سرمایه گذاری برای تولید
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
سرمایه گذاری برای تولید
  • //
  • - تعداد بازدید: 59
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

ارائه خدمات غربالگری و ارزیابی سلامت معلمان شیرازی با هدف تکریم مقام معلم

.

به
مناسبت هفته معلم و به همت کارشناسان غیر واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی
شیراز، خدمات
غربالگری
و ارزیابی سلامت برای جمعی از معلمان در شیراز ارایه شد.

 


به
گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مدیرگروه بیماری های غیر واگیر
معاونت بهداشت دانشگاه، گفت: فشار خون بالا یک بیماری خاموش و بی علامت است و بنا
به آمار و ارقام ارایه شده، این بیماری به تنهایی عامل حدود یک سوم مرگ ایرانی ها به
شمار می رود.



دکتر
«فریبا مرادی» افزود: با افزایش سن، احتمال ابتلا فشارخون بالا افزایش می باید و
حدود نیمی از افراد بالای 50 سال فشار خون بالا دارند.



او فشار
خون بالا را نخستین عامل خطر سکته مغزی و عامل مهم 50 درصد بیماری های قلبی عروقی عنوان
کرد و ادامه داد: این در حالیست که مستندات نشان می دهد، با کنترل فشار خون می
توان 25 درصد میزان سکته های قلبی و مغزی را کاهش داد.



مدیرگروه
بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشت دانشگاه بیان کرد: از هر پنج فرد بالای 30 سال
در استان فارس، یک نفر مبتلا به فشار خون بالاست که به معنی ابتلای 22 درصد جمعیت
بالای 30 سال استان است، اما نیمی از مبتلایان به فشار خون از بیماری خود آگاهی
ندارند.



دکتر
مرادی اظهار کرد: در راستای سیاست های معاونت بهداشت در کنترل این بیماری پنهان و برای
تکریم مقام شامخ معلم و با توجه به اهمیت حفظ سلامت این قشر زحمتکش، غربالگری و
ارزیابی سلامت معلمان از نظر فشارخون، دیابت، نمایه توده بدنی و آموزش افراد در
خصوص کنترل و پیشگیری از فشار خون بالا به همت کارشناسان غیر واگیر استان در هفته
معلم انجام گرفت و افراد در معرض خطر یا بیمار به پزشکان خانواده ارجاع داده شدند.



او
در ادامه افزود: در این طرح 358 معلم غربالگری شدند که شناسایی و ارجاع 11 بیمار
جدید مبتلا به فشارخون بالا که از بیماری خود بی خبر بودند، حاصل این غربالگری
بود./105



پایان
خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 6466
کلیدواژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب