جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
سوالات متداول

سوالات واحد بازنشستگی

 

۱.           چگونه می توان از قانون بازنشستگی پیش از موعد و مشاغل سخت و زیان آور استفاده نموده و بازنشسته گردید؟

خانم ها با داشتن حداقل ۲۵ سال سابقه بدون شرط سنی و آقایان حداقل ۲۵ سال سابقه و۶۰ سال برای مشاغل عادی و۵۰ سال برای مشاغل سخت و زیان آور در صورت تامین اعتبار لازم بازنشسته می گردند.

۲.          پاداش پایان خدمت در بازنشستگی پیش از موعد چگونه محاسبه می گردد؟

بر اساس آخرین حکم حقوقی و سابقه اصلی فرد.قابل ذکر می باشد که سنوات ارفاقی مشمول پاداش نمی گردد.

۳.          محاسبه حقوق بازنشستگی بر چه اساسی می باشد ؟

بر اساس میانگین دو سال آخر خدمت.

۴.          سنوات خدمت قابل احتساب که کسورات آن به صندوقی غیر از صندوق فعلی فرد پرداخت گردیده در زمان بازنشستگی چگونه لحاظ می گردد ؟

با در خواست فرد و انتقال از صندوق قبلی به صندوق فعلی وپرداخت مابه التفاوت.

۵.          بازنشستگی کارکنان قرادادی مشاغل کارگری چگونه می باشد ؟

خانم ها با داشتن ۲۰ سال سابقه و۶۰ سال سن و آقایان با داشتن ۲۰ سال سابقه و ۶۵ سال سن بازنشسته می گردند.

 

        
                                                                                                    سوالات واحد نقل و انتقالات

 

۱.        صورتجلسه نقل و انتقالات فرد در چه مرحله ای می باشد؟

با استفاده از کد رهگیری دریافت شده افراد می توانند  روند درخواست خود را از قسمت(( مشاهده نتیجه ))_> ((مشاهده روند پیگیری)) مشاهده نمایند.همچنین می تواند با مراجعه به کارگزینی واحد از روند صورتجلسه اطلاع کسب نماید.

۲.       کمیته نقل و انتقالات در چه تاریخی برگزار می شود؟

کمیته های این واحد به صورت ماهانه  برگزار می شود.

۳.       برای جابجایی از مرکز مبدا به مرکز مقصد فرد چه کاری باید انجام دهد؟

فرد متقاضی جابجایی در سامانه نقل و انتقالات کشوری به آدرس transfer.behdasht.gov.ir  ثبت نام نماید.پس از آن درخواست شخص در کارتابل واحد مبدا قرار می گیرد و از واحد پیگیری نماید.

۴.       ابلاغ فرد چه زمانی صادر می شود؟

پس از اخذ موافقت های لازم (مبدا-مقصد -معاونت)و طرح در کمیته نقل و انتقالات-لازم به ذکر است درخواست افراد متقاضی ورود به شیراز و ستاد مرکزی دانشگاه باید در هیات رئیسه دانشگاه مطرح گردد.

۵.       امکان به کارگیری فرد در واحدی که شناسه ندارد وجود دارد؟

 خیر امکان صدور ابلاغ وجود ندارد.

۶.       چگونه می توان در سامانه نقل و انتقالات کشوری ثبت نام نمود؟

کد ملی افراد به صورت پیش فرض به عنوان رمز و نام کاربری تعریف شده است .در صورتی که امکان دریافت رمز در صورت فراموشی برای کاربر وجود نداشته باشد باید کارگزینی و احد به اداره نقل و انتقالات اعلام نمایید و رمز توسط اداره نقل و انتقالات نوسازی می گردد.

 

 

سوالات واحد فناوری اطلاعات

 

۱.        در صورت فراموشی رمز سامانه کارمند و یا نیاز به تغییر رمز سامانه کارمند باید چه اقدامی انجام شود؟

در سامانه کارمند بر روی لینک "عضویت یا بازیابی رمز" کلیک کنید و پس از اخذ کد تاییدیه ، نسبت به تنظیم رمز جدید اقدام نمایید.

