سرمایه گذاری برای تولید
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
سرمایه گذاری برای تولید
  • //
  • - تعداد بازدید: 49
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

خبر امروز / 25 شهریور

.

 برگزاری
آیین سوگواری شهادت ابا عبدالله الحسین(ع) در مرکز آموزشی درمانی ابن سینا



در دهه نخست محرم، آیین های زیارت عاشورا،
روضه خوانی و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور مدیر، مسوولان، کارکنان و
همراه بیماران در مرکز آموزشی درمانی ابن سینا، برگزار شد.

 


به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی ابن
سینا، مدیر این مرکز درمانی گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم و شهادت امام
حسین(ع)، کارکنان این مرکز با سیاهپوش کردن نمازخانه، نصب بنر و پرچم های سیاه در
محوطه بیمارستان، مهیای عزاداری این ایام شدند.



«علی شجاعی» افزود:
زیارت عاشورا از روز نخست ماه محرم در نمازخانه بیمارستان برگزار و در روزهای پنج
شنبه هر هفته تا پایان ماه صفر، این آیین به همراه عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع)، با
حضور پرشور کارکنان برگزار می شود.

شجاعی اضافه کرد: در راستای برپایی معنوی آیین های عزاداری حسینی با دعوت از مداحان اهل بیت(ع)، مراسم زیارت عاشورا برگزار شده و در پایان، عزاداران با مراسم سینه زنی بر سوگ و اندوه محفل فزونی بخشیدند./103
 
آغاز اجرای طرح ملی سلامت دهان و
دندان دانش آموزان در مرودشت

همزمان با سراسر کشور، طرح عاری از
پوسیدگی دندان در دانش آموزان پایه ششم دوره ابتدایی

و هفتم دوره متوسطه، در
شهرستان مرودشت آغاز می شود.

 


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان مرودشت، رییس
مرکز بهداشت مرودشت گفت: طرح ملی سلامت دهان و دندان دانش آموزان به ویژه در مقطع
ابتدایی در شهرستان مرودشت با هدف پیشگیری از بیماری های دهان و دندان و در قالب
برنامه تحول نظام سلامت اجرا می شود
.



دکتر «روح اله کریمی» افزود: با اجرای برنامه های
پیشگیرانه، شاخص سلامت دهان و دندان در میان دانش آموزان افزایش یافته که گام مهمی
در ارتقای سلامت جامعه است
.



او با بیان اینکه هزینه این کار از طریق تعرفه های دولتی
انجام می شود، ادامه داد: برای افراد بی بضاعت تحت پوشش کمیته امداد امام
خمینی(ره)، بهزیستی و افرادی که دفترچه روستایی دارند، خدمات رایگان است
.



معاون بهداشتی شبکه بهداشت و
درمان مرودشت گفت: دانش ‌آموزان حداکثر تا
سی و یکم شهریور 98 باید گواهی دهان و دندان
عاری از پوسیدگی را از مراکز بهداشتی تحت پوشش این شبکه بهداشت و درمان دریافت یا
مطابق با نظر والدین از مراکز خصوصی دریافت و به مدرسه محل تحصیل ارائه کنند
.



دکتر کریمی افزود: در مدارس
روستایی هم دندانپزشکان خانواده، این مسوولیت را انجام می دهند و با توجه به
فعالیت این مراکز بهداشتی، تا پایان آذر
98 دانش آموزانی که به
هر دلیل خدمات موردنظر را دریافت نکردند، باید برگه عاری از پوسیدگی دندان را تا
قبل از انقضای مهلت یادشده به مدرسه محل تحصیل تحویل دهند
.



مسوول بیماری های دهان و دندان شبکه بهداشت و درمان مرودشت
نیز ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان پایه های ششم دوره ابتدایی و هفتم دوره
متوسطه را از اهداف کلی این طرح عنوان کرد و گفت: با گسترش برنامه های آموزشی،
معاینات غربالگری و وارنیش فلوراید(هر سال دو بار) برای دانش آموزان دوره ابتدایی
نیز پوسیدگی دندان کنترل شده است
.



دکتر «احسان اله قاسمی» با بیان اینکه خدمات سلامت دهان و
دندان به دانش آموزان بر اساس بسته خدمتی ارایه می شود، افزود: با هدف افزایش شاخص
سلامت دانش آموزان، طرح «عاری از پوسیدگی دندان» امسال با همکاری اداره آموزش و
پرورش و مربیان بهداشت برای دانش آموزان پایه ششم دوره ابتدایی و هفتم دوره متوسطه
به اجرا در می آید.



او ادامه داد: فلورایدی که برای دانش آموزان استفاده می
شود به صورت موضعی بر روی دندان قرار می گیرد و جذب دندان می شود، از این رو
هیچگونه آسیبی به سلامتی وارد نمی کند
.



دکتر قاسمی بر نقش موثر خانواده ها در ارتقای سلامت دهان و
دندان و توجه به بهداشت دندان کودکان تاکید کرد و گفت: دو بار استفاده از مسواک و
نخ دندان در روز و آموزش فرهنگ خودمراقبتی باید از دوران کودکی با همکاری والدین،
به فرزندان آموزش داده شود
./105

 

بررسی روند خدمات مرکز بهارنکو در شهرستان قیروکارزین



نشست بهارنکو شهرستان
قیروکارزین، با حضور مسوولان موسسه بهار نکو و مسوولان شبکه بهداشت و درمان این
شهرستان، برگزار شد.

 


به گزارش روابط عمومی شبکه
بهداشت و درمان شهرستان قیروکارزین، معاون بهداشتی این شبکه بهداشت و درمان گفت:
طرح بهار نکو در راستای تقویت بنیان خانواده و با هدف کاهش نرخ طلاق، از اسفند
97 در
شهرستان قیروکارزین در مرکز خدمات جامع سلامت شهر قیر شروع به فعالیت کرده و ضمن
مشاوره به زوج ها، کارگاه آموزشی نیز برای خانواده ها و عموم جامعه برگزار شده
است.



«خیراله چمن» افزود: در این نشست، مسایل مربوطه به مرکز بهارنکو از
سوی مسوولان، مجریان و مدرسان مطرح و پیشنهادهایی برای پیگیری آنها، ارایه شد.

 


او اضافه کرد: تقویت طرح بهارنکو، راه حلی برای مقابله با تضعیف
بنیان خانواده است و در این راه، تمام مسوولان و نهادهای مرتبط باید با جدیت گام
بردارند و حمایت خود را در عمل در اجرای آن اعلام کنند.



این نشست، با حضور مسوول بهارنکو قطب فیروزآباد، قیر و کارزین و
فراشبند و مسوولان و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان قیروکارزین، در دفتر معاونت
بهداشتی شبکه بهداشت و درمان قیروکارزین، برگزار شد./102



پایان خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 9810
کلیدواژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب