سرمایه گذاری برای تولید
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
سرمایه گذاری برای تولید
  • //
  • - تعداد بازدید: 50
  • زمان مطالعه : 22 دقیقه

خبر امروز / 19 مرداد

.

گرامیداشت هفته جهانی
تغذیه با شیر مادر در شهرستان مهر



کارشناس
مسوول واحد سلامت خانواده و جمعیت شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر، از عملکرد
گسترده این شبکه بهداشت و درمان در هفته جهانی تغذیه با شیر مادر، خبر داد.

 


به
گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر، «اسماء جنوبی» با
بیان اینکه فعالیت های آموزش محور در
راس برنامه های هفته جهانی تغذیه با شیر مادر در شهرستان مهر قرار گرفته است، گفت:
درج شعارهای مرتبط با هفته تغذیه با شیر مادر و پیام های بهداشتی در سربرگ نامه
های اداری، درج پیام های بهداشتی و اطلاع رسانی در تابلوی اعلانات الکترونیکی روان
شبکه بهداشت و درمان، نصب بنر در مراکز بهداشتی و درمانی، اطلاع رسانی در فضای
مجازی از جمله اقدامات شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر در هفته جهانی تغذیه شیر
مادر است.



او
برگزاری همایش ترویج تغذیه با شیر مادر با محوریت معرفی بانک شیر دانشگاه علوم
پزشکی شیراز و ابلاغ احکام قانونی مرتبط با ترویج تغذیه با شیر مادر و حمایت از
زنان شاغل شیرده با حضور فرماندار، رییس و کارکنان شبکه بهداشت و درمان، رابطان
ادارات و سفیران سلامت شهرستان، برپایی غرفه ترویج تغذیه با شیر مادر به همراه
آموزش در مرکز تسهیلات زایمانی شهر گله دار،

برگزاری کارگاه آموزشی تغذیه با شیر مادر از سوی مشاور
دوره دیده استانی در تمامی مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان، برگزاری کلاس های
آموزشی در مراکز و خانه های بهداشت از سوی ماماها و مراقبان سلامت در زمینه اهمیت
تغذیه انحصاری کودک با شیر مادر در شش ماهه نخست زندگی و توزیع کتابچه های «شیر
مادر مهر مادر» در سطح مراکز بهداشتی و درمانی، پایگاه ها و خانه های بهداشت، مرکز
تسهیلات زایمانی و بیمارستان را از دیگر اقدامات آموزشی در این هفته برشمرد.



کارشناس
مسوول واحد سلامت خانواده و جمعیت شهرستان مهر افزود: دریافت همکاری دهیاری و شهرداری ها با اختصاص
بیلبوردها و سایر فضاهای تبلیغاتی
و اعلام آمادگی ائمه جمعه شهرستان مهر در زمینه طرح موضوع اهمیت شیر مادر در
خطبه های نماز جمعه،
از
اقدامات برون بخشی شبکه بهداشت و درمان مهر در هفته جهانی تغذیه با شیر مادر است./102

 

برگزاری جشنواره ترویج تغذیه با شیر مادر و ترویج زایمان طبیعی
در «نوجین» فراشبند


جشنواره ترویج تغذیه با شیر مادر و ترویج زایمان طبیعی با هدف
ارتقای سلامت مادر و نوزاد، در شهر «نوجین» شهرستان فراشبند برگزار شد.

 


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و
درمان شهرستان فراشبند، کارشناس شیر مادر و مراقبت مادران مرکز خدمات جامع سلامت
«نوجین» با اشاره به مزایای شیر مادر و تاکید قرآن و متون علمی پزشکی بر ضرورت تغذیه
کودک با شیر مادر و اهمیت و جایگاه شیر مادر، گفت: مسائل مهمی مانند شیر اولیه یا آغوز،
اولویت مادر در شیر دادن به نوزاد، اهمیت مشاوره در فرایند شیردهی، مدت زمان مطلوب
شیردهی، شیر خوردن کودک از پستان مادر و پیوند خویشاوندی میان شیرخوار با شیردهنده،
در آیات الهی مورد اشاره قرار گرفته و خداوند با ظرافتی خاص از آنها سخن به میان آورده
است.



«طاهره احمدی»، شیر مادر را بهترین غذای
کودک در ماه ‌های نخست تولد او عنوان کرد و افزود: تغذیه نوزاد با این شیر در دو سال
نخست زندگی، یکی از نعمت ها و محبت هایی است که خداوند به انسان ها ارزانی داشته است.



او ادامه داد: شیر مادر غذای بی نظیر و
کاملی است که در ارتقای سلامت روحی، رشد جسمی، تکامل مطلوب کودکان و افزایش روابط عاطفی
در جامعه، نقش ارزشمند و بی مانندی دارد و تغذیه با شیر مادر می تواند از کودک در
برابر آلودگی هایی مانند عفونت های تنفسی و گوارشی و بیماری های آلرژیک محافظت
کند؛ علاوه بر آن، تغذیه با شیر مادر خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت،
چاقی و بیماری التهاب روده را نیز کاهش می دهد
.



احمدی اضافه کرد: در این جشنواره،
علاوه بر آشنایی مادران با عوامل موثر بر کمیت و کیفیت فرآیند شیردهی، مدت زمان
مطلوب شیردهی، فواید شیر مادر برای سلامتی کودک و دلایل کاهش ترشح شیر مادر، بر اهمیت
مشاوره در فرآیند شیردهی، اهمیت تغذیه مادران در دوران بارداری و شیردهی و اولویت
مادر در شیر دادن به نوزاد، تاکید شد.



کارشناس بهداشت خانواده شبکه بهداشت و
درمان فراشبند نیز با اشاره به مزایای زایمان طبیعی و عوارض سزارین، بر نقش موثر شرکت
مادران در کلاس های آمادگی و فراگیری آموزش های لازم، در توانمندسازی آنها برای زایمان
طبیعی و بدون درد تاکید کرد.



«رباب چراغی» بهبود کیفیت و ارتقای سلامت
مادر و نوزاد، کاهش سزارین و عوارض ناشی از آن، فرزندآوری و ترویج زایمان طبیعی،
کاهش مداخلات زایمانی و تکریم مادر باردار را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.



در این جشنواره، نمایشگاهی با موضوع
های فرایند زایمان بی درد، ترویج تغذیه با شیر مادر، بهداشت دهان و دندان، مشاوره
تغذیه دوران بارداری و مراقبت های دوران بارداری به همراه توزیع پمفلت بین مادران،
برپا شد./102





 

بررسی
راهکارهای ارتقای ایمنی عمومی در نشست کارگروه جامعه ایمن مرودشت


نشست کارگروه جامعه ایمن شهرستان مرودشت با حضور نمایندگان ادارات،
در فرمانداری شهرستان مرودشت برگزار شد.

 


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان مرودشت، معاون
سیاسی فرمانداری شهرستان مرودشت هدف از این نشست را تبادل نظر و تجربه برای ارتقای
ایمنی عمومی عنوان کرد و گفت: در دین ما، حفظ جان انسان ها بسیار اهمیت دارد و
حوادثی که در زندگی روزمره اتفاق می افتد، آثاری سخت بر جامعه و خانواده ها می
گذارد.



«محمدکریم میرزایی» با بیان اینکه ضرب و جرح انسان ها
دردآور است، افزود: وقتی یک هم نوع دچار مشکل می شود، از لحاظ عاطفی و مالی آسیب
های جدی به جامعه وارد می کند که بررسی راهکارهای کاهش این حوادث، بسیار ارزشمند
است.



او ادامه داد: جامعه ایمن جامعه ای مبتنی بر پیشگیری از
حوادث و متکی به مشارکت مردم، دخالت مسوولان محلی و همکاری های بین بخشی است.



