خبر امروز / 5 شهریور
.
در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان کازرون
تاکید شد: اهمیت سلامت جسمی و روانی جوانان
کارگروه سلامت و امنیت غذایی
شهرستان کازرون با محوریت «اهمیت سلامت نوجوانان و جوانان» در دفتر فرماندار این
شهرستان، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه
بهداشت و درمان شهرستان کازرون، در این نشست «امیرحسین مرادی» معاون سیاسی و اجتماعی
فرماندار کازرون، از تلاش های کارگروه سلامت و امنیت غذایی در راستای برطرف کردن
مسایل بهداشتی این شهرستان، تقدیر کرد.
دکتر «بندر برامکی» رییس
شبکه بهداشت و درمان کازرون نیز در این نشست، بر تعامل و همکاری بین بخشی با هدف تامین
و ارتقای سطح سلامت مردم کازرون، تاکید کرد.
در ادامه «زهرا داودی»
کارشناس مسوول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت «شهید پیرویان» کازرون
با بیان اهمیت سلامت جسمی و روانی گروه سنی نوجوان و جوان، خواستار توجه به ضرورت
مراجعه دانشجویان دانشگاه های شهرستان کازرون به پزشکان خانواده و ثبت مراقبت های
انجام شده برای آنها در سامانه سیب شد.
کارشناس مسوول واحد بهداشت
محیط شبکه بهداشت و درمان کازرون نیز از تعیین مکان جدید دفن زباله شهر کازرون به
عنوان یکی از مصوبات این کارگروه نام برد و گفت: با توجه به اینکه مکان جدید دفن
زباله در مالکیت سازمان صنعت، معدن و تجارت است، باید 10 هزار هکتار از این زمین
برای اقدامات آینده در اختیار شهرداری قرار گیرد.
«محمد احمدی» افزود: در این
نشست، ضمن اشاره به نقش موثر داوطلبان سلامت متخصص ادارات در گسترش و ارتقای سطح
سلامت کارکنان، مقرر شد در جلسات شورای اداری شهرستان، کارشناسان شبکه بهداشت و
درمان، آموزش های لازم در زمینه های مختلف بهداشتی را به مدیران ادارات ارایه
کنند.
او از دیگر مصوبات این نشست
به ساماندهی بازارچه عرضه آبزیان و دامداری های حاشیه شهر کازرون، برطرف کردن نقاط
شکستگی و کلرزنی مستمر شبکه های توزیع آب شهرستان، اشاره کرد./102
زرقان
سرپرست
بیمارستان امام حسن عسکری(ع) زرقان از تقدیر از پزشکان این مرکز به مناسبت روز
پزشک، خبر داد.
به
گزارش روابط عمومی بیمارستان امام حسن عسکری(ع) زرقان، «حمید کریمی» سرپرست این
بیمارستان با حضور در مطب پزشک اتفاقات بیمارستان و کلینیک تخصصی، از تلاش های
پزشکان عمومی و متخصصان حاضر در بیمارستان زرقان، تقدیر کرد.
همچنین
در آیینی که با حضور «آیت اله ربانی» امام جمعه شهر و «فیروز ظاهرپور» سرپرست شبکه
بهداشت و درمان زرقان در سالن اجتماعات کلینیک تخصصی ضیغمی این شهر برگزار شد، از
تلاش های پزشکان شهر زرقان تقدیر شد./102
مناسبت روز پزشک
به
مناسبت سالروز بزرگداشت شیخ الرییس ابوعلی سینا و به همت سازمان نظام پزشکی، شورای
اسلامی، شهرداری و شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی ریز، آیین گرامیداشت روز پزشک
در این شهرستان، برگزار شد.
به
گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی ریز، فرماندار شهرستان نی ریز
ضمن تبریک و بزرگداشت روز پزشک، تلاش های جامعه پزشکی به ویژه پزشکان شاغل در
شهرستان نی ریز را گرامی داشت.
