جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/05/23
  • - تعداد بازدید: 429
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در 4 ماه نخست سال جاری؛

1612 نوزاد در بیمارستان مادر و کودک شوشتری متولد شدند

رییس بیمارستان مادر و کودک شوشتری، از تولد هزار و 612 نوزاد در چهار ماه نخست سال جاری در این مرکز خبر داد.

دکتر «نغمه جمشیدپور» در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه این بیمارستان به واسطه فعالیت ویژه در حوزه زنان، روزانه پذیرای مادران بسیاری برای تولد نوزادانشان است، گفت: آمارهای سال 1401 نیز نشان می دهد چهار هزار و 896 نوزاد در این بیمارستان، چشم به جهان گشوده اند.

او آمار پذیرش بیمار در سال گذشته در این بیمارستان را هفت هزار و 790 نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در بازه زمانی چهار ماه نخست سال جاری نیز دو هزار و 632 نفر بوده است.

دکتر جمشیدپور با اشاره به تلاش این مرکز درمانی برای فراهم آوردن انواع خدمات مرتبط با پزشکی زنان و زایمان در کنار یکدیگر در بیمارستان مادر و کودک شوشتری گفت: هم اکنون خدمات مربوط به جراحی زنان، اتاق عمل، اورژانس بستری و سرپایی، بلوک زایمان، نوزادان، مراقبت های ویژه، آزمایشگاه، اکوکاردیوگرافی، الکتروکاردیوگرافی، داروخانه، رادیولوژی، اکوکاردیوگرافی جنین و نوزاد، سونوگرافی، نبولایزر، نوار قلب جنین، ماموگرافی، آزمایشگاه تشخیص طبی و پاپ اسمیر در این بیمارستان ارائه می شود.

او ادامه داد: همچنین بیمارستان مادر و کودک شوشتری با دارا بودن امکانات و تجهیزات مناسب، ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمات درمانی در زمینه های مراقبت ‌های بارداری، اورژانس زنان، مراقبت های پس از زایمان، زایمان در فضای خصوصی اتاق هایLDR، مراقبت های ویژه نوزادان و فتوتراپی را برای مراجعان فراهم کرده است.

رییس بیمارستان مادر و کودک شوشتری فعالیت درمانگاه تخصصی بیمارستان مادر و کودک شوشتری را از دیگر بخش های پرمراجعه این مرکز عنوان کرد و افزود: این درمانگاه با دارا بودن متخصصانی در رشته های مختلف مانند داخلی، اطفال و نوزادان، تغذیه، جراحی عمومی، زنان و زایمان، روانپزشک، بیهوشی، طب فیزیکی و توانبخشی، به بیماران و مراجعان خدمات ارایه می دهد.

پذیرش بیش از 48 هزار مراجعه کننده در درمانگاه بیمارستان مادر و کودک شوشتری

دکتر جمشیدپور با بیان اینکه 48 هزار و 557 نفر در سال 1401 در درمانگاه تخصصی بیمارستان مادر و کودک شوشتری پذیرش شدند، اظهار کرد: در چهار ماه نخست سال جاری نیز در این درمانگاه، 26 هزار و 788 نفر برای دریافت خدمات درمانی پذیرش شدند.

او یکی از سیاست های نظام سلامت کشور و دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را ایجاد بسترهای تسهیل خدمت رسانی به خانواده ها و به ویژه مادران عنوان کرد و گفت: در همین راستا، بیمارستان مادر و کودک شوشتری نیز با توجه به توانمندی های موجود و فعالیت در حیطه تخصصی سلامت مادران، مرکز مشاوره ناباروری را با ارائه خدماتی در زمینه های مامایی، روان شناسی، حقوقی، فقهی، اخلاقی و مشاوره ای، راه اندازی کرده است.

بیمارستان مادر و کودک شوشتری شیراز در سال ۱۳۴۱، به همت شادروان «محمدصادق شوشتری» پایه گذاری شده است‌ که در حال حاضر با 64 تخت فعال، در زمینه خدمات پزشکی زنان و زایمان، پذیرای مراجعان است.

پایان خبر

 

 

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 88453
کلیدواژه
حبیب ا... یخاری
خبرنگار

حبیب ا... یخاری

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب