تشدید نظارت بر قنادی ها در شهرستان فیروزآباد
.
مدیرگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تشدید
نظارت بر قنادی ها و جمع آوری شیرینی های غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته در شهرستان
فیروزآباد، خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مهندس «سیامک
شمس» با اشاره به در پیش رو بودن ایام نوروز و اهمیت نظارت بر قنادی ها که بیشترین
مصرف را در این ایام دارند، گفت: طرح تشدید و بازرسی از قنادی ها از هم اکنون آغاز
شده و متصدیان ضمن رعایت تمامی قوانین و مقررات بهداشتی، موظف هستند شیرینی های
سالم و بهداشتی در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.
شمس» با اشاره به در پیش رو بودن ایام نوروز و اهمیت نظارت بر قنادی ها که بیشترین
مصرف را در این ایام دارند، گفت: طرح تشدید و بازرسی از قنادی ها از هم اکنون آغاز
شده و متصدیان ضمن رعایت تمامی قوانین و مقررات بهداشتی، موظف هستند شیرینی های
سالم و بهداشتی در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.
کارشناس مسوول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد
نیز گفت: در این بازدیدها، مواردی مانند مواد اولیه شیرینی ها همچون روغن، تخم
مرغ، آرد و شکر، بهداشت محیط کارگاه های پخت شیرینی، بهداشت فردی متصدی و کارگران،
تاریخ تولید و انقضای محصولات و رعایت اصول و قوانینی که باید تولیدکنندگان مدنظر
قرار دهند، مورد نظارت و بررسی قرار می گیرد.
نیز گفت: در این بازدیدها، مواردی مانند مواد اولیه شیرینی ها همچون روغن، تخم
مرغ، آرد و شکر، بهداشت محیط کارگاه های پخت شیرینی، بهداشت فردی متصدی و کارگران،
تاریخ تولید و انقضای محصولات و رعایت اصول و قوانینی که باید تولیدکنندگان مدنظر
قرار دهند، مورد نظارت و بررسی قرار می گیرد.
مهندس «سلطانعلی هوشیار» افزود: در قنادی های بازرسی شده،
حدود 70 کیلوگرم شیرینی غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته جمع آوری شد که ضمن معدوم سازی
این شیرینی ها، پرونده متخلف برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.
حدود 70 کیلوگرم شیرینی غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته جمع آوری شد که ضمن معدوم سازی
این شیرینی ها، پرونده متخلف برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.
او با اشاره به اینکه بازرسان این شهرستان در طول سال به
ویژه ایام خاص، فعال بوده و اقدامات نظارتی را برای سلامت شهروندان انجام می دهند،
از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد
غذایی، موارد را از طریق سامانه 190 به اطلاع بازرسان بهداشت محیط برسانند./102
ویژه ایام خاص، فعال بوده و اقدامات نظارتی را برای سلامت شهروندان انجام می دهند،
از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد
غذایی، موارد را از طریق سامانه 190 به اطلاع بازرسان بهداشت محیط برسانند./102
پایان خبر
نظر دهید