سرمایه گذاری برای تولید
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
سرمایه گذاری برای تولید
  • //
  • - تعداد بازدید: 65
  • زمان مطالعه : 22 دقیقه

خبر امروز / 17 شهریور

.

کارشناسان تغذیه؛ در خدمت عزاداران حسینی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)



مسوول واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت شهدای والفجر گفت: داشتن
تغذیه سالم، مغذی و کافی، یکی از ارکان مهم برای دستیابی به سطح اولیه بهداشت است
و چه بهتر که در هزار روز ابتدایی زندگی یعنی 9 ماه بارداری و 2 سال اول زندگی به
فکر تغذیه سالم کودکان باشیم و پایه و بنیه آنان را محکم کنیم.

 


به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهدای والفجر، «مریم
مهارت» افزود: رژیم غذایی مادران باردار، مصرف مکمل‌ های ضروری بر اساس نیاز مادر،
برنامه شیردهی کودکان زیر دو سال، دادن منظم قطره‌ های آهن و ویتامین به کودکان،
شروع به موقع تغذیه تکمیلی، مقوی، مغذی و کافی بودن غذای کمکی و بسیاری از نکات دیگر از مهم‌ترین دغدغه‌ های تغذیه ‌‌ای در این دوران طلایی است.



او ادامه داد: در سنین کمتر از پنج سال، ذائقه غذایی
کودکان شکل می ‌گیرد، بنابراین نحوه چیدن برنامه غذایی و تربیت غذایی صحیح به کمک والدین و اطرافیان در این سنین،
نوعی سرمایه ‌گذاری سودآور در بانک سلامتی است.



مسوول واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت شهدای والفجر اضافه
کرد: با توجه به اهمیت این تغذیه نوزادان و شیرخواران، هم ‌زمان با همایش شیرخوارگان
حسینی، کارشناسان تغذیه مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز، در راستای خدمت ‌رسانی به
عزاداران امام حسین(ع) و با هدف ارائه خدمات تغذیه ‌ای به عموم مردم از جمله
نوزادان و کودکان و آموزش والدین آنان، در دارالشفای حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) حضور یافتند./101

 

همگامی 2 دستگاه دولتی
خدمت رسان شهرستان مهر برای اعتلای سلامت


مسوول واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر
تأکید کرد: اجرای طرح بهبود و ترویج تغذیه سالم زنان و خانوار روستایی و عشایری
شهرستان مهر استمرار دارد.

 


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر، «سکینه
ابراهیمی» گفت: طرح بهبود و ترویج تغذیه سالم با مشارکت مدیران و کارشناسان شبکه
بهداشت و درمان و اداره جهاد کشاوزی این شهرستان اجرایی شد.



او افزود: اجرای این طرح جامع با هدف ترویج تغذیه سالم و
اصلاح الگوی غذایی در بین زنان و خانوار روستایی و عشایری و گسترش تولید سبزی و
صیفی در باغچه های خانگی و کاهش شیوع بیماری های قابل انتقال از مواد غذایی و غیرواگیر،
در سطح شهرستان مهر ادامه می یابد.



ابراهیمی از اهم مصوبات نشست هم اندیشی اخیر اعضای این
کارگروه که متشکل از معاون فنی اجرایی، رییس اداره ترویج و کارشناس امور زنان
روستایی و عشایری اداره جهاد کشاورزی و مسؤولان واحدهای بهبود تغذیه و امور بهورزی
شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر و با نظارت مدیران این دو دستگاه دولتی خدمت رسان
انجام شد، به برگزاری جلسه آموزشی توجیهی ویژه ی بهورزان و تسهیلگران روستایی اداره
جهاد کشاورزی، برگزاری کلاس های آموزشی از سوی تسهیلگران برای زنان روستایی و
ایجاد بازارچه های عرضه محصولات سالم گیاهی اشاره کرد و یادآور شد: نخستین مصوبه این
نشست به مرحله اجرا درآمده و دیگر مصوبات نیز در حال اجراست./101

 

برگزاری مراسم پرفیض
زیارت عاشورا، نوحه خوانی و سینه زنی در مرکز بهداشت شهدای والفجر


آیین پرفیض قرائت زیارت عاشورا به همراه نوحه خوانی حضرت
ابوالفضل العباس(ع) و سینه زنی در مرکز بهداشت شهرستان شیراز برگزار شد.

 


به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهدای والفجر، دکتر «احمد
رضازاده» رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر با بیان این خبر گفت: در هشتمین روز از
محرم، با حضور پرشور کارکنان ستادی و محیط، آیین پرفیض زیارت عاشورا به همراه نوحه
خوانی حضرت ابوالفضل العباس(ع) و سینه زنی در این مرکز برگزار شد و شرکت کنندگان در
این مراسم به سوگواری امام سوم شیعیان حضرت امام حسین علیه السلام پرداختند./101

 

برگزاری آئین سوگواری دهه محرم در دانشکده پزشکی شیراز به همت
دانشجویان هیأت الرضا(ع)


آئین
سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران باوفایش، به همت دانشجویان
هیأت الرضا(ع)، در مسجد و حسینیه امام محمدباقر(ع) دانشکده پزشکی برگزار شد.

 




به
گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی، مدیر فرهنگی دانشکده پزشکی در خصوص برگزاری این
مراسم گفت: مراسم عزاداری محرم امسال مطابق با سال های گذشته، به همت هیات الرضا(ع)
و با شرکت جامعه دانشگاهی متشکل از اساتید، کارکنان، دانشجویان و خانواده های آنان
برگزار می شود که با استقبال خوب ارادتمندان به خاندان نبوت و طهارت(ع) همراه بوده
است
.





«محمدامین نوح پیشه» ادامه داد: مراسم عزاداری به مدت یازده شب
در مسجد و حسینیه امام محمدباقر(ع) همراه با سخنرانی آیت الله «ترابی» و مداحی و
روضه خوانی ذاکران اهل بیت(ع) برگزار می شود.



او
ادامه داد: همچنین در این ایام، مراسم زیارت عاشورا، هر روز صبح در مسجد و حسینیه
امام محمدباقر(ع) دانشکده پزشکی و با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان برگزار شد
که شرکت کنندگان پس از قرائت زیارت عاشورا، در مراسم مداحی و عزاداری شرکت
کردند./101

 

برگزاری برنامه‌ های
سوگواری دهه نخست محرم در شبکه بهداشت و درمان فراشبند


همزمان
با شروع محرم، آیین زیارت عاشورا همراه با عزاداری، مرثیه خوانی و سخنرانی، هر روز
در نمازخانه شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، برگزار می شود.

 


به
گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فراشبند، مسوول امور فرهنگی این شبکه
بهداشت و درمان با اشاره به اینکه با آغاز محرم، برنامه ‌ریزی‌ های لازم برای
برگزاری زیارت عاشورا همراه با عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و
یارانش انجام شده است، گفت: امسال امکانی فراهم شده تا در دهه نخست محرم، ضمن
برپایی مراسم زیارت عاشورا و عزاداری باشکوه برای حضرت سیدالشهدا(ع)، با سخنرانی
حجت الاسلام «سید نعمت اله حسینی نژاد»، آرمان ها و اهداف آن امام بزرگوار از قیام
خونین عاشورا برای کارکنان بیان شود.



«ابراهیم
اسکندری» با تاکید بر اینکه فرهنگ عاشورا باید در جامعه نهادینه شود، افزود: واقعه
عاشورا کلاس درس بزرگ آموزشی و تربیتی است که در آن با ترویج فرهنگ عاشورا و تبیین
فلسفه قیام امام حسین(ع)، زمینه ای برای انتقال مفاهیم ناب و ارزش‏های انسانی و
اسلامی به اقشار مختلف مردم، فراهم می شود./102

 

برگزاری
مراسم
پرفیض زیارت عاشورا در شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد


مسوول امور فرهنگی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد از برگزاری
مراسم
پرفیض زیارت عاشورا در دهه اول محرم با حضور کارکنان این شبکه
خبر داد.

 


به
گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد، «هادی قایمی» گفت
: در این مراسم که هر روز صبح در
نمازخانه مرکز بهداشت این شهرستان در دهه اول محرم، با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی و
توسعه فعالیت های فرهنگی در بین کارکنان، برگزار می شود، کارکنان به قرائت زیارت
عاشورا و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت با عبدالله الحسین (ع) می پردازند./101

 
برگزاری
مراسم زیارت عاشورا در دهه اول محرم در شبکه بهداشت و درمان لامرد


مراسم پرفیض زیارت
عاشورا در شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد همزمان با دهه اول محرم برگزار شد
.

 




به گزارش روابط عمومی
شبکه بهداشت و درمان لامرد، مراسم پر فیض زیارت عاشورا در نمازخانه این
اداره و با حضور پرشور کارکنان شبکه بهداشت و درمان برگزار شد
.



شرکت کنندگان در این
مراسم معنوی و پرفیض، پس از قرائت زیارت عاشورا، با انجام مداحی و نوحه خوانی به
سوگ سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نشستند./101

 

در کارگروه سلامت و
امنیت غذایی زرقان تاکید شد: ارتقای سلامت به کمک همکاری جمعی

کارگروه سلامت و امنیت غذایی بخش زرقان با حضور بخشدار و
نمایندگان ادارات، تشکیل شد.

 


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان زرقان، مهندس «ابراهیم
رحیمی» بخشدار زرقان ضمن تاکید بر اهمیت بهداشت و سلامت جامعه، خواستار اجرا و
پیگیری مصوبات تصویب شده در جلسه شد.



مهندس «فیروز ظاهرپور» رییس شبکه بهداشت و درمان زرقان گفت:
سلامت یک موضوع چند وجهی است و دستیابی یک جامعه و یا یک ملت به آن، نیازمند به کارگیری
روش هایی است که به مشارکت و همکاری جمعی منجر می شود.



در ادامه مهندس «عبدالرضا غفوری» کارشناس مسوول واحد بهداشت
محیط شبکه بهداشت و درمان زرقان با بیان روند اجرای طرح تشدید نظارت ها در ایام
محرم و اربعین، اجرای مرحله دوم برنامه جونده کشی برای پیشگیری و کنترل بیماری
سالک، برنامه کنترل و اتلاف حیوانات ولگرد؛ برنامه های هفته پیشگیری از خودکشی را
اعلام کرد.



«حمیدرضا ابراهیمی» کارشناس مسوول واحد غیرواگیر این شبکه
بهداشت و درمان نیز با تاکید بر اهمیت پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی، گفت: در جلسات
قبل با همکاری رییس راهنمایی رانندگی زرقان، نقاط حادثه خیز شهر و روستاهای اطراف
زرقان مشخص شده و مصمم هستیم با حضور کارشناسان شهرداری، شورای شهر و دهیاری ها در
راستای اصلاح نقاط حادثه خیز، گام های اساسی برداشته شود.



این کارگروه با حضور بخشدار، فرمانده کلانتری، رییس
راهنمایی و رانندگی، رییس حوزه مقاومت سپاه، نماینده دادگاه و آموزش و پرورش، رییس
شبکه بهداشت و تعدادی از مسوولان ادارات زرقان تشکیل شد./101

 

بیمارستان نمازی؛
میزبان عزاداران حسینی در روز هشتم محرم


مسجد محمد رسول الله (ص) بیمارستان نمازی در روز هشتم محرم
روز بزرگداشت حضرت علی اکبر (ع) پذیرای
عزاداران آن حضرت از حراست دانشگاه، مسوولان و کارکنان بیمارستان و هیات الغدیر
دانشگاه بود.

 


به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی نمازی، این مراسم
با حضور دکتر «عبدالحسین فرح بخش» مدیر حراست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، « بیژن
فاضل جهرمی » سرپرست مدیریت بیمارستان نمازی، کارکنان حفاظت فیزیکی، هیات الغدیر دانشگاه
و جمعی از مسوولان و کارکنان بیمارستان نمازی برگزار شد.



در این مراسم دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع) پس از شرکت
در مراسم پرفیض زیارت عاشورا، به سینه زنی و عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا
عبدالله الحسین (ع) و خاندان پاکش پرداختند.



این مراسم به همت شورای فرهنگی و بانی خیر برگزار شد./101




در مراسم شیرخوارگان
حسینی انجام گرفت:
پایش ایستگاه های توزیع آب و مواد غذایی با
حضور کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای والفجر



مسوول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای والفجر گفت: کارشناسان
بهداشت محیط این مرکز، در طول برگزاری همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر
شاهچراغ (ع) بر ایستگاه های عرضه مواد غذایی و توزیع آب آشامیدنی نظارت داشته و آموزش
های لازم را به متصدیان ارائه کردند.

 


به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان شیراز شهدای
والفجر، مهندس «مسعود قنبریان» افزود: پس از برگزاری نشست های هماهنگی با کمیته
برگزار کننده و با هدف حفظ و ارتقای سلامت افراد شرکت کننده در این مراسم، در کنار
تیم های تخصصی و درمانی، دو گروه از کارشناسان بهداشت محیط ضمن نظارت های بهداشتی
بر نحوه توزیع نذورات در موکب های اطراف حرم مطهر احمد ابن موسی (ع) نسبت به سنجش
مواد غذایی و سطوح با استفاده از دستگاه های پرتابل اقدام کردند.



او در خصوص سلامت آب آشامیدنی بیان داشت: وضعیت آب شرب مصرفی
با انجام کلرسنجی مورد بررسی و نظارت قرار گرفت.



مسوول واحد بهداشت محیط این مرکز ادامه داد: با هدف افزایش
آگاهی عمومی، آموزش های لازم در زمینه های مختلف بهداشتی در پایگاه های ثابت مستقر
در محل، با کمک کارشناسان بهداشت محیط به متصدیان و دست اندرکاران این اجتماع بزرگ
ارائه شد.



مهندس قنبریان ضمن قدردانی از دست اندرکاران موکب ها برای همکاری با بازرسان بهداشت محیط،
از شهروندان خواست تا در هنگام شرکت در مراسم های مشابه، از مصرف مواد غذایی و
آشامیدنی که در محل بدون نظارت کارشناسان بهداشتی توزیع می شود، خودداری کنند./101




 کودکان بستری در بیمارستان شهید آیت الله دستغیب
در آئین معنوی شیرخوارگان حسینی شریک شدند



همزمان با نخستین جمعه ماه محرم ‌که به نام حضرت
علی اصغر (ع)، نامگذاری شده است، خادمان حرم مطهر حضرت سید علاء الدین حسین (ع) با
حضور در بخش های بستری کودکان بیمارستان شهید آیت الله دستغیب آیین معنوی
شیرخوارگان حسینی را اجرا کردند.

 


به گزارش روابط عمومی مرکز
آموزشی درمانی شهید آیت الله دستغیب، «شیرین شجاعی»، مسوول امور فرهنگی این بیمارستان
با اعلام این خبر افزود: در این آئین معنوی، خادمان حرم مطهر حضرت سید علاء الدین
حسین (ع) ضمن عیادت از بیماران در بخش های بستری اورژانس، داخلی و ریه کودکان به قرائت
دعای فرج امام زمان (ع)، صلوات خاصه امام حسین (ع) پرداخته و سپس با پوشاندن لباس
های سبز رنگ بر تن کودکان و بستن پیشانی بندهای متبرک با خواندن روضه حضرت علی
اصغر (ع) و توسل به کوچک‌ترین شهید دشت کربلا، آیین معنوی شیرخوارگان حسینی را
اجرا کرده و برای شفای عاجل بیماران به ویژه کودکان دعا کردند.



این آئین
با همراهی جمعی از مسوولان بیمارستان شهید آیت الله دستغیب و توزیع بسته های متبرک
همراه بود./101

 

مشارکت بیمارستان شهید آیت الله دستغیب در ارائه خدمات سلامت به شیرخوارگان حسینی



در نخستین جمعه ماه محرم، کادر پزشکی و پرستاری اعزامی از
بیمارستان شهید آیت الله دستغیب با حضور در اجتماع شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر
حضرت شاهچراغ (ع)، به بیش از 400 نفر از شرکت کنندگان در این اجتماع، خدمات رایگان
سلامت ارائه کردند.

 
به گزارش
روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی شهید آیت الله دستغیب، «عباس حسنی منش»، مسوول
بسیج این بیمارستان، با اعلام این خبر افزود: اعضای تیم بیمارستان شهید آیت الله
دستغیب متشکل از یک پزشک و هشت پرستار، از ساعت 8 صبح تا 12، در قالب دو گروه در
صحن های امام جواد (ع) و دارالقرآن حرم مطهر شاهچراغ احمد بن موسی (ع)، خدمات
رایگانی مانند سنجش فشارخون، سطح بندی بیماران (تریاژ) و مشاوره پرستاری، و همچنین
ویزیت پزشک عمومی ارائه کردند./101



برگزاری
آئین های سوگواری ایام شهادت ابا عبدالله الحسین(ع) در بیمارستان شهید آیت الله
دستغیب



همزمان با آغاز دهه نخست محرم، همه روزه آئین های معنوی قرائت
زیارت عاشورا، روضه خوانی و سوگواری ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، با حضور
کارکنان و مراجعان در نمازخانه بیمارستان شهید آیت الله دستغیب برگزار می
شود.

 


به گزارش روابط عمومی بیمارستان شهید آیت الله دستغیب، مسوول
امور فرهنگی این بیمارستان گفت: به مناسبت فرارسیدن ایام محرم و شهادت امام حسین(ع)،
این مرکز با سیاهپوش کردن نمازخانه، نصب بنر و پرچم های سیاه در محوطه بیمارستان،
مهیای عزاداری این ایام شد.



«شیرین شجاعی» افزود: قرائت زیارت عاشورا هر روز صبح همراه
با روضه خوانی و عزاداری در نمازخانه بیمارستان، برگزاری نماز جماعت همراه با
سخنرانی مناسبتی دهه نخست محرم، نصب پرچم های عزاداری و بنرهای مناسبتی و برگزاری
جلسه حلقه صالحین با محوریت فلسفه قیام امام حسین(ع)، از دیگر برنامه های فرهنگی و
مذهبی ایام شهادت سید الشهدا(ع) در بیمارستان شهید آیت الله دستغیب است./102

 

مشارکت مرکز آموزشی درمانی حافط در ارائه خدمات
سلامت به شرکت کنندگان در همایش شیرخوارگان حسینی


مدیر بیمارستان حافط، از ارائه خدمات پزشکی در همایش جهانی
شیرخوارگان حسینی به همت کارکنان این بیمارستان، خبر داد.

 


به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی حافط، دکتر «محمدکاظم رحیمی» گفت: در این برنامه
که مصادف با ششم محرم در حرم مطهر احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) و همزمان با سراسر ایران برگزار شد، دکتر «زهرا هاشمی» فوق تخصص نوزادان، دکتر «عباسی» رزیدنت زنان
و جمعی از کارکنان مرکز آموزشی درمانی حافظ شرکت داشتندو به شرکت کنندگان در این
رویداد جهانی، خدمات سلامت ارائه کردند./101

 
آشنایی رابطان ادارات شهرستان لامرد با بسته خدمتی کارکنان
دولت


کارگاه آموزشی بسته خدمت
پایه سلامت کارکنان دولت، با هدف تامین، حفظ و ارتقای سلامت در شبکه بهداشت و
درمان لامرد برگزار شد.

 


به گزارش روابط عمومی
شبکه بهداشت و درمان لامرد، کارشناس بهداشت حرفه ای این شبکه، اجرای بسته خدمات
سلامت کارکنان دولت را گامی مهم در راستای ارتقای سلامت بخش عظیمی از جامعه برشمرد
و گفت: تقویت هماهنگی های بین بخشی لازمه رسیدن به این مهم است.



«مهدی عباسپور» با اشاره
به اینکه کارکنان می توانند با انتقال آموزش های کسب شده به عنوان یک الگوی عملی
برای خانواده خود عمل کنند، اظهار امیدواری کرد با اجرای این برنامه در تمامی دستگاه
های دولتی شهرستان، شاهد ارتقای سلامت شاغلان دولت و خانواده های آنان باشیم.

 


او ادامه داد: در حال
حاضر شیوع بیماری های غیرواگیر مهمی مانند بیماری های قلبی و عروقی، دیابت و فشارخون
بالا رو به افزایش است و به دلیل اینکه اغلب کارکنان دولت، دچار کم تحرکی بوده و
در معرض خطر هستند، پیشگیری، تشخیص و درمان زود هنگام بیماری ها و عوامل خطر آنها
امری ضروری است./101

 

ویزیت رایگان نوزادان و
کودکان قیروکارزینی در آیین شیرخوارگان حسینی



نوزادان و کودکان شهرستان
قیروکارزین، در آیین شیرخوارگان حسینی به صورت رایگان ویزیت شدند.

 


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان قیروکارزین،
کارشناس کودکان این شبکه بهداشت و درمان، با اعلام این خبر گفت: در این آیین،
16 نوزاد و
کودک از سوی پزشک متخصص اطفال و با همکاری کارشناس سلامت خانواده مرکز خدمات جامع
سلامت «قیر» مورد معاینه پزشکی قرار گرفتند.



«اطهر نامی» افزود: موارد نیازمند پیگیری، برای مراقبت های بعدی به
پزشک خانواده، ارجاع شدند.



این برنامه، در حسینیه باب الحوائج شهر قیر
برگزار شد./102

 

لباس عزای محرم بر
قامت نوزادان متولد شده در بیمارستان مادر و کودک شوشتری


ششم محرم،
منتسب به حضرت علی اصغر (ع)، با اهدای پیشانی بند و بسته های متبرک این روز به
نوزادان متولد شده در بیمارستان مادر و کودک شوشتری، گرامی داشته شد.

 


به گزارش روابط عمومی بیمارستان مادر و کودک شوشتری، «طاهره
گشتاسبی» مدیر بیمارستان مادر و کودک شوشتری، با اعلام این خبر گفت: مراسم به تن
کردن لباس عزای محرم بر قامت نوزادان متولد شده در روز شهادت حضرت علی اصغر(ع) به
یاد طفل شش ماهه حضرت رباب (س)، همراه با سوگواری و عزاداری حسینی و با حضور
مدیران و جمعی از ایثارگران و کارکنان مجموعه، برگزار شد./101

 




خدمات رسانی مجموعه بهداشت و درمان
علامرودشت در همایش شیرخوارگان حسینی



رئیس منطقه بهداشت و درمان بخش علامرودشت گفت: مجموعه
بهداشت و درمان علامرودشت در همایش شیرخوارگان حسینی که همزمان با سراسر کشور، در
ششمین روز از ماه محرم برگزار شد، مشارکت داشت.

 


به گزارش روابط عمومی منطقه بهداشت و درمان بخش علامرودشت،
«محمدصادق عباسی مقدم» افزود: در همایش جهانی شیرخوارگان حسینی، خدمات رایگان سلامت مانند
آموزش شیردهی، سنجش فشارخون و آموزش مادران باردار، از سوی کارشناسان بهداشتی
منطقه بهداشت و درمان،
در مصلای نمازجمعه
بخش علامرودشت ارائه شد./101




برگزاری
مانور
مقابله
با حریق
در مرکز آموزشی درمانی حافظ



مانور مقابله با حریق با هدف آشنایی کارکنان با شیوه های
مقابله با آتش در زمان بحران
در مرکز آموزشی درمانی حافظ، برگزار شد.

 


به
گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی حافظ، دبیر کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایا
در راستای
آمادگی
کارکنان بیمارستان در رابطه با مقابله با حریق
گفت:
با اعلام کد «77» از سوی مرکز پیام، حریق در منطقه پارکینگ بیمارستان نزدیک به
درمانگاه روزانه و انبار مرکزی اطلاع رسانی شد.



«نازنین
کسروی» افزود: با توجه به تراکم ماشین های پارک شده در پارکینگ و وسایل های موجود
در انبار این مرکز درمانی، احتمال سرایت و پیشروی حریق، قابل پیش بینی بوده و مهار
هرچه سریعتر آتش برای جلوگیری از آسیب های مالی و جانی مورد توجه قرار گرفت.



او ادامه داد: هدف از اجرای این
مانور، پایش حضور تیم آتش نشانی مرکز در صورت بروز شرایط اضطراری حریق، ارزیابی
چگونگی اطلاع رسانی به واحدهای امدادرسان، شناسایی بحران و ایجاد کننده شرایط
اضطراری بود.



«محمد
شهریاری» کارشناس آتش نشانی سازمان آتش نشانی نیز در این مانور، کارکنان را با
انواع حریق، شیوه مواجهه با آن و کاربرد انواع کپسول های اطفای حریق، آشنا کرد.



این مانور با حضور فعال تیم آتش نشانی بیمارستان، رابطان بخش ها
و کارکنان اداری برگزار شد./103



پایان خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 9622
کلیدواژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب