با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت انجام شد؛ بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت علی ابن ابیطالب (ع)/ توسعه خدمات سلامت به کمک سازوکارهای قانونی و قابلیت های بخش غیردولتی
.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در آئین بهره
برداری از مرکز خدمات جامع سلامت حضرت علی ابن ابیطالب (ع)، بر استفاده از
سازوکارهای قانونی و قابلیت های بخش غیردولتی برای توسعه خدمات سلامت، تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، «سید کامل
تقوی نژاد» معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در
ادامه سفر به شیراز و پس از دیدار با آیت الله «سید شرف الدین ملک حسینی» رئیس مدرسه
علمیه خان، در آئین بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت حضرت علی ابن ابیطالب
(ع) حضور یافت.
او در حاشیه این آئین با اشاره به جایگاه شیراز در عرصه
پزشکی و ارائه خدمت به بیمارانی از سراسر کشور، گفت: این جایگاه به دلیل حضور
پزشکانی زبردست است که موجب شده مردم و بیماران برای دریافت این خدمات به شیراز
مراجعه کنند.
تقوی نژاد افزود: باید تلاش شود تاسیسات مناسب درمانی ایجاد
شود و همزمان با آن، تجهیزات و تکنولوژی های روز دنیا هم در آن فراهم آید.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه
بیمارستان هایی از گذشته فعال بوده و با مشارکت نیکوکاران و بخش خصوصی نیز خدمات
در طی این سال ها گسترش یافته است، ادامه داد: لازم است همپای این روند توسعه، نسبت
به گسترش خدمات درمانی و ایجاد زیرساخت ها، اقدام شود.
این مقام مسوول در وزارت بهداشت، پیرامون سفر یک روزه خود
به شیراز، از در اولویت قرار گرفتن چند پروژه سلامت خبر داد و گفت: در قانون بودجه
نیز ردیف اعتباری این پروژه ها پیش بینی شده، اما با توجه به حجم بالای اعتبارات
موردنیاز، لازم است از تمامی سازوکارهای قانونی و قابلیت های بخش غیردولتی نیز
استفاده کرد.
تقوی نژاد افزود: در این سفر با کمک مسوولان دانشگاه علوم
پزشکی شیراز، راهکارهای مشارکت نیکوکاران سلامت و افرادی که آمادگی سرمایه گذاری
در این بخش را دارند، بررسی شد و در این زمینه مذاکراتی صورت گرفته است که
امیدواریم این رایزنی ها به ثمر رسیده و پروژه های موردنظر در زمان تعریف شده به
بهره برداری برسد.
تاکید رئیس دانشگاه
علوم پزشکی شیراز بر توسعه امکان دسترسی به مراکز بیمارستانی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز دستاورد این سفر یک روزه
را بهره برداری از چند خدمت جدید سلامت شامل مرکز خدمات جامع سلامت کفری و حضرت
علی ابن ابیطالب(ع) و پایگاه سلامت عرفان، همچنین بازدید از پروژه های سلامت و
دیدار با مسوولان استانی، با هدف بررسی راهکارهای توسعه خدمات عنوان کرد.
دکتر «علی بهادر» با اشاره به بازدید از پروژه در دست اجرای
بیمارستان حضرت صدیقه طاهره(س) در منطقه میانرود، آن را یکی از پروژه های مهم
سلامت در شیراز دانست که بهره برداری از آن، خدمت بزرگی به مردم این منطقه خواهد
بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر توسعه دسترسی به خدمات
سلامت در تمامی مناطق تاکید کرد و با اشاره به تمرکز مراکز بیمارستانی در مرکز شهر
شیراز، توسعه این مراکز در دیگر مناطق را از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی شیراز
خواند.
مرکز خدمات جامع سلامت حضرت علی ابن ابیطالب (ع) با حضور سه
پزشک، یک دندانپزشک و 19 نفر نیروی انسانی، به 31هزار و 840نفر از جمعیت شیراز،
ارائه خدمت می کند.
این مرکز با زیربنای هزار و 600 مترمربع، دارای خدماتی نظیر
پزشک خانواده، دندانپزشکی، مراقب سلامت، بهداشت محیط و حرفه ای، تغذیه، سلامت روان،
آزمایشگاه و مبارزه با بیماری هاست.
دکتر
«بهرام پارسایی» و «علی اکبری» نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، دکتر
«علی بهادر» رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، «ساسان تاجگردون» رئیس سازمان مدیریت
و برنامه ریزی فارس، دکتر «قاسم مقیمی» عضو شورای اسلامی شیراز، دکتر «مهرداد
شریفی» معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، دکتر «عبدالرسول همتی» معاون بهداشت
دانشگاه و جمعی از مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در این برنامه، معاون
توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت را همراهی می کردند./101
پایان
خبر
نظر دهید