حضور دانشجویان انجمن علمی آداب در کنگره علمی طلای سبز/ ترویج دانش طب بومی و سنتی کشور
.
دانشجویان
انجمن علمی دانش اصیل بومی و سنتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دست پر از هشتمین
کنگره بین المللی طلای سبز به خانه بازگشتند.
به
گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشجویان
انجمن علمی دانش اصیل بومی و سنتی با حضور در هشتمین کنگره علمی و بین المللی طلای
سبز، موفق شدند تا با دیدار متخصصان، مدیران و دست اندرکاران طب سنتی کشور، علاوه
بر معرفی این نهاد علمی و دانشجویی، برای بالندگی بیشتر این انجمن، برنامه ریزی
کنند.
معاون
فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام این خبر گفت: اعضای انجمن
علمی آداب، در هشتمین کنگره بین المللی و علمی طلای سبز، که در شهر تهران برگزار
شد، حضوری فعال داشتند.
دکتر
«کوروش عزیزی» افزود: هشتمین کنگره بین المللی طلای سبز، با بررسی جایگاه فرآورده
های طبیعی و داروهای گیاهی در ارتقای سطح سلامت جامعه و افزایش فرصت های اقتصادی
در صادرات غیر نفتی به مدت سه روز در تهران برگزار شد.
او
ادامه داد: این نهاد دانشجویی، در ایام برگزاری کنگره طلای سبز، تلاش کرد تا با ارائه
بسته های آموزش تخصصی و آموزش های چهره به چهره، علاوه بر معرفی فعالیت ها و اهداف
این انجمن، به عضوگیری و جذب نیروهای علمی و کارآمد نیز بپردازد.
دکتر
عزیزی با اشاره به بازدید حدود 900 نفر از این غرفه، اعلام کرد: از جمله این
بازدیدکنندگان می توان به حضور دکتر «محمدرضا شانه ساز» رئیس سازمان غذا و داروی
وزارت بهداشت، دکتر «جعفر میر فخرایی» رئیس انجمن تولید کنندگان داروها و فراورده
های گیاهان دارویی و دکتر «مهناز خانوی» مدیرکل اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و
مکمل های سازمان غذا و داروی کشور اشاره کرد.
معاون
فرهنگی و دانشجویی دانشگاه بیان کرد: هر یک از این مسوولان در دیدار با این
دانشجویان، ضمن تقدیر از تلاش های انجمن آداب برای ترویج دانش طب بومی و سنتی کشور
و ارائه راهکارهایی برای پیشرفت و پیشبرد اهداف این انجمن، انجمن علمی دانش بومی و سنتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز را به
عنوان الگویی برای فعالیت های دانشجویی طب ایرانی در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور معرفی کرده و
برای کمک به ارتقای این نهاد دانشجویی، اعلام آمادگی کردند.
دکتر
عزیزی، ترویج طب سنتی کشور را یکی از برنامه های ارزشمند و قابل سرمایه گذاری در
کشور دانست که در صورت پیگیری علمی و با استفاده از دانش روز در بلند مدت، می
تواند علاوه بر ارتقای سطح سلامت جامعه، در ابعاد اقتصادی و و صادرات غیر نفتی نیز
راهگشای شرایط فعلی کشور باشد.
معاون
فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با اعلام خبر ایجاد شعبه انجمن علمی و دانشجویی دانش
اصیل سنتی و بومی علوم پزشکی شیراز در دانشگاه علوم پزشکی تهران از ابتدای سال
تحصیلی جدید، برای حمایت از این نهاد علمی و پویای دانشجویی دانشگاه اعلام آمادگی
همه جانبه کرد./105
پایان
خبر
نظر دهید