۲.       آیا کارکنان شرکتی هم میتوانند از سامانه کارمند استفاده نمایند؟

بلی ، از درگاه  www.niroha.ir  می توانند نسبت به ورود اقدام نمایند.

۳.       در صورت عدم دریافت پیامکهای سامانه کارمند چه اقدامی باید انجام شود؟

معمولا در حدود ۵ درصد از پیامکها به مقصد نمی رسد. بررسی نمایید که پیامکهای تبلیغاتی را مسدود نکرده باشید ، همچنین جهت دریافت پیامک احراز هویت در برخی مواقع به دلیل قطعی سیستم ثبت احوال ، پس از ۲۴ ساعت مجددا درخواست نمایید.

۴.       جهت انجام امور حوزه منابع انسانی چه سامانه هایی وجود دارد؟

سامانه کارمند به آدرس karmand.sums.ac.ir

سامانه کارمند وزارت به آدرس karmand.behdasht.gov.ir

سامانه رشد به آدرس roshd.sums.ac.ir

سامانه ثبت نام طرح به آدرس tarhplus.behdasht.gov.ir

سامانه نقل و انتقالات کارکنان به آدرس transfer.behdasht.gov.ir

سامانه برنامه ریزی به آدرس hris.behdasht.gov.ir

سامانه استخدام به آدرس samaa.sums.ac.ir

۵.       چگونه می توانم از آخرین اخبار و اطلاعیه های حوزه مدیریت منابع انسانی مطلع شوم؟

با مراجعه به سامانه کارمند قسمت اخبار و اطلاعیه ها ، کارکنان می توانند از به روز ترین بخشنامه های این حوزه مطلع گردند.

 

 

سوالات واحد آموزش

 

۱.        سقف ساعات آموزشی برای کارکنان به چه میزان می باشد ؟

سقف ساعات آموزشی سالانه برای کلیه کارمندان و مدیران جهت برخورداری از تمامی امتیازات آموزش جهت دارندگان مدرک تحصیلی دیپلم و فوق دیپلم ۱۵۰ ساعت ، دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس ۱۳۰ ساعت و مدرک تحصیلی فوق لیسانس و بالاتر ۱۲۰ ساعت می باشد

 

۲.       کارکنانی که در دوره های آموزشی شرکت می نمایند بایستی از ماموریت استفاده نمایند یا از مرخصی روزانه ؟

با توجه به اینکه شرکت در دوره های آموزشی ضمن خدمت ، بخش از وظایف کارمندان محسوب می شود ، لذا کارمندانی که با معرفی نامه مسئول آموزش و موافقت مدیر مربوطه در دوره های آموزشی شرکت می نمایند ، مدت حضور آنان در کلاسهای آموزشی می بایست از ماموریت ساعتی یا روزانه لحاظ گردد .

 

۳.      حداکثر غیبت موجه کارکنان در دوره های آموزشی حضوری به میزان می باشد ؟

حداکثر ساعات غیبت موجه کارکنان در دوره های آموزشی حضوری ، یک دهم کل طول دوره می باشد و کارکنانی که بیش از آن غیبت نمایند ، صدور گواهینامه برای آنان امکان پذیر نمی باشد .

 

۴.       آیا اعضاء هیات علمی مجاز به شرکت در دوره های آموزشی ضمن خدمت می باشند و آیا امتیازی برای آنان منظور می گردد ؟

شرکت اعضاء هیات علمی دانشگاه در دوره های آموزشی ضمن خدمت بلامانع می باشد ولیکن به دلیل اینکه ارتقاء آنان وابسته به دوره های آموزشی ضمن خدمت نمی باشد تاثیری برای آنان نخواهد داشت .
در حال حاضر صرفا دوره های فرهنگی برای ارتقاء آنان تاثیر گذار خواهد بود که به صورت متمرکز توسط (مدیریت تعالی فرهنگی و دفتر نهاد رهبری ) جهت آنان برنامه ریزی و اجرا می گردد

۵.      به چه آموزشی ، آموزش توجیهی بدو خدمت اطلاق می گردد و در چه زمانی میبایست توسط کارکنان گذرانده شود؟

دوره توجیهی بدو خدمت ، به آموزشی اطلاق می گردد که در بدو خدمت کارکنان در راستای آشنا سازی کارکنان جدید با اهداف و وظایف دانشگاه ، قوانین و مقررات استخدامی ، کلیات آیین نامه اداری و استخدامی ، حقوق فردی و شغلی و ... می باشد  و میبایست حداکثر در دو سال اول خدمت گذرانده شود.

 

۶.       نحوه ثبت نام و شرکت کارکنان در دوره های آموزشی به چه صورت می باشد ؟

چنانچه کارمندی متقاضی شرکت در دوره های آموزشی  باشد ، بایستی به سامانه کارمند خود مراجعه  و یابا مراجعه به رابط آموزشی خود ، آمادگی خود را جهت شرکت در دوره اعلام نماید ، رابط آموزشی نیز می بایست پس از هماهنگی و اخذ سهمیه از مجری دوره ،کارمند متقاضی را در دوره آموزشی مورد نظر ثبت نام نماید

 

۷.       محاسبه ساعت آموزشی  جهت  محاسبه در فرم ارزشیابی سالانه چه صورت میباشد ؟

هر ۱۰ ساعت شغلی ۳ امتیاز، هر ۵ ساعت عمومی ۱ امتیاز و هر ۲ ساعت تدریس ۱ امتیاز

 

۸.      آیا کارمندانی که در ماموریت آموزشی و یا مرخص زایمان به سر می برند می توانند در دوره های آموزشی شرکت نمایند ؟

با توجه به بخشنامه وزارت متبوع شرکت این افراد در دوره های آموزشی بدلیل غیر شاغل بودن مجاز نمی باشد

۹.       وضعیت کارکنانی که در دوره های آموزشی غیبت می نماید به چه صورت خواهد بود ؟

کارکنانی که در دوره های آموزشی حضوری و غیرحضوری ثبت نام نموده ولیکن به دلایلی غیبت نمایند ، غیبت آنان غیر موجه محسوب شده و ضمن اینکه دوره مذکور در کارنامه آموزشی آنان ثبت نخواهد گردید از سقف ساعات آموزشی مصوب آنان (به میزان ساعت دوره ثبت نام شده نیز کاسته خواهد شد

 

۱۰.     سقف ساعات آموزش عمومی جهت شرکت برای هر از مقاطع تحصیلی در هر سال  به چه میزان می باشد ؟

سقف ساعات آموزش عمومی جهت هر یک از مقاطع تحصیلی به شرح ذیل میباشد:

تا مقطع دیپلم  : ۵۰ ساعت

فوق دیپلم:۳۷ ساعت

لیسانس : ۳۲ ساعت

فوق لیسانس و بالاتر ۳۰ ساعت

 

۱۱.     آیا کارکنان می توانند در یک روز در دو دوره آموزشی حضوری و غیر حضوری شرکت نمایند؟

شرکت کارکنان در یک روز در دو دوره آموزشی حضوری و غیر حضوری بلامانع می باشد ولیکن شرکت آنان در دو دوره آموزشی حضوری امکان پذیر نیست .

 

 

 

سوالات کارگزینی هیأت علمی

 

۱.        حکم ترفیع سالیانه کی صادر خواهد شد؟

با عنایت به اینکه در هر صورت جلسه ترقیعات بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر مشمول ترفیع می گردند لذا کلیه احکام در هر صورت جلسه تقریبا تا ۱۵ روز بعد صادر و توسط معاون محترم آموزشی امضاء الکترونیکی انجام می گردد.

