزن و ثابت نگاه داشتن آن عنوان کرد و
افزود: لازم است روی جزئیات تمرکز ویژه ای کنیم و بدانیم چه کارهایی را باید قبل و
پس از رسیدن به وزن ایده آل انجام دهیم؛ پس مسیر دستیابی به این هدف مهم است.



او اضافه کرد: برنامه
ریزی برای وعده های غذایی و تعیین مقدار آن ها برای داشتن سبک زندگی سالم حیاتی
است؛ اگر سلامت تر باشیم، شانس طول عمر و افزایش پویایی زندگی بالا می رود./101



 

اجرای طرح توزیع سبد حمایتی برای مادران
باردار و شیرده دچار سوء تغذیه در شهرستان مهر برای سومین سال پیاپی


مسوول امور عمومی شبکه بهداشت و درمان مهر از اجرایی شدن
طرح توزیع سبد حمایتی مادران باردار و شیرده دچار سوء تغذیه و نیازمند در میان 80
نفر از این گروه هدف برای سومین سال پیاپی خبر داد.

 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، «علی قنبری»
با بیان اینکه این طرح از سال 1394 و به صورت دو ماهانه در شهرستان مهر انجام می
شود، هدف از این اقدام را ارتقای وضعیت تغذیه مادران باردار نیازمند تحت پوشش
مناطق روستایی عنوان کرد و گفت: این طرح با مشارکت مؤسسه بنیاد علوی و واحدهای
معاونت بهداشتی وزارت بهداشت شامل دفتر بهبود تغذیه، اداره سلامت مادران، دفتر
سلامت خانواده و جمعیت و مدارس و اداره مدیریت برنامه های سلامت مرکز توسعه شبکه
اجرا می شود.

 


او گروه هدف این طرح که با همکاری واحدهای امور عمومی، سلامت
خانواده و جمعیت، بهبود تغذیه، گسترش شبکه، بهداشت محیط، امور اداری و مالی، حراست
و تدارکات برگزار می شود را مادران باردار از ابتدای ماه چهارم بارداری تا 6 ماه
پس از زایمان عنوان کرد که بر اساس شاخص های نیازمند بودن مادر، نمایه توده بدنی
کمتر از 5/18 در شروع بارداری، وزن کمتر از 45 کیلوگرم قبل از بارداری، چند قلویی،
هموگلوبین کمتر از 11 و وزن گیری نامطلوب در دوران بارداری شناسایی می شوند.



قنبری همچنین از پایش منظم نحوه اجرای این طرح با حضور رئیس
شبکه بهداشت و درمان مهر خبر داد./101



 

برگزاری
نشست پرسش و پاسخ دانشجویی در دانشکده پیراپزشکی


به
همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل وبا همکاری معاونت دانشجویی فرهنگی دانشکده
پیراپزشکی، نشست پرسش و پاسخ دانشجویان با مسوولان و اساتید دانشکده، برگزار شد.



به
گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رئیس دانشکده پیراپزشکی با بیان
اینکه از مهم ترین برنامه های دانشکده، بررسی و پیگیری مسایل دانشجویان و تلاش
برای رفع، بهبود و ارتقای فرایندها همسو با شرایط و امکانات موجود است، افزود: در
این نشست برای انسجام هر چه بیشتر میان همه ورودی های دانشکده پیشنهاد شد تا شورای
نمایندگان در هر ورودی تشکیل شود.



دکتر
«صدیقه شریف زاده» افزود: این نمایندگان می توانند با تشکیل نشست های ماهانه،
مسایل آموزشی و پژوهشی، فرهنگی و رفاهی دانشجویان را شناسایی و به مسوولان دانشکده
ارائه دهند.

 


در
این نشست، دانشجویان پرسش ها و درخواست های خود را در جمع مسوولان و اساتید بیان
کرده و در خصوص مسایل مطرح شده تبادل شد.



