سرمایه گذاری برای تولید
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
سرمایه گذاری برای تولید
  • //
  • - تعداد بازدید: 78
  • زمان مطالعه : 23 دقیقه

خبر امروز / 26 مرداد

.

برگزاری جشنواره ترویج تغذیه با شیر مادر و ترویج زایمان طبیعی در خرم بید

جشنواره ترویج تغذیه با شیر مادر و ترویج زایمان طبیعی به مناسبت گرامیداشت هفته ترویج تغذیه با شیر مادر و ترویج زایمان طبیعی و با هدف ارتقای سلامت مادر و نوزاد و تحقق اهداف طرح تحول نظام سلامت، در شهرستان خرم بید برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرم بید، معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان در این جشنواره با اشاره به مزایای شیر مادر و توصیه های قرآن و متون علمی پزشکی در این زمینه بر اهمیت و جایگاه شیر مادر در سلامت جامعه تاکید کرد.

«محمد اکبری» گفت: موضوعات مهمی مانند شیر اولیه یا آغوز، اولویت مادر در شیر دادن به نوزاد، اهمیت مشاوره در فرایند شیردهی، مدت زمان مطلوب شیردهی، شیر خوردن کودک از پستان مادر و پیوند خویشاوندی میان شیرخوار با شیر دهنده، در آیات الهی اشاره شده و خداوند با ظرافتی ویژه از آنها سخن گفته است.

کارشناس مسوول سلامت خانواده و کارشناس کودکان شبکه بهداشت و درمان نیز، شیر مادر را بهترین غذای کودک در ماه‌ های نخست تولد او دانست و گفت: تغذیه نوزاد با شیر مادر در دو سال نخست زندگی، یکی از نعمت های بزرگ خداوند به انسان ها است.

«فرح خسروانی فرد» با بیان اینکه رشد جسمی، تکامل مطلوب کودکان و افزایش روابط عاطفی در جامعه نقش ارزشمند و بی بدیلی دارد و تغذیه با شیر مادر می تواند از کودک در برابر آلودگی هایی همچون عفونت های تنفسی و گوارشی و بیماری های آلرژیک محافظت کند، افزود: تغذیه با شیر مادر، خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت، چاقی و بیماری التهاب روده را نیز، کاهش می دهد.

خسروانی فرد ادامه داد: در این جشنواره، علاوه بر آشنایی مادران با عوامل مؤثر بر کمیت و کیفیت فرآیند شیردهی، مدت زمان مطلوب شیردهی، فواید شیر مادر برای سلامتی کودک و دلایل کاهش ترشح شیر مادر، بر اهمیت مشاوره در فرآیند شیردهی، اهمیت تغذیه مادران در دوران بارداری و شیردهی و همچنین اولویت مادر در شیر دادن به نوزاد، تاکید شد.

کارشناس سلامت مادران شبکه بهداشت و درمان خرم بید نیز با اشاره به مزایای زایمان طبیعی و عوارض سزارین، بر نقش موثر شرکت مادران در کلاس های آمادگی و فراگیری آموزش های لازم در توانمندسازی آنها برای زایمان طبیعی و بدون درد تاکید کرد.

«مریم احمدپور» بهبود کیفیت و ارتقای سلامت مادر و نوزاد، کاهش سزارین و عوارض ناشی از آن، فرزندآوری و ترویج زایمان طبیعی، کاهش مداخلات زایمانی و تکریم مادر باردار را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

در این جشنواره، نمایشگاهی با موضوعات فرآیند زایمان بی درد، ترویج تغذیه با شیر مادر، بهداشت دهان و دندان، مشاوره تغذیه دوران بارداری و مراقبت های دوران بارداری برپا شد./103

 
استمرار نشست هم اندیشی اعضای کمیته مشارکتی حمایتی بهبود
وضعیت تغذیه کودکان شهرستان مهر



سرپرست
شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر با اشاره به نقش توزیع سبد غذایی در سلامت گروه
هدف و تقدیر از همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) در اجرای این برنامه، بر ضرورت
تقویت همکاری مشترک تاکید کرد.



به
گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر، سرپرست شبکه بهداشت و درمان تأکید
کرد: باید نظارت مستمر از سوی دو دستگاه مجری بر روند اجرای طرح حمایتی بهبود
وضعیت تغذیه کودکان در دستور کار قرار گیرد.