میرزایی
اضافه کرد: جامعه ایمن به گونه ای طراحی شده است که یک تیم متشکل از نمایندگان
تمامی دستگاه های مسوول در سطح یک شهرستان با همفکری و همکاری نزدیک و جلب مشارکت
مردم و ریاست فرماندار، مسوول تامین حفظ ایمنی جمعیت زیر پوشش خود است و جامعه ای
ایجاد می کنند که سوانح و حوادث در آن به صفر برسد؛ بنابراین هدف از ایجاد چنین
جامعه ای کاهش یا حتی به صفر رساندن سوانح، حوادث و آسیب هاست.



رییس
مرکز بهداشت شهرستان مرودشت نیز با بیان اینکه تجارب و همکاری بین بخشی باعث
پیشرفت و ارتقا می شود، گفت: نخستین اقدام با ارزش برای ایجاد یک جامعه ایمن،
برقراری ارتباط زمینه ای در جامعه و چگونگی میزان مداخلات سازمان ها و ارگان های
دیگر است، آغاز تامین ایمنی در جوامع با به کار بردن روش های تعلیم و تربیت و
تغییرات محیطی است که با اجرای قانون همراه است.



دکتر «روح اله کریمی» افزود: باید بتوانیم با همکاری، تبادل
نظر و استفاده از تجارب یکدیگر، نام شهرستان مرودشت
را در لیست جامعه ایمن جهانی
ثبت کنیم.



او تاکید کرد: همسو و همصدا کردن اداره ها در زمینه کاهش
آسیب ها، می تواند کمک بزرگی در کاهش آسیب های جامعه باشد.



دکتر کریمی گزارشی از اقدام های انجام شده در زمینه بهداشت
در شهرستان مرودشت، به حاضران ارایه داد./102

 

تولد نیمی از نوزادان در مرودشت
به شیوه زایمان طبیعی


در
مرکز آموزشی درمانی شهید مطهری مرودشت، سالانه نزدیک به چهار هزار زایمان انجام می
شوند که دست کم 50 درصد از نوزادان، به روش طبیعی به دنیا می آیند.

 


به
گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی شهید مطهری مرودشت، رییس این مرکز آموزشی
درمانی گفت: با هدف آشنایی مادران باردار با فواید زایمان طبیعی، سودمندی تغذیه
نوزادان با شیر مادر و عوارض زایمان به روش سزارین، همایش ترویج زایمان طبیعی و
تغذیه با شیر مادر با همکاری مرکز بهداشت و درمان شهرستان مرودشت، برگزار شد.



دکتر«کامران
راسخ» با تاکید بر سیاست وزارت بهداشت بر ترویج زایمان طبیعی در راستای کاهش عوارض
عمل سزارین، افزود: در این مرکز درمانی، تنها در مواردی که مادران باردار، نیاز به
عمل سزارین داشته باشند، با تشکیل کمیته متخصصان، موضوع بررسی و با حضور تیم
درمانی و بهداشتی به صورت شبانه روزی، از مادران و نوزادان مراقبت می شود.



دکتر
«روح الله کریمی» رییس مرکز بهداشت و درمان شهرستان مرودشت نیز به مناسبت هفته
ترویج تغذیه نوزادان با شیر مادر، آماری از شاخص تغذیه نوزادان در ایران اعلام کرد
و افزود: ایران در زمینه شاخص تغذیه نوزادان با شیر مادر، جزو 10 کشور برتر جهان
است.



دکتر «داریوش
ظهوری» متخصص کودکان و دکتر «شیبانی» متخصص زنان و زایمان نیز در این برنامه، شرکت
کنندگان را با فواید شیر مادر و عوارض عمل سزارین برای مادران باردار، آشنا کردند.



در
پایان این مراسم، از فعالان ترویج زایمان طبیعی و تغذیه با شیر مادر و تعدادی از
مادران باردار تقدیر شد./103





 

بازدید سرزده رییس مرکز بهداشت شهدای والفجر از مرکز سلامت داریون و دیدار با امام جمعه این منطقه


طی
بازدید سرزده رییس مرکز بهداشت شهدای والفجر از مرکز سلامت داریون، روند ارایه خدمات
این مرکز بررسی شد.

 


به
گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهدای والفجر، دکتر «احمد رضازاده» رییس این مرکز
بهداشت در این بازدید با بررسی نحوه خدمات کارکنان، سامانه هر مراقب و ناظر
را از لحاظ شاخص های بهداشتی، کنترل و بر خدمات واحدهای دندانپزشکی و بهداشت محیط
نظارت کرد.



همچنین
در دیدار رییس مرکز بهداشت شهدای والفجر با امام جمعه منطقه داریون، بیان مسایل
بهداشتی این منطقه، دیوار کشی بخشی از مرکز سلامت جدید، مسایل بهداشت محیط و
برخورد های نامناسبی که از سوی افراد متخلف با بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط می
شود، مورد بررسی قرار گرفت.



در
این بازدید؛ دکتر رضازاده با مراجعه به درب منازل ساکنان «داریون» و «دیندارلو»،
میزان رضایت مندی مردم از خدمات بهداشتی را جویا شد.



رییس
مرکز بهداشت شهدای والفجر با اشاره با تغییرات ایجاد شده اخیر، از رضایتمندی مردم از
ارایه خدمات سلامت در این منطقه خبر داد و عنوان کرد: تنها موضوع مطرح شده از سوی
مردم، ازدحام جمعیت و معطلی مردم در ارائه خدمات بهداشتی بود که با تدابیر لازم،
باید در روند پذیرش، تغییراتی ایجاد شود تا رضایت کامل مردم به دست آید./103





 

تاکید بر تغذیه با شیر مادر و ترویج زایمان طبیعی در فراشبند


جشنواره ترویج زایمان طبیعی
و تغذیه با شیر مادر با شعار «توانمندسازی والدین، تقویت تغذیه با شیر مادر؛ حال و
آینده»، با هدف بالا بردن آگاهی مادران درباره اهمیت تغذیه با شیر مادر و تشویق آنها
به شیردهی در شبکه بهداشت و درمان فراشبند برگزار شد.

 


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فراشبند، کارشناس
شیر مادر و مشاور شیردهی مرکز خدمات جامع سلامت شهدای
این شهرستان با اشاره
به اینکه دوران شیرخواری، حساس‌ ترین مرحله از مراحل رشد و تکامل کودک است، عنوان
کرد: در این دوران، شیر مادر تامین کننده نیازهای غذایی و مواد ایمنی بخش موردنیاز
برای شیرخوار است.



«فاطمه میرزاییان» با تاکید بر نیاز به فرهنگ سازی در
زمینه ترویج تغذیه نوزاد با شیر مادر،
به تاثیر شگفت ‌انگیز
تغذیه با شیر مادر بر رشد ذهنی و روانی نوزاد
اشاره کرد و گفت: ترویج تغذیه
نوزادان با شیر مادر به ویژه تغذیه انحصاری تا 6 ماهگی و تداوم آن تا دو سال، تامین
کننده نیازهای جسمی و روحی کودک بوده و از نظر بروز برخی عفونت ها، با تغذیه با شیر
مادر کاسته می شود.



او، برقراری ارتباط عاطفی مادر و شیرخوار به هنگام شیر
دادن را یک امتیاز ویژه دانست که تاثیر
شگفت انگیزی بر رشد ذهنی و روانی کودک دارد
.



در ادامه کارشناس مامایی و بهداشت خانواده مرکز خدمات جامع
سلامت شهدای فراشبند، با اشاره به مزایای زایمان طبیعی و عوارض سزارین، گفت: با
مقایسه جنبه های مثبت و منفی سزارین و زایمان طبیعی، متوجه می شویم که زایمان
طبیعی نکات مثبت بیشتری برای مادر و کودک به همراه دارد
.



«فرزانه کرمی» با
بیان مزایای زایمان طبیعی، شامل تلاش های فیزیکی و روانی او برای تحمل درد و به
دنیا آمدن نوزاد، توضیح داد: انجام زایمان طبیعی می ‌تواند عوارض بعد از سزارین را
شامل گرفتگی رگ، لخته شدن خون، تشنج بعد از عمل جراحی و حساسیت به مواد بیهوشی و
یا خطر بیماری ‌های تنفسی، آسم و آلرژی در نوزادانی که به روش سزارین به دنیا آمده
اند، کاهش دهد
.