مهندس
«حمید یزدان پناه» با بیان دستاوردهای حوزه سلامت در راستای اجرای طرح تحول سلامت
در شهرستان نی ریز، عنوان کرد: با اجرای طرح تحول سلامت، دسترسی مردم مناطق محروم
روستایی به پزشک و کادر بهداشتی درمانی، آسان شده است.
رییس
شبکه بهداشت و درمان نی ریز در این آیین، از نقش پزشکان در سلامت جامعه تقدیر کرد
و گفت: جامعه پزشکی از دیرباز با هدف ایجاد سلامتی در بین مردم و از بین بردن درد
و ناراحتی جسمی و روحی در تلاش بوده است.
دکتر
«داور آل داود» اضافه کرد: شیخ الرئیس ابوعلی سینا، یکی
از افتخارات دنیای اسلام و ایران است و ما پزشکان باید به او افتخار کنیم.
او با بیان اینکه حرفه پزشکی
بسیار حساس است و به تمرکز بالایی نیاز دارد، ادامه داد: لازم است رسانه ها و
دستگاه های مختلف در ایجاد اعتماد بین بیمار و پزشک، تلاش کنند.
رییس
شبکه بهداشت و درمان نی ریز افزود: اعتماد نداشتن مردم
به پزشکان، باعث ایجاد چالش های اساسی در حرفه پزشکی میشود و در واقع در تمام
شغل ها، موضوع اعتماد حرف نخست را می زند.
در این
آیین، از سوی شورای اسلامی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی ریز، از پزشکان این
شهرستان و دکتر «داور آل داود» رییس شبکه بهداشت و درمان نی ریز به پاس تلاش ها و
خدمات یک ساله این متخصص قلب، تقدیر شد./102
مرغ های تلف شده در فضای باز
کارشناس
بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان زرقان، از دستگیری فرد متخلفی که اقدام به رها کردن
لاشه های مرغ تلف شده در طبیعت کرده بود، خبر داد.
به
گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان زرقان، مهندس «عبدالرضا غفوری» گفت: پیرو
شکایت مردمی به سامانه 190 در خصوص امحای غیربهداشتی مرغ های تلف شده یکی از
مرغداری ها در جاده شیراز –زرقان، بازرسان شبکه بهداشت و درمان زرقان به محل اعزام
شدند و مشاهده شد که مرغ های تلف شده در مرغداری که در فضای باز رها شده است.
او با
این هشدار که دفن غیربهداشتی مرغ های تلف شده در فضای باز، موجب انتشار بیماری و
شیوع بیماری های طیور می شود، عنوان کرد: با توجه به تذکر جدی و توصیه های بهداشتی،
مالک مرغداری به این هشدارها توجه نکرده و همچنان، مرغ های تلف شده را در فضای باز
رها کرده و موجب انتشار بیماری و ایجاد فضای غیر بهداشتی شده بود که فرد متخلف
برای برخورد قانونی به دادگاه عمومی زرقان معرفی شد.
مهندس
غفوری افزود: برای پیشگیری از هر گونه آلودگی و شیوع بیماری های طیور با شبکه
دامپزشکی، تماس حاصل شده تا هر چه سریعتر نسبت به معدوم سازی لاشه ها اقدام لازم
انجام شود./103
دستغیب
به مناسبت روز داروساز، مدیر بیمارستان شهید آیت الله دستغیب
با همراهی جمعی از مسوولان این مرکز درمانی، ضمن حضور در دفتر مسوول فنی داروخانه،
با اهدای شاخه گل این روز را تبریک گفتند.
به گزارش روابط عمومی بیمارستان شهید آیت الله دستغیب، «حمید
پناهیان» مدیر این مرکز درمانی با تبریک به مناسبت روز داروساز، از تلاش های دکتر
«حمید ممتحن» مسوول فنی داروخانه در حوزه خدمات دارویی این بیمارستان تقدیر
کرد./103
کودک شوشتری
مراسم جشنی به مناسبت روز پزشک، داروساز
و کارمند در بیمارستان مادر و کودک شوشتری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی
بیمارستان مادر و کودک شوشتری، مدیر این مرکز درمانی گفت: این جشن با حضور مدیران،
مسوولان، پزشکان، کارمندان تلاشگر بیمارستان برگزار شد.
«طاهره گشتاسبی» افزود: در
این مراسم از پزشکان و کارمندان نمونه داخلی و استانی بیمارستان تجلیل شد./103
روان استاد محرری
به
مناسبت گرامیداشت روز کارمند و هفته دولت، از کارمندان بیمارستان استاد محرری
تقدیر شد.
به
گزارش روابط عمومی بیمارستان استاد محرری، به مناسبت روز کارمند و گرامیداشت هفته
دولت، طی بازدید با حضور دکتر «ابوالفضل درانی نژاد» رییس بیمارستان و «نرگس زارعی» مدیر پرستاری این مرکز درمانی، از
کارمندان تقدیر شد.
دکتر
درانی نژاد با تبریک هفته دولت و تشکر از کارمندان این مرکز درمانی گفت: بدون شک
حضور پر رونق و صمیمی کارمندان کوشا و پرتلاش در بیمارستان اعصاب و روان، منشا
خدمات سازنده ای است که ثمرات آن را همگان دریافت می کنند.
«نرگس
زارعی» مدیر پرستاری بیمارستان نیز، افزود: موفقیت و تحقق اهداف هر مجموعه ای
مرهون تلاش و توانمندی نیروهای خلاق و مسوولیت پذیری است که همواره می کوشند، نقش
موثری را ایفا کنند./103
توقیف پزشک قلابی در کازرون
فعالیت فردی که بدون مجوز
رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به درمان بیماران در منزل شخصی اقدام
کرده بود، با پیگیری کارشناس نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان کازرون، متوقف
شد.
به گزارش روابط عمومی شبکه
بهداشت و درمان شهرستان کازرون، کارشناس نظارت بر درمان این شبکه گفت: این پزشک
قلابی با هویت جعلی و بدون مجوز رسمی وزارت بهداشت، اقدام به دخالت غیرمجاز در
امور پزشکی از جمله معاینه، دارو درمانی و فعالیت در حوزه طب سنتی در یکی از
روستاهای توابع شهرستان کازرون می کرد.
«رقیه بناگر» افزود: با
دستور مقام قضایی شهرستان کازرون و همکاری نیروی انتظامی، به محل کار فرد متخلف مراجعه و علاوه
بر جمع آوری داروهای موجود و تعطیلی مرکز مورد نظر، فرد متخلف به مراجع قضایی تحویل
داده شد.
این کارشناس نظارت بر درمان
از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده فعالیت مراکز غیرمجاز طب سنتی، موضوع را به
کارشناسان این شبکه اطلاع رسانی کنند تا پیگیری برای برخورد با فرد متخلف برخورد
قانونی شود./103
به مناسبت هفته دولت و با
حضور مسوولان و مدیران نهادهای دولتی و همچنین جمعی از مردم شهرستان سپیدان، کلنگ
احداث پایگاه اورژانس 115 کمهر به زمین زده شد.
به گزارش روابط عمومی شبکه
بهداشت و درمان سپیدان، رییس شبکه بهداشت و درمان با اشاره به ضرورت احداث پایگاه
اورژانس 115 در منطقه کمهر گفت: منطقه کمهر همواره پذیرای ورود گسترده مسافران و
گردشگران است و همین امر، احتمال بروز حوادث و نیاز ضروری به اقدامات پیش
بیمارستانی را به وجود می آورد.
«سیاوش کریمی» ادامه داد: برای ارتقای شاخص
ها در حوزه پیش بیمارستانی، توزیع عادلانه خدمات بهداشتی و درمانی و کاهش زمان
طلایی حضور تیم های امدادی بر بالین مددجو، این ساختمان با زیربنای 130 مترمربع
احداث می شود.
در این مراسم، دکتر
«محمدجواد مرادیان» مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز،
حضور داشت./103
زرقان با اهدای شاخه گل
به
مناسبت روز پزشک، از پزشکان بیمارستان زرقان تقدیر شد.
به
گزارش روابط عمومی بیمارستان امام حسن عسکری(ع) زرقان، به مناسبت بزرگداشت حکیم
ابوعلی سینا دانشمند ایرانی و روز پزشک، «حمید کریمی» سرپرست این بیمارستان با
حضور در مطب پزشک اتفاقات بیمارستان و کلینیک تخصصی، با اهدای شاخه گل از تلاش های
پزشکان عمومی و متخصصان حاضر در بیمارستان، تقدیر کرد.
به
همین مناسبت، مراسمی با حضور آیت الله «ربانی» امام جمعه شهر زرقان و «فیروز
ظاهرپور» سرپرست شبکه بهداشت و درمان این شهر در کلینیک تخصصی «ضیغمی» برگزار و با
تبریک این روز، از تلاش پزشکان شهر زرقان تقدیر شد./103
تجلیل از کارکنان دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه(س) به
مناسبت روز کارمند
همزمان با هفته دولت و
روز کارمند، از کارکنان دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه(س) تجلیل شد.
به گزارش روابط عمومی
دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه(س)، همزمان با هفته دولت، رئیس و معاون
پشتیبانی دانشکده با مراجعه حضوری به اتاق تمامی کارکنان و اهدای شاخه گل به آنان،
از زحمات و تلاش های کارکنان تجلیل کردند.
معاون پشتیبانی دانشکده در
حاشیه این برنامه حفظ و ارتقای جایگاه نیروی انسانی با تکیه بر منزلت و کرامت
انسانی را از اهداف مهم این بازدید عنوان کرد و گفت: تامین و ارائه خدمات مطلوب به
تمامی کارکنان اعم از خدمات رفاهی، آموزشی و مواردی از این دست، از مهمترین
ابزارهای نیل به اهداف پیش بینی شده بوده
و همواره بر این مهم تاکید شده است.
دکتر «مجید نجفی کلیانی»
همچنین الگوگیری از شهیدان والامقام رجایی و باهنر و توکل به خداوند در تمامی
امورات زندگی را از مهمترین ویژگی های یک کارمند موفق و با اخلاق دانست./101
بیمارستان نمازی
به مناسبت روز کارمند و همزمان
با چهارمین روز از هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان «رجایی و باهنر»، از
کارمندان مرکز آموزشی درمانی نمازی تقدیر شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز
آموزشی درمانی نمازی، «بیژن فاضل جهرمی» سرپرست مدیریت بیمارستان گفت: به همین
مناسبت جمعی از مسوولان بیمارستان با مراجعه به واحدهای مختلف این مرکز درمانی،
این روز را به کارمندان تبریک گفتند و از تلاش های آنان تقدیر شد./103
کلنگ زنی پروژه خیرساز پایگاه
دوم شهری اورژانس پیش بیمارستانی کازرون در چهارمین روز از هفته دولت
در
چهارمین روز از هفته دولت، کلنگ احداث پایگاه دوم شهری اورژانس 115 کازرون با حضور
فرماندار این شهرستان، به زمین زده شد.
به
گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، «داریوش دهقان» فرماندار
شهرستان کازرون در آیین کلنگ زنی پایگاه دوم شهری اورژانس، با قدردانی از کار
خداپسندانه نیک اندیش سازنده این پروژه و دعوت از نیکوکاران شهرستان برای مشارکت
در انجام امور خیر، به ویژه در حوزه بهداشت و درمان، گفت: شهرستان کازرون از
شهرستان های اثرگذار در کشور بوده و توانایی ها و ظرفیت های بالایی دارد.
