انجمن های علمی به یاری دانشگاه های نسل سوم می شتابند
.
انجمن
های علمی دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به یاری ایجاد دانشگاه نسل سوم می
شتابند.
به
گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، انجمن های
علمی دانشجویان این دانشگاه، برای پیشبرد و بالندگی هر چه سریعتر و تحقق اهداف
دانشگاه نسل سوم، وارد این کارزار شده و در این راه همکاری می کنند.
مشاور
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام این خبر گفت: با توجه
به رویکرد جدید متولیان امر آموزش عالی در کشور مبنی بر به روز رسانی و هدایت
دانشگاه ها برای تبدیل به نسل سوم دانشگاه ها، نشست های متعدد و رایزنی های زیادی
با متولیان امر انجام شد.
دکتر «محمدرضا
سمائی» افزود: یکی از تصمیمات این نشست ها، استفاده از توانمندی انجمن های علمی
دانشجویان دانشگاه بود تا به کمک توان بالای علمی و اجرائی این نهادهای دانشجویی،
سرعت این روند را بهینه کنیم.
او
ادامه داد: بر اساس تعاریف موجود از دانشگاه نسل سوم، سیاست دانشگاه بر ایجاد
کارآفرینی و درآمدزایی بنا شده و البته محوریت این سیاست، فرد دانشجو است.
دکتر سمائی
با اشاره به این موضوع که پایه هر دانشگاه نسل سوم، پرورش و تربیت دانشجوی
کارآفرین است، افزود: هدف از ایجاد این دانشگاه ها در کنار مهارت آموزی، هدایت
دانشجو برای کسب درآمد به کمک دانش است و در واقع در این مراکز آموزش عالی، دانشجو
مهارت کسب درآمد را از دانش تخصصی خود می آموزد.
مشاور
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه بیان کرد: با توجه به تغییر کلی رویکرد دانشگاه
ها، با ارائه دوره های آموزشی تخصصی، دانشجو با ترغیب به ایده پردازی و تغییر نگرش
نسبت به توانمندی های شخصی و موقعیت شغلی آینده خود یاد می گیرد که چگونه در رشته
خودش کارآفرینی کرده و به کسب درآمد بپردازد.
او
اضافه کرد: بر اساس مصوبات نشست های برگزار شده، برای هر انجمن علمی یک واحد کار
آفرینی تعریف شده و از هر انجمن، یک نفر به عضویت شورای مرکزی دانشجویان کار آفرین
انجمن های علمی در می آید.
دکتر
سمائی از برگزاری هفتگی نشست های این شورا خبر داد و گفت: در دانشگاه های نسل سوم،
علاوه بر آموزش و پژوهش هدفمند، سیاست ها به گونه ای طراحی می شوند که در خروجی
این دانشگاه ها ما شاهد کارآفرینی، تولید سرمایه، ارتقای امید و نشاط هستیم./105
پایان
خبر
نظر دهید