او در مورد
خطرات بیشتر بودن طول مدت بستری در بیمارستان در مادران سزارین شده، هشدار داد:
این امر افزایش خطر ابتلا به عفونت ‌های
ادراری به علت ضربه و صدمه دیدن سیستم ادراری را در بر دارد و همچنین، بار مالی
بیشتری را به خانواده ها تحمیل می ‌کند، اما مادرانی که زایمان طبیعی دارند، می ‌توانند
سریع تر فرآیند شیردهی را آغاز کنند.



کرمی افزود:
کودکانی که با زایمان طبیعی به دنیا می آیند، 20 درصد کمتر دچار بیماری دیابت نوع
یک
می شوند و دارای علاقه بیشتری برای انجام رفتارهایی مانند مکیدن و
گرفتن سینه مادر
بوده و از بهره هوشی بالاتری نسبت به نوزادانی که به روش سزارین
به دنیا آمده اند، برخوردارند
.



او اضافه کرد:
پس از زایمان طبیعی، مادران با انجام ورزش ‌های مناسب، به مراتب زودتر از زمانی که
سزارین می ‌شوند، می ‌توانند تناسب اندام خود را به دست آورند
.



این کارشناس مامایی یادآور شد: در این جشنواره به پرسش
های مادران باردار و شیرده پاسخ داده شد و بسته های آموزشی
شامل آموزش ترویج تغذیه با شیر مادر، زایمان بدون درد، بهداشت روان، بهداشت
دهان و دندان و تغذیه دوران بارداری و مراقبت های دوران بارداری
نیز، به آنها اهدا شد.



در پایان این
جشنواره، علاوه بر تجلیل از دو مادر که پس از مشاوره، زایمان طبیعی داشته و موفق به
تغذیه نوزاد با شیر مادر شدند، از «فرزانه کرمی» مربی کلاس آمادگی پیش از زایمان و
کارشناس موفق در ترویج زایمان طبیعی، تجلیل شد./103





 

گرامیداشت هفته جهانی شیر مادر در مرکز آموزشی درمانی
حافظ


کارکنان بیمارستان حافظ با انجام فعالیت
های آموزشی، بیماران بستری در بخش مراقبت های پیش از زایمان را با مزایای شیر مادر
شیر مادر آشنا کردند.

 


به گزارش روابط عمومی مرکز
آموزشی درمانی حافظ، رییس خدمات پرستاری این مرکز با تشویق مادران به توانایی
شیردهی فرزندان گفت: اهمیت شیر مادر به دلیل ترکیب مخصوص و متناسب با نیاز طفل و
با بهره ‌مندی از مواد ایمنی بخش؛ همچون سپر و جنگ ‌افزاری کودک را در برابر عوامل
بیماری ‌زای محیطی مقاوم و پرتوان می کند و با صد‌ها ویژگی استثنایی، ضامن تأمین و
حفظ سلامت جسمی و روانی کودک و همچنین تندرستی مادر است
.



«زکیه خرمکی» افزود:
آموزش تغذیه با شیر مادر در ساعت های نخست تولد، مشاوره شیردهی، کلینیک نوزاد
سالم و رفع مشکلات شیردهی در زمان بستری و پس از ترخیص از سوی پزشک متخصص کودکان،
از جمله فعالیت های این مرکز در هفته شیر مادر است.



او در ادامه از مادران خواست
تا احساسات و تجربه های خود را در امر شیردهی مانند سختی دوران ابتدایی شیردهی از
بعد فیزیکی و تلاشی را که برای این کار انجام داده اند، مطرح کنند.



در این برنامه، دکتر «محمد
کاظم رحیمی» مدیر بیمارستان، «زکیه خرمکی» مدیر خدمات پرستاری، «لیلا گرگین» مسوول
آموزش به مادران باردار و «خدیجه دهقانی» سوپروایزر نوزادان، از فعالیت های انجام
شده در غرفه و بخش های این مرکز درمانی به مناسبت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر بازدید
کردند./103





 

گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س)
در خرامه


رییس شبکه بهداشت و درمان
شهرستان خرامه از برگزاری جشنی به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا
(س) در این شهرستان، برای زوج های جوان خبر داد.

