حضور دانشجویان سلامت در حوادث و بلایا در رزمایش بزرگ پرتویی در بوشهر
.
دانشجویان
سلامت در حوادث و بلایا در رزمایش بزرگ پرتویی (زمینی، دریایی و هوایی) که در بوشهر برگزار شد، شرکت کردند.
به
گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مدیرگروه سلامت در حوادث و بلایای
دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی از حضور دانشجویان و اساتید این رشته در
رزمایش بزرگ حوادث پرتویی – هسته ای که دوازدهم اردیبهشت در بوشهر برگزار شد، خبر
داد.
دکتر
«محمودرضاپیروی» گفت: محوریت این رزمایش با سازمان پدافند غیرعامل کشور و در شعاع
پنج کیلومتری نیروگاه اتمی بوشهر بود که با مشارکت کارگروه های مختلف تمام سازمان
های متولی برگزار شد.
او
با اشاره به تخلیه و اسکان اضطراری هزار و 200 نفر از ساکنان بندرگاه، هلیله و
شهرک مروارید از راه خشکی، دریایی و هوایی منطقه افزود: در این رزمایش، امداد و
نجات، اقدامات پیش بیمارستانی مصدومان، آلودگی زدایی در سایت تخصصی و پایش ثانویه
در بدو ورود بیمارستان با حضور متخصصان انجام پذیرفت.
مدیرگروه
سلامت در حوادث و بلایا اضافه کرد: دانشجویان دکترای سلامت در حوادث و بلایای
دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آموخته های حاصل از این بازدید را در شناخت چگونگی پاسخ
به حوادث پرتویی، مانیتورینگ و دستگاه های کاشف پرتویی، زیرساخت های آلودگی زدایی،
آمادگی بیمارستانی برای حوادث پرتویی بسیار ارزشمند ارزیابی کردند./101
پایان
خبر
نظر دهید