رییس
شبکه بهداشت و درمان کازرون نیز با قدردانی از عملکرد شورای خیرین تامین سلامت
شهرستان، گفت: این پروژه با زیربنای 300 مترمربع در زمینی به مساحت 750 مترمربع
واگذار شده از سوی اداره مسکن و شهرسازی، به همت نیک اندیش عرصه سلامت «بهادر
رحیمی کازرونی» احداث می شود.
دکتر
«بندر برامکی» با این توضیح که این پروژه خیرساز در دو طبقه شامل مرکز مدیریت
حوادث و فوریت های پزشکی، پایگاه دوم شهری و مرکز پیام اورژانس 115، با اعتبار 500
میلیون تومان پیش بینی شده است، ادامه داد: از بین 9 پایگاه اورژانس 115 شهرستان
کازرون، 6 پایگاه به همت نیکوکاران حوزه سلامت ساخته شده است.
معاون
آموزشی اورژانس شیراز و نماینده رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس
نیز با اشاره به فعالیت های شبانه روزی اورژانس 115، عمل خداپسندانه نیکوکار
سازنده پروژه پایگاه اورژانس را موجب آثار اخروی برشمرد و گفت: در شهرستان کازرون،
ماهیانه بیش از هزار ماموریت اورژانس انجام می شود.
دکتر
«محمدرضا رستگار» با بیان اینکه شهرستان کازرون، ظرفیت دارا بودن پایگاه های
اورژانس پیش بیمارستانی بیشتری دارد، ابراز امیدواری کرد که این پروژه، آغازی برای
مشارکت بیشتر نیک اندیشان در زمینه احداث پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی باشد.
این
مراسم با حضور فرماندار، نماینده دفتر امام جمعه شهرستان، روسای شبکه بهداشت و
درمان و بیمارستان ولیعصر (عج)، معاون آموزشی اورژانس فارس، سرپرست اورژانس
کازرون، شورای خیرین تامین سلامت، مسوولان ادارات، شورای شهر و کارکنان جمعیت هلال
احمر شهرستان کازرون برگزار و کلنگ ساخت پایگاه دوم شهری اورژانس پیش بیمارستانی
نیز، زده شد./103
ارزیابی سلامت کارکنان مرکز بهداشت شهدای انقلاب در طرح سلامت
کارکنان (کوهورت)
رییس مرکز بهداشت شهدای انقلاب، از
ارزیابی سلامت بیش از 300 نفر از کارکنان این مجموعه در طرح (کوهورت) سلامت
کارکنان، خبر داد.
به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهدای
انقلاب، دکتر «حمیدرضا قاسم پور» با اعلام خبر بررسی سلامت کارکنان دانشگاه علوم
پزشکی، از سال گذشته گفت: همکاری
بین بخشی در مقوله سلامت، از مهمترین وظایف وزارت بهداشت است که در حال حاضر
دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اجرای این طرح، پیش قدم شده است.
او اجرای آییننامه سلامت کارکنان دولت را موجب
ارتقای سلامت و افزایش بهره وری آنها دانست و افزود: در این طرح، کارکنان هر پنج
سال یک بار و به مدت پانزده سال، به صورت کامل معاینه پزشکی می شوند و آموزش های موردنیاز
را برای اصلاح شیوه زندگی سالم دریافت می کنند.
او با بیان اینکه بیش از نیمی از عمر افراد شاغل،
در محیط کار سپری می شود، ادامه داد: کارکنان به دلیل صرف زمان طولانی در محل کار، با عوامل بیماری زا،
خطرآفرین و نیز شیوه های اشتباه زندگی رو به رو هستند، که این طرح، بهترین امکان
را برای اجرای برنامه های حفظ و ارتقای سلامت شاغلان فراهم می آورد.
رابط برنامه بررسی سلامت کارکنان مرکز بهداشت شهدای
انقلاب نیز، درباره اجرای طرح سلامت کارکنان در این
مجموعه گفت: پیش از اجرای این طرح، رابطانی از مراکز تحت پوشش تعیین و تحت آموزش
قرار گرفتند تا هماهنگی موردنیاز در بین کارکنان واجد شرایط انجام شود.
«رویا زحلی نژاد» با بیان اینکه شرکت کارکنان در
این طرح، رایگان و اختیاری بوده و تنها شامل کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی
مناطق شهری می شود، اضافه کرد: این طرح به مدت دو ماه در مجموعه مرکز بهداشت شهدای
انقلاب به طول انجامید که از مجموع 439 نفر افراد واجد شرایط، 325 نفر به کمک رابطان،
آموزش دیده و سپس به مرکز سلامت کارکنان واقع در درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی شهید مطهری،
معرفی شدند./103
برگزاری کارگاه آموزشی تکمیلی درمان اختلال وابستگی
به الکل
کارگاه آموزشی تکمیلی درمان
اختلال وابستگی به الکل ویژه پزشکان، پرستاران و روانشناسان مراکز درمان سوء مصرف
مواد با حضور 150 پزشک و کارشناس در سالن 22 بهمن ساختمان مرکزی دانشگاه علوم
پزشکی شیراز، برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت
درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، جانشین تام الاختیار ریاست دانشگاه در امور
اعتیاد و رئیس دفتر اعتیاد دانشگاه به عنوان مدرس این کارگاه، درباره درمان و سم
زدایی الکل توضیحاتی ارایه داد.
دکتر «رامین افشاری» پزشک متخصص
اعصاب و روان روش های درمان دارویی و مداخله های غیردارویی فردی، گروهی و خانوادگی
در بیماران مبتلا به اختلالات سوء مصرف الکل را به شرکت کنندگان ارایه داد.
در پایان این کارگاه آموزشی،
نشست پرسش و پاسخ برگزار و به پرسش های درمانی شرکت کنندگان، پاسخ داده شد./103
مسوولان بهبود کیفیت بیمارستان های شیراز با تاکید بر ضرورت ایمنی بیمار به عنوان
محور تمام فرآیندها
نشست
هم اندیشی مسوولان بهبود کیفیت بیمارستان های دولتی و غیردولتی شیراز در بیمارستان
اعصاب وروان استاد محرری، با حضور رییس اداره اعتباربخشی امورد درمان دانشگاه علوم
پزشکی شیراز برگزار شد.
به
گزارش روابط عمومی بیمارستان اعصاب و روان استاد محرری، رییس این بیمارستان با
تاکید بر اجرای صحیح کدهای 30 گانه گفت: ایمنی بیمار، مهمترین محوری است که تمامی
فرآیندها باید براساس آن تدوین، پایش و ارزیابی شوند.
دکتر «ابوالفضل
درانی نژاد» تداوم چنین گردهمایی هایی برای روسای بیمارستان ها را نیز، در بهبود
روند خدمات مفید خواند.
«پروین
غیاثی» رییس اداره اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه نیز در این نشست، با پاسخگویی
به پرسش های مسوولان بهبود کیفیت، فرآیندهای مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری
گروه بهبود سیستم ها و روش ها و فرآیند ترخیص بیمار را معرفی کرد.
«سید
قاسم باقری» کارشناس مسوول بهبود کیفیت نیز در این نشست، انتخاب شاخص ها و شیوه
صحیح شاخص نویسی را بررسی کرد.
در
پایان این نشست، با حضور کارشناسان دفتر پرستاری دانشگاه، برنامه پرسش و پاسخ پیرامون
موضوع سنجه های مدیریت و رهبری اعتبار بخشی انجام شد./103
پایان
خبر
نظر دهید