 


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرامه، «مصطفی
دانش» با تبریک این روز و بیان اینکه ازدواج یکی از سنت های پسندیده ای است که در
دین اسلام، جایگاه ویژه دارد، گفت: هدف از برگزاری این جشن، آشنایی هر چه بیشتر
جوانان با زندگی این دو زوج آسمانی و الگوسازی مناسب از ویژگی های آنها همچون
ساده زیستی، بردباری و دوری از غرور و ریا است.



«محمد آشوی» مسوول مرکز مشاوره بهار نکو نیز، در این برنامه عنوان
کرد: ازدواج حضرت علی (ع) با حضرت فاطمه(س) نمونه کاملی از یک ازدواج مورد تایید
اسلام است و بنا بر سنت حضرت رسول اکرم (ص)، ازدواج موجب کامل شدن دین می شود.



در این مراسم به زوج هایی که به تازگی، زندگی مشترک خود را آغاز
کردند، هدایایی اهدا شد.



این مراسم با حضور مدیر، مسوولان
و کارکنان شبکه بهداشت و درمان، جمعیت هلال احمر، شورای اسلامی شهر و زوج های جوان
خرامه، برگزار شد./103





 

در نی ریز برگزار شد؛ همایش
ارتباط موثر در خانواده با تاکید بر لزوم بازگو کردن ابراز علاقه بین همسران


همزمان
با هفته ازدواج و به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)، همایش
ارتباط مؤثر در خانواده با حضور زوج های جوان و عموم مردم در محل پارک معلم شهرستان
نی ریز برگزار شد.

 


به
گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی ریز، مسوول مرکز بهارنکو این
شهرستان در حاشیه این همایش بر ضرورت رفتارشناسی همسران و نحوه برخورد با همسر در
مواقع مختلف در پایداری و ثبات خانواده تاکید کرد.



«محمد
جواد خواجه ای» در این همایش، شرکت کنندگان را با نحوه صحبت کردن همسران با
یکدیگر، کنترل خشم، شخصیت شناسی همسر، اثبات محبت به همسر آشنا کرد.



او
ابزار علاقه و دوست داشتن همسر و بازگو کردن آن را ضروری دانست و گفت: بسیاری از
همسران به ویژه زوج های جوان نسبت به این موضوع آگاهی ندارند و ضرورت دارد آموزش
های لازم به این دسته از افراد داده شود.



این
همایش با سخنرانی استاد «شعبانی» مدرس و مشاور مرکز مشاوره بهارنکو شیراز برگزار
شد./105

 

بازآموزی
دانش پرستاران شاغل در بخش های دیالیز/ خدمت رسانی 5 واحد دیالیز صفاقی در مجموعه
دانشگاه علوم پزشکی شیراز


در راستای ارتقای دانش علمی پرستاران شاغل در
بخش های دیالیز، دوره پنچ روزه دیالیز، به همت اداره بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه
علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

 


به
گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مدیر امور بیماری ها و
مراکز تشخیصی و درمانی معاونت درمان دانشگاه، با اشاره به اهمیت پیشگیری از بروز
بیماری نارسایی مزمن کلیوی، گفت: این امر ضرورت توجه ویژه به پیشگیری و کنترل
بیماری های غیر واگیر مانند قلبی عروقی و دیابت را یادآور می شود.



دکتر «فرشاد
فلاحتی» از اداره بیماران خاص و پیوند اعضای دانشگاه به دلیل تلاش مستمر در امر
آموزش کارکنان و ارتقای ارائه خدمات درمانی به بیماران، تقدیر کرد.



رئیس
اداره بیماران خاص و پیوند اعضای معاونت درمان نیز با بیان مزیت های دیالیز صفاقی برای
بیماران، به وجود پنج واحد دیالیز صفاقی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز اشاره کرد
و گفت: دیالیز صفاقی از جمله راهکارهای مورد توجه برای کاهش هزینه ها، افزایش
کیفیت درمان و کاهش وابستگی به مراکز درمانی بیماران با نارسایی مزمن کلیوی است.



دکتر «داود
حدادی» ارتقای دانش پرستاران بخش های همودیالیز را از مسایل قابل توجه در امر
خدمات رسانی به این گروه از بیماران دانست و برگزاری برنامه های آموزشی از جمله سمینارهای
آموزشی دیالیز برای کارکنان بخش های دیالیز را از جمله اقدامات اداره بیماران خاص
در این خصوص بیان کرد.



دوره
آموزشی پنج روزه دیالیز با حضور کارکنان جدید بخش های دیالیز دانشگاه علوم پزشکی
شیراز برگزار شد./105




ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی عروقی و سرطان ها؛ از پیامدهای نامطلوب اضافه وزن و چاقی در کودکان



نشست درون بخشی اجرای برنامه جامع پیشگیری و کنترل اضافه
وزن و چاقی در کودکان و نوجوانان، در شبکه بهداشت و درمان کازرون برگزار شد.

 


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، در
این نشست کارشناس مسوول واحد تغذیه این شبکه بهداشت و درمان، پیامدهای نامطلوب
اضافه وزن و چاقی در کودکان را شامل بروز بیماری دیابت، بیماری های قلبی عروقی و
انواع سرطان ها در دوره بزرگسالی برشمرد و گفت: برنامه جامع پیشگیری و کنترل اضافه
وزن و چاقی در کودکان و نوجوانان به صورت ملی در حال برگزاری است.



«شهلا خلفی» هدف کلی از اجرای این برنامه را پیشگیری و
کنترل اضافه وزن و چاقی در کودکان و نوجوانان عنوان کرد و افزود: محورهای عمده این
برنامه شامل اصلاح الگوی تغذیه ای، مراقبت تغذیه ای و اقدامات پیشگیری از اضافه
وزن و چاقی در کودکان زیر شش سال است.



این نشست با حضور مسوولان شبکه بهداشت و درمان کازرون و
مرکز بهداشت شهید پیرویان برگزار و شرح وظایف و اهداف اختصاصی هر واحد برای کاهش
شیوع چاقی در کودکان و نوجوانان، مشخص شد./105

 




برگزاری همایش ترویج
تغذیه با شیر مادر در ممسنی



به مناسبت هفته جهانی تغذیه با شیرمادر، همایش ترویج تغذیه
با شیر مادر در ممسنی برگزار شد
.

 


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان ممسنی، معاون
بهداشتی این شبکه بهداشت و درمان گفت:
همایش ترویج تغذیه با شیر مادر در مرکز بهداشت
شهید خواجه و با هدف تاثیر شیر مادر در رشد و سلامت کودکان و مادران برگزار شد.



دکتر «سهام چوبینه» افزود: در این همایش بیش از شصت مراقب
سلامت بخش خصوصی و دولتی و ماماهای خانواده روستایی شهرستان ممسنی حضور داشتند
.



او ادامه داد: مراقبان سلامت و ماماهای خانواده با آموزش و
اطلاع رسانی به مادران در مورد اهمیت تغذیه کودک با شیر مادر، می توانند نقش مهمی در
ترویج و فرهنگ سازی تغذیه با شیر مادر داشته باشند
.



«منیره منصوریان» کارشناس تغذیه شبکه بهداشت
و درمان ممسنی نیز شرکت کنندگان را با ضرورت تغذیه با شیر مادر، وضعیت صحیح مادر هنگام
شیر دادن و باور‌های نادرست و غلط در مورد تغذیه با شیر مادر آشنا کرد.



اجرای برنامه های متنوع از جمله شاهنامه خوانی، اجرای
موسیقی و اهدای جوایز به ماماهای برتر در امر آموزش شیردهی از دیگر برنامه های این
همایش بود./105





 پایان خبر
  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 8716
کلیدواژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب