سرمایه گذاری برای تولید
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
سرمایه گذاری برای تولید
  • //
  • - تعداد بازدید: 61
  • زمان مطالعه : 17 دقیقه

خبر امروز / 31 فروردین

.

بیمارستان
شهید آیت الله دستغیب؛ یکی از برترین مراکز ارائه خدمت به بیماران هموفیلی و
اختلالات انعقادی در کشور



به مناسبت هفدهم آوریل روز جهانی هموفیلی، رئیس اداره
بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور در بیمارستان شهید آیت الله دستغیب،
از پزشکان و کارکنان این مرکز به پاس ارائه خدمات پیشگیرانه، درمانی و آموزش های
خودمراقبتی به بیماران هموفیلی و انواع اختلالات خونریزی دهنده تقدیر کرد.

 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در این
بازدید رئیس اداره بیماران خاص دانشگاه گفت: با توجه به بازدیدهای دوره ای وزارت
بهداشت، بیمارستان شهید آیت الله دستغیب شیراز به عنوان یکی از برترین مراکز جامع
ارائه خدمت به بیماران هموفیلی در کشور شناخته شده و رضایتمندی بیماران نیز گویای
این مطلب است.



دکتر «داوود حدادی» و هیات همراه در این بازدید، همچنین با
حضور در بخش های هموفیلی، فیزیوتراپی و درمانگاه دندانپزشکی بیمارستان شهید آیت الله
دستغیب، از کارکنان این واحدها به پاس خدمات رسانی به بیماران هموفیلی،



رئیس اداره بیماران خاص دانشگاه با اشاره به دریافت
فاکتورهای انعقادی به عنوان نیاز اصلی بیماران اختلالات انعقادی، افزود: به دلیل
هزینه بالای خرید این فاکتورها، با هماهنگی وزارت بهداشت و حمایت سازمان های بیمه
گر، به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می گیرد.



او ادامه داد: بیمارستان شهید آیت الله دستغیب، با ارائه
خدمات پیشگیری، مراقبتی و درمانی به بیماران هموفیلی از سوی پزشکان متخصص و فوق
تخصص، داروخانه خاص، فیزیوتراپی، دندانپزشکی و خدمات پاراکلینیک به عنوان یک مرکز
جامع درمانی ارائه دهنده خدمت به بیماران هموفیلی و سایر اختلالات خونریزی دهنده
شناخته شده است.



دکتر«کاظم صمدی» رئیس بیمارستان شهید آیت الله دستغیب نیز
رضایتمندی بیماران را نتیجه تلاش و پیگیری های دلسوزانه مسوولان و کارکنان و نیز
حمایت های دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اداره بیماران خاص دانشگاه عنوان کرد و آن
را ارزشمند و شایسته تقدیر دانست./105

 

به مناسبت روز علوم
آزمایشگاهی؛ بازدید مسوول امور آزمایشگاه های معاونت بهداشت دانشگاه از آزمایشگاه
مرکز خدمات جامع سلامت شهدای فراشبند


مسوول اداره امور آزمایشگاه های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی
شیراز، به مناسبت روز علوم آزمایشگاهی، از آزمایشگاه مرکز خدمات جامع سلامت شهری و
روستایی شهدای فراشبند بازدید کرد
.

 


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فراشبند، مسوول اداره امور
آزمایشگاه های معاونت بهداشت دانشگاه در این بازدید، خدمت دهی در بخش های بهداشت و
درمان به مردم را رسالت همه ما در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی دانست و گفت: هر تلاش
و خدمتی در راستای سلامت جامعه، شایسته قدردانی است
.



دکتر «مسعود جوکار» با تبریک روز علوم آزمایشگاهی افزود: جامعه علوم
آزمایشگاهی با تشخیص دقیق و سریع، به ‌عنوان حلقه مهم ارتباطی و هماهنگ‌ کننده بین
اعضای تیم بهداشت و درمان نقش بسیار مهمی در تأمین سلامت ایفا می کنند
.



او از بخش های مختلف
آزمایشگاه و چگونگی اطمینان از دقت آزمایش های مختلف و کنترل کیفی آزمایش های
انجام شده بازدید و روند خدمات رسانی در این مرکز را بررسی کرد.





در این بازدید، کارکنان آزمایشگاه مرکز خدمات جامع سلامت شهدای
فراشبند نیز علاوه بر طرح مسائل این مرکز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.



مسوول اداره امور
آزمایشگاه های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این بازدید، ضمن
بزرگداشت روز علوم آزمایشگاهی، از مهارت، دقت و تلاش کارکنان آزمایشگاه‌ مرکز
خدمات جامع سلامت شهدای فراشبند، تقدیر کرد./105

 

در
مرودشت تاکید شد: ضرورت مراجعه مردم به مراکز خدمات جامع سلامت برای آگاهی از
میزان سلامتی


رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت در نشست خبری که
به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، گفت: سلامت جزء اصول اصلی زندگی انسان و از
اولویت ها به شمار می رود.



به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر
«نیما فداکار» افزود: هر جامعه و حکومتی باید به سلامت به عنوان اصلی‌ ترین مقوله
و حقوق اولیه بشر توجه کند و همه مسوولان موظف هستند در تامین سلامت برای مردم
جامعه تلاش کنند
.

 


او اظهار کرد: سلامت، کالای بسیار گرانی است و هزینه های
بسیار گزافی را بر دوش افراد جامعه تحمیل می کند، به نحوی که در هیچ جای دنیا بخش درمان توانایی پوشش
100 درصدی این هزینه ها را ندارد.



دکتر فداکار ادامه داد: مردم باید از مزایای سلامت آگاه
شوند و برای پیگیری امور سلامت خود به مراکز خدمات جامع سلامت مراکز بهداشتی و
پایگاه های بهداشت مراجعه داشته باشند تا از سلامت کامل خود اطمینان یابند.



در این نشست دکتر «روح اله کریمی»
رئیس مرکز بهداشت و دکتر «مهران غلامی» رئیس اورژانس 115 شهرستان مرودشت، گزارشی از
عملکرد و فعالیت حوزه های خود در ایام نوروز ارایه دادند./105

 

توزیع سبد موادغذایی بنیاد خیریه علوی در مرکز بهداشت ممسنی



سبد موادغذایی زنان باردار زیر پوشش بنیاد خیریه علوی، به
همت واحدهای سلامت خانواده و جمعیت و تغذیه مرکز بهداشت شهید خواجه ممسنی، بین
زنان باردار نیازمند توزیع شد.

 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رییس شبکه
بهداشت و درمان ممسنی گفت: این سبد موادغذایی، به 130 زن باردار واجد شرایط
شهرستان، ارایه شده است.



دکتر «علی چوبینه» افزود: بر اساس هماهنگی با مراکز خدمات جامع
سلامت و خانه های بهداشت، زنان باردار واجد شرایط در روز تعیین شده با مدارک لازم
در مرکز بهداشت شهید خواجه ممسنی حضور یافتند و سبد مواد غذایی خود را دریافت
کردند./102



 

با
حضور رابطان ادارات لامرد انجام شد: بررسی برنامه های هفته ملی سلامت


نشست هماهنگی برنامه های هفته ملی سلامت، با
حضور نمایندگان ادارات مختلف در شهرستان لامرد برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز،
رییس شبکه بهداشت و درمان لامرد با بیان اینکه مانند هر سال، هفته نخست اردیبهشت
به نام هفته سلامت نامگذاری شده است، گفت: هدف از تشکیل این نشست، اجرای بهتر
برنامه های بهداشتی در هفته سلامت و خدمت بهتر و مطلوب تر به مردم با تعامل و
همکاری حوزه سلامت و دیگر دستگاه ها و نهادهاست.

 


دکتر «محمد احمدی» با تاکید بر انجام برنامه های متنوع در هفته سلامت
برای آگاه سازی مردم از بیماری ها، ادامه داد: بیماری ها هزینه های زیادی در
بردارد، بنابراین لازم است با تعامل و همکاری درون بخشی و برون بخشی، در اجرای برنامه
های متنوع در راستای پیشگیری از بیماری ها، به بهترین شکل عمل کنیم.



او همکاری و همدلی را رمز موفقیت در هر کاری عنوان و ابراز امیدواری
کرد، لازم است نه تنها در هفته سلامت، بلکه در تمام ایام سال در کنار یکدیگر برای
خدمت به مردم کوشا باشیم./102





 

گرامیداشت
روز علوم آزمایشگاهی در بیمارستان امیرالمومنین
(ع)


روز علوم آزمایشگاهی در بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی
امیرالمومنین (ع)، با تقدیر از کارکنان آزمایشگاه این مرکز گرامی داشته شد.



به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مدیر
بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین (ع) گفت: علوم آزمایشگاهی زیربنای
پژوهش های علمی و از عوامل توسعه و پیشرفت در زمینه های مختلف پزشکی در جهان معاصر
به شمار می آید.



دکتر «محمدحسین ورهرام» افزود: برای اینکه آزمایشگاهی به
صورت موفق به اهداف خود برسد، باید از تجربه پزشکی، علمی، تکنیکی و منابعی همچون کارکنان
متعهد، تجهیزات پردازش داده، منابع و امکانات و مهارت های ارتباطی، اجرایی و
مدیریتی استفاده کند.



مسوولان بیمارستان بیمارستان امیرالمومنین (ع) با حضور در
آزمایشگاه این مرکز و اهدای لوح تقدیر به کارکنان این واحد، روز علوم آزمایشگاهی
را تبریک گفتند./105





 

نشست
مشترک مسوولان شبکه بهداشت و درمان و اداره آموزش و پرورش علامرودشت به مناسبت
هفته سلامت


با حضور رییس، مسوولان ستادی منطقه بهداشت و درمان، معاون
پرورشی و مربیان بهداشت اداره آموزش و پرورش علامرودشت، نشست هماهنگی برنامه های
هفته سلامت برگزار شد.

 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رییس
منطقه بهداشت و درمان علامرودشت، هدف از این نشست را هم اندیشی و تدوین برنامه های
هفته سلامت، عنوان کرد.



«محمدصادق عباسی مقدم» گفت: هر سال به مناسبت هفته سلامت،
برنامه های مشترکی بین دو مجموعه مهم بهداشت و درمان و آموزش و پرورش، با هدف
ترویج و آموزش فرهنگ سلامت در جامعه
برگزار می شود.



در این نشست، «قدرت الله حسینی» معاون پرورشی و مربیان
بهداشت اداره آموزش و پرورش علامرودشت، برنامه های مشترک خود با شبکه بهداشت و درمان
این منطقه را، ارایه کردند./102





 

بررسی راهکارهای ارتقای امنیت بهداشت و
سلامت در بیضا


نشست کارگروه
سلامت و امنیت غذایی بیضا با حضور فرماندار شهرستان سپیدان و با هدف بررسی
راهکارهای ارتقای امنیت و بهداشت برگزار شد.



به گزارش روابط
عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، فرماندار شهرستان سپیدان گفت: به زودی مرحله دوم
طرح مبارزه و کنترل بیماری سالک در شهر و روستاهای بیضا، آغاز شود.



«جوادی جهرمی»
با تاکید بر تامین امنیت سلامت و بهداشت مردم، ادامه داد: در زمینه تامین امنیت
بهداشت و سلامت مردم هیچ دستگاهی حق کوتاهی ندارد و هیچ عذر و بهانه ای قابل قبول
نیست، بنابراین باید نسبت به تعطیلی مراکز توزیع و کشتار مرغ و دام غیرمجاز اقدام
و با اخلالگران در امنیت بهداشت و سلامت مردم، برخورد قانونی شود.



رییس شبکه
بهداشت و درمان منطقه بیضا با ارایه گزارشی از وضعیت مراکز توزیع و کشتار مرغ و
دام گفت: در تعطیلات نوروز، بازدید و نظارت بر واحدهای تهیه و توزیع مواد غذایی و
بهداشتی به صورت منظم انجام شد.



«سید روح الله
موسوی» همچنین از اجرای طرح جونده کشیبا هدف مباریه با سالک، از سوی شبکه بهداشت و
درمان با همکاری دهیاران بیضا، خبر داد.



«شاهرخ رستمی» بخشدار بیضا نیز با ارایه گزارشی
از اقدامات انجام شده در زمینه سایت دفن زباله های بیضا گفت: در بازدید از این
سایت ها مقرر شد، شهرداری با همکاری سایر دستگاه های اجرایی در زمینه ساخت و ایجاد
ترانشه دفن صحیح زباله، اقدامات لازم را انجام دهد.



این نشست در
بخشداری بیضا، برگزار شد./102





 

بررسی
موضوع پسماندهای ویژه در شهرستان ممسنی


نشست کارگروه اختصاصی پسماندهای ویژه در ممسنی با حضور
فرماندار این شهرستان، برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، فرماندار
شهرستان ممسنی در این نشست، از بی خطرسازی و جمع آوری پسماندهای بهداشتی و درمانی
شهرستان در کمتر از دو ماه آینده، خبر داد.

 


دکتر «ایوبی» ابراز امیدواری کرد با فراهم کردن زمینه های
مقدماتی و تلاش و تعامل مسوولان مرتبط با موضوع پسماندهای ویژه و آغاز به کار
دستگاه بی خطرسازی زباله های عفونی در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) ممسنی، شاهد حل
این مشکل در شهرستان در کمتر از دو ماه آینده باشیم.



فرماندار ممسنی با اشاره به اولویت های بهداشتی این
شهرستان گفت: تمام مدیران ادارات باید در همه گیری و پایداری شاخص های سلامت، به
نقش و اهمیت مردم و توانایی های آنها توجه ویژه داشته باشند.



این نشست، با حضور مسوولان ادارات محیط زیست، شهردار، شورای
اسلامی، بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) و مرکز بهداشت، در فرمانداری ممسنی برگزار
شد./102





 

تبیین برنامه های هفته ملی سلامت در کازرون


با برنامه ریزی واحدهای آموزش سلامت و سلامت نوجوانان،
جوانان و مدارس شبکه بهداشت و درمان کازرون، نشست برون بخشی هماهنگی برنامه های
هفته سلامت این شهرستان، برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سرپرست
شبکه بهداشت و درمان کازرون با اشاره به تقارن هفته جوان و هفته سلامت، سلامتی را
امری اجتماعی دانست.



دکتر «بندر برامکی» با بیان اینکه هفته سلامت فرصتی برای
مشارکت همه افراد در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه است، بر مشارکت و همکاری
ادارات با شبکه بهداشت و درمان تاکید کرد.

 


«زهرا طهماسبی» معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان با اشاره
به اینکه یکم تا هفتم اردیبهشت به عنوان هفته ملی سلامت نامگذاری شده است، «دسترسی
عادلانه به خدمات سلامت»، «آموزش رکن سلامت»، «مشارکت اجتماعی و سلامت»، «مراقبت
های اولیه بهداشتی و سلامت روان»، «سلامت در حوادث و بحران ها»، «سبک زندگی سلامت
محور» و «سلامت، جمعیت و خانواده» را از جمله روزشمارهای این مناسبت بهداشتی،
برشمرد.



«فاطمه بنیادی» کارشناس آموزش سلامت شبکه بهداشت و درمان
کازرون نیز با اشاره به انتخاب شعار هفته ملی سلامت با عنوان «مراقبت های اولیه
بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت»، یادآور شد: مشارکت مردم، هماهنگی بخش های
مختلف جامعه و همکاری بین بخشی دستگاه های مرتبط با سلامت، دو اصل مهم از اصول
مراقبت های اولیه بهداشتی است و وظیفه ما به عنوان متولیان بهداشت، آموزش اهمیت
خودمراقبتی به عموم مردم در راستای حساس سازی و استفاده از خدمات بهداشتی در مراکز
خدمات جامع سلامت برای پیشگیری از بروز بیماری های غیرواگیر است.



در ادامه، «زهرا داودی» کارشناس سلامت نوجوانان، جوانان و
مدارس شبکه بهداشت و درمان کازرون، بر لزوم ارایه مراقبت های بهداشتی به گروه سنی
نوجوان و جوان و ارتقای شاخص های این گروه، تاکید کرد.



این نشست، با حضور نمایندگان ادارات و دانشگاه های کازرون
برگزار شد و اجرای برنامه هایی شامل برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه ازدواج
سالم، پیشگیری از رفتارهای پرخطر و سوانح و حوادث ترافیکی، خودمراقبتی در جوانان و
معاینات دانشجویان، در دستور کار قرار گرفت./102

 
 

گرامیداشت روز علوم آزمایشگاهی در بیمارستان
نمازی



روز علوم آزمایشگاهی
در مرکز آموزشی درمانی نمازی گرامی داشته شد.

 


به گزارش روابط عمومی
دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به مناسبت سی فروردین روز بزرگداشت «حکیم جرجانی» و روز
علوم آزمایشگاهی، مراسم جشنی با حضور مسوولان، جمعی از مدیران ارشد و کارکنان
آزمایشگاه این بیمارستان در تالار اقبال لاهوری برگزار شد.



در این مراسم دکتر
«علی ماهر»
مدیر بیمارستان نمازی ضمن تبریک روز آزمایشگاه از تلاش ها و زحمات
کارکنان دلسوز و زحمتکش آزمایشگاه تقدیر کرد./105
 

 

گرامیداشت روز علوم آزمایشگاهی در بیمارستان
اعصاب و روان استاد محرری


روز علوم آزمایشگاهی در بیمارستان اعصاب و روان استاد محرری
با تقدیر از کارکنان واحد آزمایشگاه این بیمارستان گرامی داشته شد.

 


به
گزارش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «ابوالفضل درانی نژاد» سرپرست بیمارستان
اعصاب و روان استاد محرری گفت:
روز آزمایشگاه، روز پاسداشت
انسان ‌های متعالی و سپاس از جان ‌ها و اندیشه‌ های والایی است که در پویایی نظام
سلامت خالصانه از خود گذشتند و بدون هیچ چشمداشتی در خدمت دردمندان بوده ‌اند
.



به
مناسبت روز علوم آزمایشگاهی مسوولان
بیمارستان اعصاب و روان استاد محرری، با حضور در آزمایشگاه این مرکز، از کارکنان این واحد تقدیر کردند./105
 



پایان خبر

 
  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 5888
کلیدواژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب