انجمن های علمی دانشجویی؛ بازوهای پژوهشی و تولید دانش در دانشگاه هستند/ معرفی نرم افزار «بالونت»
.
نشست پرسش و پاسخ انجمن های علمی دانشجویان دانشگاه علوم
پزشکی شیراز، با حضور مشاور معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه
علوم پزشکی شیراز، مشاور این معاونت گفت: در این نشست که با حضور دبیران تمامی
انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه برگزار شد، راهکارهای پیشرفت این انجمن ها بررسی
شد.
دکتر «محمدرضا سمائی» افزود: در این نشست، پس از ارائه
گزارش عملکرد انجمن های علمی از سوی نماینده شورای مرکزی این انجمن ها، نشست پرسش
و پاسخ برگزار شد که بیشتر پرسش ها در خصوص موانع رشد و پیشرفت این نهادهای
دانشجویی بود.
او ادامه داد: بهبود منابع مالی و نداشتن شناخت کافی برخی
از دانشکده ها از جایگاه و توانمندی انجمن های علمی دانشجویی، از عمده ترین مسایل
این انجمن ها به شمار می روند.
دکتر سمائی اعلام کرد: انجمن های علمی دانشجویی، توان
بالایی به عنوان بازوهای پژوهشی و تولید دانش در دانشگاه را دارند و در صورت هدایت
و حمایت صحیح و کارشناسی شده، می توانند در ارتقای سطح امور پژوهشی و علمی دانشگاه
تاثیر عمیقی بگذارند.
مشاور معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه اضافه کرد: با توجه
به نقش و توان این نهاد دانشجویی، مقرر شده تا با مکاتبه و همچنین نشست های حضوری،
به معرفی شان و جایگاه این انجمن ها در دانشکده ها، معاونت ها و مراکز تابعه
دانشگاه پرداخته شود.
او افزود: همچنین با برگزاری شورای نظارت بر انجمن های علمی
دانشگاه، تلاش داریم تا مشکلات مربوط به روند جذب و هزینه های مالی این انجمن ها
کوتاه تر شود.
دکتر سمائی از معرفی نرم افزار «بالونت» در این نشست
دانشجویی خبر داد و گفت: بالونت به عنوان یک نرم افزار کاربردی و بستر بومی برای
ارتباطات اجتماعی، اطلاع رسانی جمعی، گزارش دهی و امور هماهنگی، از سوی دبیران انجمن
های علمی دانشگاه تایید شد.
در ادامه این نشست، کارگاه آموزش گزارش نویسی و نامه نگاری با
حضور یکی از اساتید این حوزه برگزار شد./105
پایان خبر
نظر دهید