سرمایه گذاری برای تولید
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
سرمایه گذاری برای تولید
  • 1404/05/19
  • - تعداد بازدید: 114
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست با اعضای بورد تخصصی و فوق‌تخصصی گروه‌های بالینی دانشگاه:

اعضای بورد دانشگاه‌ها، بازوی راهبردی سیاست‌گذاری علمی کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با تأکید بر نقش اثرگذار اساتید عضو بورد تخصصی و فوق‌تخصصی در سیاست‌گذاری‌های کلان آموزشی و ارتقای کیفیت خدمات سلامت، گفت: این ظرفیت ارزشمند، زمینه‌ساز پیشرفت آموزش پزشکی و توسعه نظام سلامت کشور است.

600

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «سید بصیر هاشمی» در این نشست، با ابراز خرسندی از حضور فعال و مؤثر اساتید دانشگاه در بوردهای تخصصی و فوق‌تخصصی، افزود :اعضای بورد سرمایه‌های علمی کشورند که با تکیه بر تجربه ارزشمند خود، علاوه بر انجام مأموریت‌های محوله، می‌توانند در حل چالش‌های نظام سلامت با دیدی جامع و واقع‌بینانه نقش‌آفرینی کنند.

وی با تشریح روند انتخاب اعضای بورد، یادآور شد: اسامی پیشنهادی پس از بررسی در گروه‌های آموزشی و تأیید دانشکده، توسط معاونت آموزشی دانشگاه به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال و پس از ارزیابی در کمیته هفت‌نفره وزارت بهداشت، اعضای جدید بورد انتخاب می شود.

دکتر هاشمی با اشاره به سیاست‌های جدید وزارت بهداشت در این حوزه گفت: در کنار اساتید باسابقه، اعضای جوان نیز در ترکیب بوردها حضور دارند تا ضمن بهره‌گیری از تجربه پیشکسوتان، مسیر تربیت نسل آینده متخصصان کشور هموار شود.

600

وی با بیان اینکه ارزیابی، برگزاری آزمون‌ها، ارزشیابی و سیاست‌گذاری‌های کلان آموزشی از مهم‌ترین وظایف اعضای بورد است، تأکید کرد: آزمون‌های بورد باید با استانداردهای علمی هم‌راستا بوده و با دقت و کیفیت بالا برگزار شود، چرا که این آزمون‌ها نقشی اساسی در ارتقای کیفیت خدمات سلامت دارند.

در ادامه این نشست، دکتر «کوروش عزیزی» مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با قدردانی از فعالیت‌های اعضای بورد، این حضور را نشانه‌ای از مرجعیت علمی دانشگاه در سطح ملی دانست و گفت: تعامل و همگرایی میان رشته‌های علوم پایه و بالینی، کلید توسعه علمی و آموزشی کشور است؛ انتظار می‌رود اساتید با نگاهی تلفیقی و جامعه‌نگر، ظرفیت‌های علمی خود را در خدمت حل مسائل استان و کشور قرار دهند.

در بخش پایانی نشست، اعضای بورد تخصصی و فوق‌تخصصی گروه های بالینی دانشگاه، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را مطرح کردند؛ از جمله محورهای مورد تأکید، می‌توان به انتخاب افراد توانمند برای عضویت در بورد، حفظ و تقویت آزمون شفاهی برای ارزیابی مهارت‌های بالینی، ارتقای کیفیت آموزش رزیدنت‌ها، بهبود زمان‌بندی برگزاری آزمون‌های بورد و استمرار برگزاری جلسات منظم اشاره کرد.

پایان خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبری : 129848
مژگان رنجبر
خبرنگار

مژگان رنجبر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب