سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:
اعلام مصوبات و پیگیری های قابل انجام در راستای رضایتمندی کارکنان دانشگاه
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از اعلام مصوبات و پیگیری های قابل انجام در راستای رضایتمندی کارکنان دانشگاه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عبدالخالق کشاورزی» سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه با اعلام این خبر گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد با نمایندگان مختلف کارکنان حوزه سلامت و بازدید های دکتر «سید بصیر هاشمی» سرپرست دانشگاه و اعضای هیات رئیسه دانشگاه، جمع بندی اقدامات قابل انجام به دکتر هاشمی سرپرست دانشگاه به شرح زیر اعلام شد و با موافقت و تایید ایشان برای پیگیری در دستور کار قرار گرفت.
اقداماتی که به صورت کوتاه مدت و میان مدت جهت رضایتمندی کارکنان حوزه سلامت فارس با ذکر معاونت متولی قابل انجام است:
1- صدور حکم جهت حضور نمایندگان محترم پرستاری، آزمایشگاه و رادیولوژی (پاراکلینیک) در کمیته های توزیع درآمد بیمارستان در کنار تیم مدیریت و پرستاری بیمارستان و جهت نظارت لازم بر توزیع تعرفه ها. (معاونت توسعه، ریاست بیمارستان)
2- آغاز فرایند اصلاح قانون تعرفه گذاری پرستاری با عنایت به مکاتبه جنابعالی با مقام عالی وزارت و عادلانه نمودن سهم کارکنان و رعایت سختی کار هر بخش، ماهیت بیمارستانها، سابقه پرسنل، و عملکرد نامبردگان در پرداخت ها. (با هماهنگی وزارت بهداشت - معاونت توسعه - معاونت درمان - مدیریت پرستاری - نمایندگان بیمارستانها)
3- به روز نمودن پرداخت اضافه کاری پرسنل و جبران عقب ماندگی به نحوی که به همراه فیش پرداختی حقوق اضافه کار نیز پرداخت شود. ( معاونت توسعه/امور مالی)
4- ابلاغ دستورالعمل استفاده همه کارکنان با هرگونه رابطه استخدامی و به علاوه همکاران طرحی و شرکتی از امکانات رفاهی دانشگاه اعم از استخر، باشگاه، مجتمع های رفاهی و مهمانسراها.
5- تعدیل میزان پرداختی کارکنان دانشگاه بر اساس میزان فیش حقوقی و درآمد جهت ثبت نام فرزندان در مجتمع آموزشی علوم پزشکی.
6- تشکیل کمیته بررسی دریافتی پرسنل محترم ماما در زایشگاه های بیمارستان های دولتی و تجدید نظر در سهم دریافتی نامبردگان بخصوص از محل زایمان طبیعی.
7- تلاش در جهت استفاده از پتانسیل فعلی در دولت و مجلس جهت اخذ مجوزهای استخدامی و اختصاص ضریب و امتیاز جهت جذب پرسنل شرکتی و طرحی دانشگاه.
8- نظارت بر کنترل میزان پرداختی شرکت های طرف قرارداد به کارکنان با کنترل راندوم فیش های پرداختی و جلوگیری از اعمال هر گونه کسورات سلیقه ای و غیر قانونی قبل از پرداخت ماهیانه به شرکت ها. (ریاست و مدیریت بیمارستان - مدیریت خدمات پشتیبانی)
9- شفافیت در پرداخت ها و ارسال جزئیات پرداخت به کارکنان از طریق امور مالی به صورت سامانه ای. (امور مالی دانشگاه، مدیریت بیمارستان)
10- مکاتبه جهت افزایش فوق العاده خاص به ضریب واقعی و رایزنی فشرده در چند هفته باقیمانده با رؤسا و معاونین توسعه سایر دانشگاه ها، نمایندگان محترم مجلس، هیأت دولت و سازمان امور استخدامی جهت ورود تغییرات مذکور در اصلاحیه بودجه سال آتی و با هماهنگی جنابعالی. (هیأت رئیسه)
11- پیگیری پرداخت فوق العاده خاص با رایزنی با وزارت بهداشت و تأمین اعتبار لازم تا امکان تصویب نمودن عدد واقعی پیشنهادی، قابل ذکر است؛ پرداخت مذکور بدلیل عدم تأمین اعتبار وزارتی بعد از 2 ماه متوقف گردیده است. (توسعه با هماهنگی جنابعالی)
12- تعیین تکلیف بیمه تکمیلی کارکنانی که به دلیل حق بیمه سنگین مو فق به اخذ بیمه تکمیلی نگردیده اند و امکان بررسی مناقصه مجدد. (توسعه)
13- تسریع ارتباط مکانیزه بیمه تکمیلی طرف قرارداد (پاسارگاد) با سیستم HIS بیمارستانها جهت جلوگیری از مراجعه کارکنان دانشگاه جهت دریافت معرفی نامه و نظارت دقیق بر انجام تعهدات. (توسعه - درمان)
14. با توجه به پرداختی ماهیانه حق مسکن در دانشگاه های تهران (- / 000 / 000 / 3 ریال)، اصفهان (- / 000 / 000 / 3 ریال)، شهید بهشتی (- / 000 / 500 /2 ریال) و بندرعباس (- / 000 / 000 / 5 ریال) پیشنهاد می گردد در جلسه هیأت رئیسه با تقبل هزینه از سوی این معاونت حق مسکن پرسنل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در فاز اول علیرغم محدودیت شدید درآمد اختصاصی به بیشترین میزان پرداختی در میان دانشگاه های کشور معادل (- / 000 / 000 / 7 ریال) ارتقاء یابد و در سال آتی با تأکید بر افزایش درآمد و کاهش هزینه سیر صعودی خود را حفظ نماید. (معاونت توسعه)
15. در خصوص پرسنل محترم آزمایشگاه و رادیولوژی تجدید نظر فوری در میزان دریافتی براساس عملکرد نامبردگان با هماهنگی با اساتید محترم مسئول فنی و گروه پاتولوژی ضروری است که از طرف این معاونت انجام و نتیجه اعلام می گردد. (معاونت توسعه)
اقداماتی که تا پایان سال قابل پیگیری و انجام است:
1. برگزاری انتخابات شورای کارکنان بیمارستان و حضور نامبردگان در شورای مدیریت مرکز. (معاونت توسعه)
2. پیگیری جدی اخذ ردیف های استخدامی متناسب با وضعیت دانشگاه از سازمان برنامه و بودجه و استفاده از پتانسیل ملی موجود جهت میزان عقب ماندگی سهم دانشگاه از اعتبارات ملی. (هیأت رئیسه)
3. انجام اسکرینینگ پرسنل بیمارستان ها به خصوص در سنین بالای 40 سال در مرکز کوهورت دانشگاه. (مرکز کوهورت)
4. تلاش در جهت حذف اضافه کار اجباری با تأمین نیروهای مورد نیاز به خصوص به صورت استخدامی. (معاونت درمان - دفتر پرستاری - توسعه)
5. اختصاص درصدی از درآمد بیمارستان به پرسنل اورژانس 115 که انجام عملیات احیاء و ارائه انجام خدمات در شرایط حاد جهت بیماران انجام می دهند. قابل ذکر است در حال حاضر پرداخت صورت می گیرد، اما نیازمند ترمیم است. (توسعه - درمان)
6. برگزاری جلسات منظم ماهیانه از طرف معاونین توسعه، درمان و مدیریت خدمات پرستاری با نمایندگان و معتمدین پرستاران و پرسنل بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و پایش پیشرفت مصوبات و شفافیت و صداقت کامل در بیان و تشریح اقدامات انجام شده. (توسعه - درمان - بهداشت - مدیریت پرستاری)
7. پیگیری کاهش حجم پرونده های بستری و فرایندهای نوشتاری که وقت و زمان مفید را از پرسنل گرفته و قابل اصلاح با سیستم های جدید می باشد. (درمان - مدیریت پرستاری)
نظر دهید