 


«سید
حسن خلیلی» برای تسهیل در ارائه خدمت و دسترسی راحت تر خدمت گیرندگان به اقلام،
خواستار عقد قرارداد با دو فروشگاه در دو نقطه از شهرستان های مهر و گله دار شد.



مسوول
واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر نیز در این نشست گفت: این کمیته
با هدف ارزیابی نقاط ضعف و قوت برنامه مشارکتی حمایتی بهبود وضعیت تغذیه کودکان
شهرستان مهر در سال 97 و ابلاغ دستورالعمل جدید اجرای برنامه حمایت تغذیه ای
کودکان زیر پنج سال کمیته امداد امام خمینی (ره ) در سال 98 تشکیل شد و برگزاری
این کمیته در ماه های آتی نیز، ادامه دارد.



«سکینه
ابراهیمی» افزود: نشست اعضای کمیته مشارکتی - حمایتی بهبود وضعیت تغذیه کودکان
شهرستان مهر با حضور سرپرست شبکه بهداشت و درمان، معاون بهداشتی، مسؤول واحد بهبود
تغذیه، رؤسای کمیته امداد امام خمینی (ره) مهر و گله دار و کارشناس بهداشت و درمان
و امور بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان انجام و مقرر شد تمامی
برنامه های طرح «حمایتی بهبود وضعیت تغذیه کودکان زیر 6سال شهرستان» و سایر امور از
سوی هر دو دستگاه و از راه مکاتبه های رسمی اداری انجام شود.



او اضافه
کرد: از دیگر مصوبات این کمیته، اعلام اسامی 201 کودک به کمیته امداد برای دریافت
سبد غذایی از سوی مسوول واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان و انجام اقدام موردنیاز
در راستای احراز صلاحیت افراد معرفی شده از سوی کارشناسان کمیته امداد امام خمینی(ره)
شهرستان مهر و شهر گله دار و اعلام نتیجه به شبکه بهداشت و درمان بود.



ابراهیمی
ادامه داد: در این نشست مصوب شد، با توجه به افزایش قیمت اجناس در سال 98، سبد
غذایی به ارزش یک میلیون ریال پیش بینی و نتیجه به کمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام
شود.



مسوول
واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر رعایت کمترین فاصله زمانی بیست
روزه برای توزیع سبد غذایی ویژه کودکان مشمول طرح و توزیع حداکثر یک سبد غذایی در
ماه، برگزاری کلاس آموزشی تغذیه کودکان زیر پنج سال ویژه والدین کودکان تحت پوشش و
فراهم کردن مقدمات برگزاری کلاس های آموزشی ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)
شهرستان مهر را از دیگر مصوبات این کمیته برشمرد./103

 
برگزاری
کارگاه آموزشی «مهارت های ارتباطی»/ تکنیک های ارتباط موثر را بیاموزیم


مهارت ارتباطی یکی از ارکان
سلامت است و یک ارتباط خوب به ما کمک می کند، روابط سالم و رضایت بخشی را با
دیگران داشته باشیم.

 


به گزارش روابط عمومی مرکز
بهداشت شهدای انقلاب، کارشناس سلامت روان مرکز بهداشت شهدای انقلاب، مهارت ارتباطی
را توانایی برقراری ارتباط موثر و کارآمد با دیگران عنوان کرد و گفت: در ارتباط
موثر، پیام به درستی به مخاطب منتقل می شود، به نحوی که تاثیر و واکنش فرد مقابل
را به همراه دارد.



«ندا محمدی» با بیان اینکه
امروزه و در عصر ارتباطات، افرادی موفق هستند که بتوانند ارتباط موثری برقرار
کنند، افزود: مهارت ارتباطی یکی از ارکان سلامت است، زیرا مهارت ارتباطی موثر به ما
کمک می کند روابط سالم و رضایت بخشی را با دیگران داشته باشیم، در حالی که مهارت
ارتباطی ضعیف به سوء تفاهم ها و احساسات منفی منجر می شود.



او پیامدهای نبودن مهارت های
ارتباطی را موجب ایجاد سوء تفاهم، نارضایتی از روابط با دیگران، احساس تنهایی،
خشم، درماندگی، انزوا، کاهش اعتماد به نفس، استرس و فشارهای روانی و ناکامی در
رسیدن به اهداف عنوان کرد و ادامه داد: اگر پیامی به درستی ارسال و دریافت نشود،
منجر به سوء تفاهم شده و هدف از مهارت
ارتباطی، انتقال پیام است به نحوی که بیان کننده احساسات، نیازها و خواسته ها و
اطلاعات باشد.



این کارشناس سلامت روان، با
اشاره به اینکه ارتباط کامل زمانی واقع می شود که مبنای پیام در ذهن گیرنده و
فرستنده برابر باشد، اضافه کرد: اگر چه نحوه برقراری ارتباط با افراد و موقعیت های
مختلف با هم متفاوت است، اما اصول ارتباط در موقعیت های مختلف زندگی شامل موقعیت
های خانوادگی، شغلی و اجتماعی نیز یکسان است و با فراگیری این اصول و حذف منافع
ارتباطی، امکان تعمیم یکی به دیگری وجود دارد.



محمدی، مهارت انتقال پیام را
35 درصد کلامی و 65 درصد غیرکلامی برشمرد و گفت: در ارتباط کلامی، کلمات اطلاعات و
معنی پیام را انتقال می دهند، در صورتی که در ارتباط غیرکلامی حرکات سر و اعضای
بدن در انتقال پیام نقش مهمی دارند.



او زبان بدن را به معنی مجموعه
رفتارهای غیرکلامی و فیزیکی که در آن فرد بدون صحبت کردن قادر به انتقال پیام و
برقراری ارتباط با دیگران است بیان کرد و افزود: یادگیری تکنیک های آن موجب
توانمندشدن در ارتباطات غیرکلامی و کنترل بیشتر روی پیام های ارسالی می شود و به
درک بهتر از رفتارهای دیگران کمک می کند.



این کارشناس سلامت روان، ارتباط
غیرکلامی را شامل تبسم، حالت نگاه، تُن صدا، وضعیت و ژست های بدنی، حرکات سر و
چهره، تماس چشمی، فاصله فیزیکی، ظاهر و نوع لباس برشمرد و اضافه کرد: برای برقراری
ارتباط کلامی موثر، بهتر است به طور مداوم و پشت سر هم صحبت نکنیم و آنچه را که می
گوییم، روشن، واضح و بدون جزئیات خسته کننده باشد.



محمدی توصیه کرد: هنگام صحبت،
به شنونده نگاه کنیم و از جملات مثبت و مناسب استفاده کنیم، از گفتگوی نصیحت
وارانه پرهیز کنیم و بیاموزیم به زبان بدن خود کنترل داشته باشیم و به ارتباط غیرکلامی
شامل حالت چهره، حالات بدنی و تماس چشمی، توجه داشته باشیم.



کارگاه آموزشی «مهارت های
ارتباطی»، به همت واحد سلامت روان مرکز بهداشت شهدای انقلاب، برای بیش از 30 پزشک زیر
پوشش این مرکز بهداشت، برگزار شد./102

 

 

بازدید امام جمعه شهرستان ممسنی از مرکز خدمات جامع
سلامت شهید پایخوان شهرستان ممسنی



حجت
الاسلام و المسلمین «یعقوبی» امام جمعه شهرستان ممسنی در راستای بررسی چگونگی روند
ارایه خدمات سلامت به مردم و دیدار با کارکنان مرکز خدمات جامع سلامت شهید پایخوان
این شهرستان، از این مرکز بازدید کرد.

 


به
گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان ممسنی، رئیس شبکه بهداشت و درمان با اعلام
این خبر گفت: پیرو مصوبات ستاد غدیر شهرستان، روز پنج شنبه بیست و چهارم مرداد سال
جاری، ویزیت بیماران مراجعه کننده به مرکز خدمات جامع سلامت شهید پایخوان به صورت
رایگان از سوی پزشک انجام شد که این امر مورد بازدید مسوولان شهرستان قرار گرفت.