تقدیر
از دکتر «حبیب الله گل افشان» به عنوان استاد محبوب دانشکده با اهدای تندیس و لوح
یادبود از دیگر برنامه های این نشست بود./101



 

برگزاری تریبون آزاد دانشجویی در
دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه(س)


تریبون آزاد دانشجویی با موضوع پرسش و
پاسخ با مسوولان، به همت شورای صنفی و انجمن های علمی در دانشکده پرستاری و مامایی
حضرت فاطمه(س) برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم
پزشکی شیراز، رئیس دانشکده پرستاری و مامایی در این نشست با بیان اینکه وظیفه اصلی
دانشجو در اصل تحصیل و تولید علم است، گفت: در کنار آن یک دانشجو باید در فضای
آرام از لحاظ دغدغه ها به صورت همه جانبه پیشرفت کند.



دکتر «کاملیا ترابی زاده» با اشاره به
اهمین ایجاد انگیزه برای دانشجویان در مسیر نقش آفرینی، افزود: توسعه امکانات و
ایجاد زمینه های اشتغال از مهم ترین دغدغه های دانشجویان است که در این زمینه
نهایت تلاش خود را به کار می بندیم.



در این نشست نمایندگان گروه های پرستاری، مامایی،
اتاق عمل و فوریت های پرسش های خود را مطرح کردند و رئیس، معاونان، مدیرگروه
مامایی و مدیر توسعه آموزش دانشکده به پرسش های آنان پاسخ گفتند./101



 

اجرای مانور ایمنی و زلزله در شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت 


مانور ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی
با شعار «تدبیر در حوادث جهت کاهش خسارات»،
با حضور کارکنان شبکه بهداشت و درمان، نیروهای اورژانس و آتش نشانی برگزار
شد.

 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی
شیراز، سرپرست شبکه بهداشت و درمان مرودشت گفت: در این مانور کارکنان با روش‌های
امداد و نجات، حمل مصدوم، اطفای حریق، خروج اضطراری، پناه گیری و چگونگی مقابله با
کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله آشنا شدند
.



«نیما فداکار» با اشاره به
حادثه خیز بودن کشور ایران، برگزاری مانورهای ایمنی و زلزله را موجب آشنایی هر چه
بیشتر کارکنان با حوادث طبیعی دانست و افزود: این گونه تمرین ها موجب آمادگی،
هماهنگی و انسجام بیشتر دستگاه های امدادرسان در مقابل حوادث احتمالی می شود./101



 

اجرای طرح معاینه خانه به خانه سالمندان در شهر طسوج کوار


در راستای ارتقای شاخص مراقبت از سالمندان، طرح مراقبت خانه
به خانه سالمندان به همت کارشناسان مرکز
خدمات جامع سلامت طسوج کوار، اجرا شد.



به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون
بهداشتی شبکه بهداشت و درمان، کوار گفت: در این طرح بیش از 30 بیمار سالمند تحت
‏پوشش خانه بهداشت که قادر به مراجعه به خانه بهداشت نبودند، با حضور پزشک خانواده
طسوج معاینه شدند.



دکتر «سپیده عاشوری» افزود: در این برنامه علاوه بر معاینه
پزشکی، کنترل فشار خون، قند خون، قد و وزن و تعیین رژیم غذایی، مشاوره های تغذیه
ای و آموزش های لازم در زمینه خودمراقبتی و چگونگی و نحوه برخورد با سالمند، به
سالمندان و خانواده های آنان ارایه شد.



او هدف از برگزاری این طرح را توجه به سالمندان و رسیدگی و
ارایه بهتر خدمات بهداشتی به آنان، عنوان کرد و گفت: در بحث سلامت سالمندان تمام
تلاش خود را به ‌کار می گیریم تا توجه جامعه را به این قشر ارزشمند، معطوف
کنیم.



برنامه مراقبت خانه به خانه سالمندان در این شهرستان، همچنان
ادامه دارد./102



 

آغاز به
کار 5 کمیته تخصصی در شورای خیرین تامین سلامت سپیدان


سومین
نشست هیات مدیره شورای خیرین تامین سلامت سپیدان با محوریت بررسی و تدوین برنامه
عملیاتی کمیته های مجمع خیرین و تشریح اساسنامه در شبکه بهداشت و درمان این
شهرستان، برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی دانشگاه
علوم پزشکی شیراز،
رییس شبکه بهداشت و
درمان سپیدان با اشاره به مصوبات دومین نشست هیات مدیره شورای خیرین تامین سلامت
سپیدان و تصمیم گیری پیرامون تشکیل کمیته های تخصصی در بخش سلامت گفت: پنج کمیته
بهداشت و پیشگیری، درمان، پشتیبانی، فرهنگی و مساعدت های مردمی و خیرین با هدف
بررسی تخصصی موضوعات سلامت تشکیل شده است.

 


مهندس
«سیاوش کریمی» ادامه داد: مقرر شد در این کمیته ها با حضور متخصصان هر بخش، نیاز
سنجی در سطح شهرستان انجام شود و نیازها مطابق با میزان فراگیری، اجرایی بودن،
الویت بندی شده و برنامه عملیاتی با ذکر اهداف، ابزار و راهکارهای موجود ارائه شد.



امام جمعه شهرستان سپیدان نیز با استقبال از برنامه ریزی
های انجام شده، بر حضور متخصصان در کمیته ها، تدوین شرح وظایف اعضای کمیته،
عملیاتی بودن اهداف کمیته ها و ارائه آمار دقیق و علت یابی در زمینه های مطرح شده
تاکید کرد و
با اشاره به اهمیت حضور و همکاری دیگر ادارات و نهادهای دولتی شهرستان در امر
سلامت، گفت: باید توانمندی و ظرفیت عمومی شهرستان را در راستای دستیابی به اهداف
مجمع خیرین تامین سلامت به کار بندیم.



حجت
الاسلام والمسلمین «موسوی انور» افزود: باید از اقدام های کلیشه ای در زمینه فرهنگ
سازی به سمت ایده های نو گام برداریم که در این باره، فضای مجازی علاوه بر فراگیری
و تاثیرگذاری ویژه در بین عموم مردم، می تواند پل ارتباطی بین مجمع خیرین و
همشهریان باشد و از دیدگاه های عموم مردم نیز، استفاده شود.



در این
مراسم از «سمیرا دهقان» به دلیل کسب مقام دوم در رشته حفظ پنج جز کلام الله مجید
در جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی شیراز، تقدیر شد./103

 

برگزاری نخستین نشست آموزشی
ترومبولیتیک تراپی در بیماران سکته حاد
مغزی در بیمارستان نمازی


نخستین نشست آموزشی
ترومبولیتیک تراپی در بیماران سکته حاد
مغزی، به صورت ویدئوکنفرانس در تالار اقبال لاهوری بیمارستان نمازی برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی دانشگاه
علوم پزشکی شیراز، دبیر اجرایی کمیته استروک بیمارستان نمازی گفت: در این نشست با
حضور رئیس انجمن نورولوژی ایران، دبیر علمی و اجرایی کمیته 724 وزارت بهداشت، درمان
و آموزش پزشکی، اساتید و دستیارلان نورولوژی، تزریق داروی ترومبولیتیک، ترومبکتومی
آمار تزریق این دارو در شهرهای مختلف ایران بررسی شد.



«بهناز فهام»؛ هدف از
برگزاری این سمینار را افزایش آگاهی و به روز رسانی اطلاعات لازم در اجرای طرح 724
عنوان کرد.



او توضیح داد: طرح 724 شامل خدمات
رسانی در ساعات اولیه بروز سکته مغزی، به صورت هفت روز و 24 ساعته، با بالاترین سطح
خدمات پزشکی و پرستاری و تزریق دارو برای لخته زدایی و مراقبت های بعد از تزریق در
بیمارستان است./101
 



پایان خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 3744
کلیدواژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب