برپایی غرفه سلامت و دستاوردهای 40 ساله دانشگاه علوم پزشکی شیراز با محوریت مراقبت سلامت در زمان بحران همزمان با آغاز هفته دولت
.
همزمان با آغاز هفته دولت و با حضور استاندار فارس، غرفه سلامت و دستاوردهای دانشگاه
علوم پزشکی شیراز در حوزه مدیریت بحران، آغاز به کار کرد.
به گزارش روابط عمومی
دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مدیر مرکز حوادث و فوریت های
پزشکی دانشگاه گفت: نمایشگاه
دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی با حضور دکتر «عنایت اله
رحیمی» استاندار فارس افتتاح شد که تمامی ارگان ها و ادارات فارس در طول مدت
برگزاری این نمایشگاه به معرفی دستاوردهای مرتبط با سازمان خود می پردازند.
دکتر «محمدجواد مرادیان» افزود: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی
شیراز به عنوان قطب پزشکی کشور، قله های ترقی در زمینه های مختلف علمی، ورزشی،
پژوهشی و تحقیقات و فناوری را با موفقیت بسیار طی کرده و سالانه پذیرای نخبگان
بسیاری از داخل و خارج از کشور بوده و سمینارها و همایش های مختلفی برای نخستین
بار در این مرکز ارایه شده است.

او با بیان اینکه این مجموعه به عنوان یک مرکز توریسم
درمانی قطب پزشکی در کشور، مراجعان بسیاری از داخل و خارج از کشور برای ارایه
خدمات درمانی و اعمال جراحی در بخش های مختلف چشم و پیوند اعضا است، ادامه داد: در
این غرفه دستاوردها و موفقیت های دانشگاه در حوزه های مختلف عرصه سلامت معرفی می
شود.
دکتر مرادیان معرفی برنامه ها و دستاوردهای مهم مجموعه
سلامت فارس در سال گذشته و نیز معرفی برنامه های آینده به مراجعان را از دیگر اقدامات
این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: واحدهای مختلف زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی
شیراز، به معرفی دستاوردها و عملکردهای دانشگاه در عرصه سلامت می پردازند.

او اضافه کرد: ارایه مراقبت های سلامت روان و تغذیه با
حضور کارشناسان معاونت بهداشت دانشگاه، ارایه مشاوره های درمانی و معرفی توانمندی
های حوزه درمان با حضور کارشناسان معاونت درمان دانشگاه و دفتر پرستاری، آموزش کمک
های اولیه و احیا با حضور نیروهای اورژانس 115 فارس، نمایش بخشی از تجهیزات و
معرفی چگونگی خدمات رسانی اورژانس فارس به مردم، پخش تیزر و نماهنگ های آموزشی و
معرفی توانمندی های دانشگاه علوم پزشکی شیراز و خدمات آموزشی درمانی فارس، از دیگر
بخش های این غرفه است.
مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه اعلام کرد: دانشگاه
علوم پزشکی شیراز با ارایه گزارش دستاوردهای 40 ساله حوزه های مختلف دانشگاه در در
غرفه های 78 تا 81 این نمایشگاه، روزانه از ساعت 17 عصر تا 23 شب در ضلع شرقی بوستان
آزادی - خیابان «سمیه»، پذیرای مراجعان مردمی است.

دکتر مرادیان یادآور شد: معاونت های مختلف دانشگاه
علوم پزشکی شیراز با ارایه بروشور، پمفلت های آموزشی و بهداشتی، پوسترهای مراکز
درمانی و تجهیزات پزشکی در این نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های خود را به نمایش
می گذارد انجام می شود.

دکتر «محمد رضا کریمی» معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه
نیز، از دیگر مسوولان حاضر در این نمایشگاه بود که گفت: خدمات غرفه سلامت در این
نمایشگاه با محوریت موضوع «مراقبت سلامت در زمان بحران» ارایه می شود که شامل
غربالگری سلامت، شناسایی توده بدنی BMI،
مشاوره های ترویج زایمان طبیعی و تغذیه با شیر مادر، مشاوره تغذیه، روانشناسی و
دارویی، تعیین فشارخون و همچنین آموزش
احیای قلبی و اورژانس است./103
پایان خبر
نظر دهید