دکتر «علی
چوبینه» ادامه داد: در این روز، 55 بیمار مراجعه کننده به مرکز خدمات جامع سلامت
شهید پایخوان، خدمات رایگان دریافت کردند./103

 

برگزاری همایش ترویج تغذیه با شیر مادر و ترویج زایمان طبیعی در
بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) کوار



به همت واحد سلامت خانواده
شبکه بهداشت و درمان و زایشگاه بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) کوار، جشنواره زایمان
طبیعی و همایش تغذیه با شیر مادر با حضور مسوولان سلامت، کارشناسان، مراقبان سلامت
و جمعی از مادران، برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی شبکه
بهداشت و درمان کوار، رییس بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) کوار در این همایش با تاکید
بر اهمیت تغذیه با شیر مادر در ساعت های ابتدایی تولد و تغذیه انحصاری با شیر مادر
در شِش ماه نخست زندگی نوزاد گفت: هفته ترویج تغذیه با شیر مادر، فرصت مناسبی برای
تقویت حمایت از مادران شیرده و ترویج تغذیه با شیر مادر است.

 


دکتر «نجمه احمد زاده گلی»
با اشاره به اهمیت و جایگاه تغذیه با شیر مادر، اضافه کرد: همه باور داریم که شیر
مادر تا دو سال کافی و غنی ‌ترین غذا برای نوزاد است، مطالعات نشان داده که شیر
مادر جایگزین ندارد و بیوشیمی و بیوفیزیک خاصی دارد که فرزند را از بسیاری از بیماری
‌ها محافظت می ‌کند، با کنار گذاشتن شیر مادر رابطه عاطفی و سد دفاعی نوزاد به خطر
می‌ افتد.



او ادامه داد: امنیت و تغذیه
مناسب از جمله موارد بسیار مهمی است که در سرنوشت، سلامت و آینده کودک تاثیرگذار
است و در دوران طلایی زندگی هر فرد، شیر مادر کامل ترین تغذیه محسوب می شود.



رییس بیمارستان حضرت فاطمه
زهرا (س) کوار، تاکید کرد:
مادران جامعه ما با دریافت آموزش های لازم باید
به سطحی از آگاهی در زمینه اهمیت تغذیه با
شیر مادر برسند که باور قلبی داشته باشند، شیر مادر بهترین مواد مغذی را برای کودک
تامین می کند و با افزایش سن کودک، مواد معدنی و ویتامین های موجود در شیر مادر متناسب
با رشد بچه تغییر می کند.



دکتر احمدزاده بر اهمیت زایمان
طبیعی و نقش آن در سلامت مادر و کودک تاکید کرد و افزود: بسیاری از مردم از عوارض
سزارین آگاهی کافی ندارند و همین امر، موجب ترویج این نوع زایمان در سال های گذشته
شده است.



او آمار میزان زایمان طبیعی
در این بیمارستان را مطلوب برشمرد، گفت: ترویج زایمان طبیعی راهی است برای برقراری
و تداوم موفق تر تغذیه با شیر مادر و در حال حاضر با اجرای برنامه طرح تحول سلامت،
امکان مناسبی برای اتاق های زایمان فراهم شده است و شاهد روی آوردن مادران به سبک
زایمان طبیعی هستیم.



رییس مرکز بهداشت کوار نیز در
این همایش با بیان شاخص ها و آمارهای تغذیه با شیر مادر در کوار، بر نقش موثر تغذیه
با شیر مادر در کاهش آمار مرگ و میر نوزادان، تاکید کرد
.



دکتر «سپیده عاشوری» گفت: هر
سال با هدف ترویج زایمان طبیعی،‌ جشنواره زایمان طبیعی برای تشویق مادران در این
شهرستان برگزار می شود تا با آگاهی مادران باردار از مزایای زایمان طبیعی، نسبت به
خطرات ناشی از زایمان سزارین اختیاری، اطلاع رسانی شود.



مزایای تغذیه با شیرمادر برای
مادر و نوزاد، عوارض مصرف خودسرانه شیر مصنوعی، نشانه های کافی بودن شیر مادر،
باورهای اشتباه در شیردهی و آموزش در زمینه استرس در دوران بارداری و شیردهی و
راهکارهای مقابله با آن، از جمله محورهای آموزشی در این برنامه بود؛ در این برنامه،
از مادران موفق در زمینه شیردهی که کودک خود را به مدت دو سال با شیر مادر تغذیه کرده
اند، تقدیر و بسته های آموزشی بین مادران باردار، توزیع شد./102

 
برگزاری مانور انتقال امن و ایمن
نمونه های کلینیکی و بالینی بیماران
به آزمایشگاه در مرکز
بهداشت شهدای والفجر


مانور انتقال امن و ایمن
نمونه های کلینیکی و بالینی بیماران به آزمایشگاه، در مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز
برگزار شد.



به گزارش واحد روابط عمومی
مرکز بهداشت شهدای والفجر، مسوول امور آزمایشگاه های مرکز بهداشت شهدای والفجر گفت:
در برخی موارد به منظور انجام آزمایش، نمونه های بیماران باید به آزمایشگاه انتقال
داده شود و انتقال نمونه های آلوده باید در شرایط استاندارد انجام شود؛ این روند
باید با استفاده از ظروف مناسب یا بسته بندی و به روش استاندارد با درج نشانه ها و
بر چسب های لازم بر روی بسته و نمونه ها، رعایت اصول ایمنی برای انتقال نمونه ها و
در نظر داشتن شرایط مناسب برای انتقال نمونه به شکلی که کیفیت و تمامیت نمونه حفظ
شود، انجام شود.



«طاهره پاکدل» افزود: در این
مانور شبکه های بهداشت شهرستان های یاسوج، لار، گراش، جهرم، فسا و مرکز بهداشت
شهدای انقلاب شیراز مشارکت داشتند که نمونه های بیماران خود را با «کلد باکس» یا «جعبه
سرد» با رعایت دستورکار انتقال نمونه ها به مرکز بهداشت شهدای والفجر که به عنوان
محل دریافت و تفکیک نمونه در نظر گرفته شده بود، انتقال دادند.



او اضافه کرد: این مانور هر
سال و در زمان های احتمال طغیان بیماری ها و همچنین در شرایط بحران و بر اساس
دستورکارهای ارسالی از سوی امور آزمایشگاه های حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم
پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شیراز، برگزار می شود./102

 

ارائه خدمات رایگان سلامت به ساکنان منطقه «شهید دستغیب» در کوار


تیم بهداشتی و درمانی شبکه
بهداشت و درمان شبکه کوار با حضور در مناطق کمتر برخوردار این شهر، به بیش از 70 نفر
از مردم این منطقه خدمات پزشکی و بهداشتی، ارایه کردند.

 


به گزارش روابط عمومی شبکه
بهداشت و درمان کوار، گفت: رییس شبکه بهداشت و درمان کوار گفت: با هدف محرومیت زدایی
و ارتقای سطح بهداشت، با حضور تیم بهداشتی و درمانی کوار در محله محروم «شهید آیت
الله دستغیب» کوار، خدمات رایگان پزشکی، آموزشی، بهداشتی و غربالگری به مردم ارایه
شد.



«سید علی شمس نیا» افزود: این
تیم شامل پزشک عمومی و کارشناسان بهداشتی همراه بود و بیش از 70 نفر از خدمات سلامت، بهره مند شدند.



او اضافه کرد: این خدمات
شامل معاینه، ویزیت رایگان پزشکی، خدمات مشاوره، آموزش بهداشت و خودمراقبتی برای پیشگیری
از بیماری ها، مشاوره مامایی، تغذیه، بهداشت سلامت روان و پایش فشارخون و قندخون
است.



رییس شبکه بهداشت و درمان
کوار با بیان اینکه یکی از برنامه های اصلی این شبکه بهداشت و درمان، شناسایی روستاها
و محله های محروم و ارایه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی به آنهاست، ادامه داد:
نیازسنجی مناطق کم برخوردار در کوار، با درخواست نواحی مختلف بسیج، امور مساجد و
آموزش و پرورش انجام می ‌شود.



شمس نیا افزود: با توجه به
دستاورد‌های مثبت طرح تحول سلامت، اعزام تیم‌ های پزشکی و بهداشتی به صورت فصلی و
تیمی در دستور کار شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوار، قرار گرفته است.



این طرح به همت بسیج جامعه
پزشکی شبکه بهداشت و درمان کوار با همکاری بسیج سازندگی سپاه ناحیه کوار
و اداره بهزیستی، برای کمک و
خدمات رسانی به مردم این منطقه، انجام شد./102

 

 

در مرکز بهداشت شهدای
والفجر انجام شد؛
شناسایی 443 بیمار مبتلا به دیابت و 153 نفر در
مراحل پیش دیابتی



از ابتدای خرداد سال جاری، دستگاه کاپیلاری در آزمایشگاه
مرکز بهداشت شهدای والفجر راه اندازی شده و در دو ماه خرداد و تیر سال جاری، از 840
مورد آزمایش، 443 مورد ابتلا به دیابت، 153 مورد در مراحل پیش دیابتی شناسایی شده
اند.

 


به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهدای والفجر، مسوول
امور آزمایشگاه های این مرکز بهداشت گفت: طبق تحقیقات جدید، آزمایش «هموگلوبین
متصل به قند» در تشخیص دیابت نوع دو و پیش دیابت، نقش مهمی دارد.



«طاهره پاکدل» با این هشدار
که «پیش دیابتی» به معنای اخطار است، تاکید کرد: فرد باید با مشورت پزشک، میزان هموگلوبین
متصل به قند و قندخون ناشتایی خود را به اندازه طبیعی برساند و در غیر این صورت،
به بیماری دیابت مبتلا می شود.



او با بیان اینکه این آزمایش،
میزان قندخون فرد را در مدت زمان دو تا سه ماه گذشته نشان می دهد، توضیح داد: در
صورتی که میزان هموگلوبین متصل به قند در فرد بالاتر از 4/6 درصد باشد، برای فرد
تشخیص دیابت نوع دو داده می شود و در صورتی که میزان آن، بین 6 تا 4/6 درصد و
میزان قند خون ناشتایی بین 100 تا 125 میلی گرم درصد باشد، پیش دیابت مطرح می شود.



مسوول امور آزمایشگاه های مرکز
بهداشت شهدای والفجر درباره چگونگی و روش انجام این آزمایش عنوان کرد: این آزمایش
با روش «کاپیلاری» به صورت استاندارد شده در این مرکز بهداشت انجام می شود که به
عنوان ابزاری مفید برای شناسایی و کنترل دیابت مطرح است./103

 
به جای آوردن نیت نیکوی اهدای خون در مرکز
آموزشی درمانی حافظ



کارکنان
بیمارستان حافظ به بیماران نیازمند، خون اهدا کردند.



به گزارش
روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی حافظ، مدیر این بیمارستان، اهدای خون را نشانی از
همبستگی اجتماعی دانست و گفت: با برنامه ریزی و هماهنگی انجام شده با سازمان
انتقال خون، از ساعت 9 صبح روز چهارشنبه بیست و سوم مرداد، واحد سیار مرکز انتقال
خون فارس در بیمارستان حافظ مستقر شد.



دکتر «محمد
کاظم رحیمی» با بیان اینکه این برنامه با استقبال بسیار خوبی از سوی کارکنان این
مرکز درمانی همراه بود، از کارکنان بیمارستان برای مشارکت در این امر خداپسندانه و
همچنین همکاری کارکنان سازمان انتقال خون در این زمینه، قدردانی کرد.



او در پیامی
مراتب تقدیر و سپاس صمیمانه خود را نثار بزرگی و تعهد اهداکنندگان قهرمان خون کرده
و برای آنان سلامتی و سرافرازی روزافزون آرزو کرد و افزود: نیاز به خون، موضوع
مهمی در سلامت بیماران است و اهدای خون، موجب نجات انسان های بسیاری می شود./103

 
بازرسی های سلامت
محیط منطقه آباده طشک در عید قربان



در راستای کنترل وضعیت بهداشتی و سلامت عموم مردم منطقه
آباده طشک، کارشناسان سلامت محیط این منطقه بر محل های عرضه و کشتار دام در روز
عید سعید قربان نظارت کردند.

 


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان منطقه آباده
طشک، رییس شبکه بهداشت و درمان این منطقه گفت: گروه بازرسی از صبح روز عید قربان، محل
های ذبح دام را بازدید و بررسی کردند.



«خسرو زارعی» افزود: کارکنان کشتارگاه با رعایت کامل اصول
و ضوابط بهداشتی در زمان عرضه و ذبح دام، همکاری لازم را با بازرسان بهداشت محیط داشتند.



او ادامه داد: بازرسان بهداشت محیط، برای پیشگیری از بیماری
‌های قابل انتقال از راه دام و مواد غذایی آلوده، محل‌ های
عرضه دام، قنادی‌ ها، شیرینی‌ فروشی ‌ها و رستوران‌
ها را بازرسی کردند.



زارعی توصیه کرد: لازم است مردم دام را فقط از مراکز عرضه دام مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی خریداری کرده و از ذبح دام خارج از محیط کشتارگاه و در منزل، کوچه و خیابان پرهیز شود./103



پایان خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 8900
کلیدواژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب