در نشست کارگروه تخصصی تحقیقات دانشگاه ها و دانشکده های کلان منطقه 5 کشور ؛
اولویت ها و شاخص های تحقیقاتی و فناوری و برنامه های علمی ویژه تحقیقات کووید19 بررسی شد
.
بهداشتی درمانی شیراز از برگزاری نخستین نشست کارگروه تخصصی تحقیقات دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کلان منطقه پنج
کشور و بررسی اولویت ها و شاخص های تحقیقاتی و فناوری مشترک و برنامه های علمی
تحقیقات بیماری کووید-19 خبر داد.
به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه
علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عباس رضائیان زاده» با اعلام این
خبر گفت: در این نشست مقرر شد عنوان داده های ثبت شده (Registry) و ذخایر زیستی و ژنتیکی(biobank) هر یک از دانشگاه های این کلان منطقه به سایر دانشگاه های عضو
ارایه شود تا در صورت تمایل و عقد تفاهم نامه، زمینه همکاری مناسب فراهم شود.
او با تاکید بر ضرورت بهره وری و هم افزایی در عرصه
تحقیقات و فناوری افزود: همچنین بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، دانشگاه های
کلان منطقه پنج، فهرستی از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و توانمندی های دانشگاه
خود به همراه فرآیند استفاده از آن را برای استفاده پژوهشگران و فناوران سایر
دانشگاه ها تهیه و ارایه کنند

مسوول تحصیلات تکمیلی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات
بهداشتی درمانی شیراز و دبیر این نشست نیز با اشاره به تعیین نمایندگان (Focal
point) تحقیقات و فناوری بیماری کووید-19 در هر یک
از دانشگاه های کلان منطقه پنج کشور گفت: با تصمیم گیری اعضا مقرر شد با شناسایی
توانمندی های بالقوه و بالفعل تحقیقاتی و فناورانه دانشگاه ها در زمینه بیماری
کووید-19 و با پرهیز از انجام پژوهش های تکراری، برنامه جامع انجام تحقیقات مشترک تهیه
و تدوین شود.
دکتر «رامین یعقوبی» افزود: تهیه گزارشی از تحقیقات و
فناوری های انجام شده در زمینه بیماری کووید-19 و همچنین هماهنگی و همفکری برای
بهبود سطح کیفی تحقیقات و فناوری های مرتبط، با تمرکز بر اجرای طرح های کاربردی و
مساله محور بومی و منطقه ای نیز در این نشست تصویب شد.
این نشست با حضور معاونان تحقیقات و فناوری، مدیران و
نمایندگان دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی منطقه پنج کشور، به میزبانی
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و به صورت مجازی برگزار شد./105
پایان خبر
نظر دهید