۲.       احکام پیمانی پذیرفته شدگان فراخوان کی صادر میگردد؟

پس از اینکه فرد هیأت علمی در فراخوان پذیرفته گردید و کلیه مکاتبات  شامل ردیف استخدامی تشکیلات ، بودجه ،مجوز وزارت ، هیأت جذب و تأییدیه سلامت و تشخیص هویت و نامه شروع بکار تکمیل گردید، حداکثر به مدت ۱۰ روز حکم صادر و تحویل عضو هیات علمی می گردد.

۳.       آیا احکام اعضاء هیأت علمی کاهش حقوق یافته ، ترمیم شده است ؟ (به کرات)

هنوز خیر- بخشنامه ای در این خصوص وصول نگردیده است.

۴.       در هر پایه ترفیع چه مبلغ به حکم قبلی  اضافه می گردد؟

به مرتبه علمی و نوع اشتغال و تعداد پایه قبلی بستگی دارد.

 

 

سوالات اداره بایگانی پرسنلی

۱.        پرونده پرسنلی من اینجا است؟ (نیازمندی های مربوط به پرونده مانند: کپی شناسنامه، فیش حقوقی، مدرک تحصیلی، پایان طرح، حکم بازنشستگی، تاییدیه تحصیلی و ...)

·         برای دریافت هرگونه خدمات (امور اداری/کارگزینی) پرونده پرسنلی... ، می بایست ابتدا به کارشناس واحد مربوط مراجعه نمایند، کپی هر نوع سند از طریق اعلام کارشناس به شخص تحویل می گردد.

·         پرونده اشخاص شاغل در ستاد دانشگاه در این بایگانی پرسنلی موجود می باشد.

·         پرونده هر شخص شاغل در بایگانی محل خدمت فعلی او می باشد.

·         در حال حاضر به دلیل محرمانه بودن تاییدیه تحصیلی به شخص تحویل داده نمی شود.

·         پرسنل شاغل امکان دسترسی به تصاویر پرونده پرسنلی خود (به جز موارد محرمانه) را از کارمندان دارند.(درصورت اسکن شدن پرونده در مرکز مربوط)

۲.       روش مشاهده پرونده پرسنل شاغلین چگونه می توانند به پرونده پرسنلی خود دسترسی داشته باشند؟(کارمندان / پرونده من / بایگانی پرونده ... )

·         در پرونده بازنشستگان فیش حقوقی وجود ندارد و احکام ۱۴۰۰ به بعد بازنشستگی را می توانند از کافی نت دریافت کنند و بقیه احکام در صورت نیاز می بایست ابتدا به کارشناسان اداره بازنشستگی مراجعه نمایند، پیگیری هزینه کفن و دفن، ازدواج و بیمه نیز می بایست ابتدا به کارشناسان اداره رفا ه مراجعه نمایند.

·         مدرک تحصیلی در پرونده های زمان طرح موجود نمی باشد.

·         پایان طرح: ۱- قبلا اصل پایان طرح به شخص تحویل شده است، در صورت مفقودی صرفا می توانند با ارایه اصل شناسنامه یا اصل کارت ملی جدید به اداره بایگانی پرسنلی نسب به دریافت کپی برابر اصل اقدام نمایند. ۲- پایان طرح از تاریخ ۰۱/۰۷/۱۳۹۶ به بعد نیز می توانند از سامانه طرح نسبت به چاپ بارکددار پایان طرح اقدام نمایند و نیازی به مراجعه به اداره بایگانی نمی باشد.

·         تعهد محضری: درصورت ارسال یا بارگذاری در سامانه های مربوط صرفا کپی تعهد محضری در پرونده های پرسنلی موجود می باشد و اصل تعهد در اداره بایگانی نمی باشد.

۳.       آیا پرونده من رسیده یا ارسال شده است؟

کلیه ارسال و مراسلات پرونده در صورت ورود به ستاد دانشگاه یا ارسال از ستاد دانشگاه را می توانند از دبیرخانه مرکزی (قسمت وارده: برای پرونده های ورودی و قسمت ارسال و مراسلات: برای پرونده های خروجی (یا سرکارخانم نجمه نیرومند فر)) مراجعه و شماره و تاریخ مربوط دریافت نمایند.

 

 

سوالات واحد ارزشیابی

 

۱.        شرایط احتساب امتیاز پیشنهاد در فرم ارزیابی چیست؟

امتیاز پیشنهادات تنها با تأیید کمیته مرکزی نظام پیشنهاات دانشگاه در ارزیابی لحاظ می گردد. همزمان با تأیید و تصویب هر پیشنهاد، امتیاز آن به صورت خودکار در فرم ارزیابی درج خواهد گردید.

۲.       آیا تقدیرنامه یا دیگر مدارک مربوط به سال گذشته که در ارزیابی آن سال لحاظ نشده است، در ارزیابی سال جاری قابل احتساب است؟

خیر. نمره ارزیابی هر سال صرفاً بر اساس مستندات همان سال اعطا می گردد.

۳.       شرایط احتساب امتیاز مقالات لاتین (به لحاظ تاریخ چاپ) چیست؟

مقالات لاتین صرفاً بر اساس سال چاپ مورد احتساب خواهد بود، برای مثال مقالات لاتین چاپ شده در سال ۲۰۱۳ در ارزیابی سال ۹۲ لحاظ می گردد و ...

۴.       امتیاز طرح های تحقیقاتی به استناد چه مدارکی اعطا می شود؟

امتیاز طرح تحقیقاتی تنها در صورتی که به تأیید معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه رسیده باشد و مصوب همان سال باشد، لحاظ خواهد گردید. لذا بایستی گواهی همکاری طرح و یا قرارداد پژوهشی که به تأیید رسیده است ارائه گردد. در گواهی و یا قرارداد ، ذکر نام و نام خانوادگی فرد الزامی است.و ضمنا طرح باید به پایان رسیده باشد.

۵.      شرایط احتساب تدریس دانشگاهی در نمره ارزیابی سالیانه چیست؟

امتیاز تدریس دانشگاهی تنها در صورتی به افراد تعلق خواهد گرفت که گواهی مبنی بر تدریس واحد دانشگاهی جهت فرد صادر شده باشد. دراین گواهی بایستی تعداد واحد تدریس شده به تفکیک ترم و سال ارائه تدریس مشخص شده باشد. گواهی همکاری در این زمینه مورد تایید نبوده و الزاما باید تدریس واحد دانشگاهی قید گردد.و همچنین در راستای پست سازمانی و مدرک تحصیلی پرسنل فرد مورد نظر باشد.

۶.       چنانچه به نمره خود اعتراض داشته اما به آن رسیدگی نشده باشد، چگونه باید اعتراض خود را پیگیری نمایم؟

در صورتی که کارمند به نتیجه ارزیابی خود معترض باشد باید ظرف مدت دو هفته  از تاریخ دریافت پیامک ورویت فرم نسبت به ذکر شرح اعتراض در فرم ارزشیابی و ارائه آن و مستندات مربوطه به واحد محل خدمت اقدام نماید. واحد محل خدمت موظف است حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از دریافت اعتراض نسبت به تشکیل کمیته رسیدگی به اعتراض و بررسی موارد اعتراضی اقدام و نتیجه را جهت اطلاع به مستخدم اعلام نماید . چنانچه فرد ارزشیابی شونده باز هم نسبت به نمره خود معترض بود صورتجلسه مذکور که به امضای شخص مستخدم رسیده به همراه مستندات لازم به اداره ارزشیابی دانشگاه ( کمیته پاسخگویی به اعتراضات ) ارسال می گردد .

۷.       اینجانب به نمره ارزیابی خود اعتراض داشته و لذا فرم را امضا نکرده ام، اما فرم بدون امضا تایید شده است. این مورد چگونه ممکن است؟

اگر کارمندی از پر کردن فرم ارزیابی امتناع ورزد، از نتایج حاصل از ارزیابی از جمله تمدید قرارداد، ارتقاء شغلی، اعطای طبقه تشویقی و .... محروم خواهد شد و تبعات احتمالی آن بر عهده خود اوست. امضا فرم ارزیابی به منزله اطلاع رسانی مفاد آن به کارمند است و امتناع از امضاء و ثبت نظرات توسط ارزیابی شونده، ملاک درخواست بررسی و تجدیدنظر نمی باشد. در فرم ارزیابی، محلی برای ثبت اعتراض قرار داده شده است. لذا کارمند در صورت داشتن اعتراض، بایستی اعتراض خود را در آن محل درج و فرم را امضا نماید تا به آن اعتراض رسیدگی گردد.

 

 

سوالات اداره طرح نیروی انسانی

 

۱.        مدت زمان طرح چند ماه است ؟

مدت طرح درمقطع کاردانی ۱۲ ماه درمقاطع کارشناسی و بالاتر ۲۴ ماه است .

۲.       مدت زمان طرح درمناطق مختلف با ضرا۰یب مختلف چقدراست ؟

۲۴ ماه در منطقه چهارونیم پنجم به ۲۱ ماه و ۱۸ روز تقلیل می یابد .

۲۴ ماه در منطقه چهار پنجم به ۱۹ ماه و ۶ روز تقلیل می یابد .

۲۴ ماه در منطقه سه و نیم پنجم به ۱۶ ماه و ۲۴ روز تقلیل می یابد .

۲۴ ماه در منطقه سه پنجم به ۱۴ ماه و ۱۲ روز تقلیل می یابد .

۱۲ ماه در منطقه چهارونیم پنجم به ۱۰ ماه و ۲۴ روز تقلیل می یابد .

۱۲ ماه در منطقه چهار پنجم به ۹ ماه و ۱۸ روز تقلیل می یابد .

۱۲ ماه در منطقه سه و نیم پنجم به ۸ ماه و ۱۲ روز تقلیل می یابد .

۱۲ ماه در منطقه سه پنجم به ۷ ماه و ۶ روز تقلیل می یابد .

۳.       آیا می توان در حین طرح  در آزمون استخدامی  شرکت کرد؟

 رشته های اجباری  در آزمون استخدامی پیمانی  دانشگاه علوم پزشکی شرکت نمایند

۴.        شرایط تمدید طرح در رشته های اختیاری چگونه است؟

تمدید طرح رشته های اختیاری از ابتدای مهرماه ۱۴۰۱ لغو گردیده است و تمدید طرح امکان پذیر نمی باشد .

۵.       شرایط تمدید طرح در رشته های  اجباری چگونه است؟

افراد می بایست ۱۵ روز قبل از اتمام طرح یا اتمام تمدید طرح قبلی در سامانه به آدرس http://tarhplus.behdasht.gov.ir   مراجعه و  در صورت نبود نیرو در صف انتظار ثبت نام نمایند.

۶.       شرایط تمدید طرح ویژه کووید۱۹  در رشته های اجباری چگونه است؟

پس از ثبت نام افراد و صدور گواهی پایان طرح در سامانه طرح وزارت به آدرس http://tarhplus.behdasht.gov.ir     ، ثبت نام تمدید طرح ویژه کووید۱۹ فعال می گردد و در صورت نبود نیرو در صف انتظار طرح شهرستان امکان ثبت نام وجودخواهد داشت .

۷.       نحوه ثبت نام پزشکان و دندانپزشکان در سامانه طرح وزارت چگونه است؟

فارغ التحصیلان با مراجعه به  سامانه طرح وزارت به آدرس http://tarhplus.behdasht.gov.ir – قسمت پزشک و دندانپزشک بر اساس جدول  درج شده  در سامانه ( هر ۲ماه یکبار ) در سامانه ثبت نام می نمایند و توزیع پزشک و دندانپزشک  جهت دانشگاهها در اختیار اداره طرح وزارت  می باشد  .

۸.      نحوه ثبت نام غیر پزشک و  پیراپزشک در سامانه طرح وزارت چگونه است؟

فارغ التحصیلان با مراجعه به  سامانه طرح وزارت به آدرس http://tarhplus.behdasht.gov.ir – قسمت غیر پزشک و  غیر دندانپزشک ثبت نام می نمایند و براساس تکمیل فرم امتیاز بندی در سامانه در صف انتظار شهرستان  مورد تقاضا قرار می گیرند.

۹.       مدت اضافه خدمت چگونه محاسبه می گردد؟

در صورتیکه از تاریخ فارغ التحصیلی  -  ثبت نام طرح بیش از ۳ماه به تعویق بیفتد  (جهت آقایان بیش از ۳ماه از تاریخ اتمام سربازی و   یا تاریخ کارت معافیت) مشمول اضافه خدمت  ۳تا ۶ماه می گردند.

۱۰.      نیروهای طرحی اگر در حین طرح استخدام  گردند چه اقدامی باید انجام داد؟

- نیروهای طرحی در رشته های اختیاری و یا تمدید طرح (رشته های اختیاری و اجباری) که استخدام می گردند از طرح خروج گرفته و استخدام می گردد

- نیروهای طرحی در رشته های اجباری که استخدام می گردند ملزم به گذراندن طرح همزمان با استخدامی رسمی و یا پیمانی می باشند .

۱۱.      اگر منطقه کنکور ۲و۳ باشد نحوه گذراندن طرح در منطقه ۱ چگونه خواهد بود؟

کلیه فارغ التحصیلان رشته های اجباری ملزم به گذراندن طرح طبق منطقه کنکوری (۱یا۲یا۳) می باشند مگر زنان متاهل و فارغ التحصلان دانشگاه آزاد

۱۲.     پس از ثبت خروج از طرح  در سامانه وزارت ،چه اقدامی باید انجام داد؟

پس از ثبت خروج در سامانه وزارت توسط اداره طرح دانشگاهها ، میبایست به سامانه مراجعه و مجدد جهت ادامه طرح ثبت نام نمود در مورد رشته های اجباری در صورت خروج از طرح می بایست کمتر از ۳ماه جهت ادامه طرح ثبت نام نمایند در غیر این صورت مشمول اضافه خدمت خواهند شد .

۱۳.    در رشته های مشمول  اجباری با چه مدت سربازی مشمول دریافت معافیت از طرح می گردند؟

- رشته های  اجباری(مقطع کاردانی ) به مدت ۱۲ماه  خدمت  سربازی

- رشته های  اجباری(مقطع کارشناسی و بالاتر) به مدت ۲۱ماه خدمت  سربازی

- در مناطق امنیتی درگیر و جزایر نازعات  ۱۷ماه کامل خدمت سربازی با ارئه نامه از مدیریت نیروی انسانی یگان جهت ۴ماه کسر خدمت سربازی

- در مناطق عملیاتی غیردرگیر-  محروم و بدآب و هوا   ۱۸ماه کامل خدمت سربازی با ارائه نامه از مدیریت نیروی انسانی یگان جهت ۳ماه کسر خدمت سربازی

 

 

سوالات اداره برنامه ریزی نیروی انسانی

 

 

۱.        شرایط خروج از واحد مبدا چگونه است؟ (خروج از طرح،  مامور خروجی ، انتقالی ، مرخصی بدون حقوق ،  استعفا، بازنشستگی و....) :

ثبت خروجی فرد در سامانه برنامه ریزی توسط کارگزین واحد مبدا /  بررسی خروجی و طرح در کمیته منابع انسانی و تعیین تکلیف در آخر هر فصل

۲.       شرایط ورود به واحد مقصد به چه صورت است؟

 ( مبدا بدون شرط جایگزین) : اعلام شناسه خروجی توسط واحد مقصد. { خروجی سال جاری}

( مبدا با شرط جایگزین طرحی) : اعلام شناسه خروجی نیروی طرحی توسط واحد مقصد جهت انتقال به واحد مبدا.

۳.      نیروی طرحی چگونه می تواند شروع به کار نماید؟

وجود مجوز طرحی در واحد مورد نظر در رشته شغلی فرد درخواست کننده

ثبت درخواست مجوز طرحی از طریق سامانه برنامه ریزی توسط کارگزین واحد

۴.      چگونه می توان از مراکز دارای مجوز طرحی جهت گذراندن طرح اطلاع یافت؟

مراجعه به معاونت تخصصی هر رشته و کسب اطلاع از واحدهای دارای مجوز طرحی

مراجعه به مراکز و واحدهای پژوهشی ( انجام مصاحبه و اطلاع از  اعلام نیاز و داشتن مجوز جهت جذب نیروی تعهد خدمت)

۵.      مجوز طرحی برای رشته های اجباری چگونه صادر می شود؟ 

 

مجوز طرحی برای رشته های اجباری توسط وزارت صادر می گردد.( یک فصل قبل خروجی های فصل آینده در سامانه ثبت می گردد، در بازه زمانی مشخص شده بررسی و به وزارت ارسال می گردد. مجوز ها اول هر فصل توسط وزارت صادر می گردد.)

۶.       چگونه می توان از وجود مجوز طرحی در واحد ها مطلع گشت؟ 

کسب اطلاع از وجود مجوز طرحی در واحدها فقط از طریق کارگزین واحد مورد نظر امکان پذیر است.

 

۷.      آیا می توان درخواست بکارگیری/ بازگشت مجدد به کار نمود؟

استخدام موردی(رسمی/پیمانی/قراردادی) : به استناد رای هیأت عمومی دیوان عدالت اداری ( شماره دادنامه:  ۱۴۰۱۰۹۹۷۰۹۰۵۸۱۱۴۷۴ مورخ ۱ / ۹ / ۱۴۰۱)  و ابطال تبصره ۴ ماده ۳۱ آئین نامه اداری استخدامی اعضای غیر هیأت علمی دانشگاه های علوم پزشکی ، همچنین لزوم رعایت عدالت در بکارگیری افراد در فضای رقابتی با توجه به مفاد ماده ۳۳ آئین نامه اداری و استخدامی کارکنان غیر هئیت علمی دانشگاه های علوم پزشکی، استخدام فقط از طریق آزمون های استخدامی امکان پذیر می باشد.

استخدام شرکتی و خرید خدمت : به " استناد ماده ۶ ضوابط اجرائی قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و تبصره های ذیل آن" امکان اضافه نمودن نیروی شرکتی به سقف نیروها نسبت به سال ۱۴۰۱ و بکارگیری افراد به صورت شرکتی و خرید خدمت خارج از آزمون برای این دانشگاه میسر نمی باشد.

 

 

 

سوالات اداره استخدام

 

 

۱.        نحوه جذب نیرو و استخدام در واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی به چه صورت است؟

در صورت اختصاص مجوز بکارگیری نیرو توسط وزارت مربوطه، مدیریت منابع انسانی دانشگاه طبق نیاز واحدها و صرفا از طریق برگزاری آزمون استخدامی نیروی انسانی جذب می نماید. آزمون بصورت عمومی از طریق سایت دانشگاه علوم پزشکی اطلاع رسانی می گردد.

۲.       تبدیل وضعیت کارکنان پیمانی به رسمی آزمایشی چه شرایطی دارد؟

ماده ۱ .کارمندان پیمانی شاغل در واحدهای تابعه موسسه که حداقل سه سـال از استخدام پیمانی آنان گذشته باشد .

ماده۲.مسئولین واحدهای موسسه موظف هستند حداکثر پس از گذشت ۵ سـال از تاریخ استخدام کارمندان پیمانی تحت پوشش در صورت رضایت از خدمت آنان مراتب را کتباً جهت طی مراحل اداری تبـدیل وضـع بـه مـدیریت منـابع انسـانی موسسه اعلام نمایند.

تبصره :مسئولین واحدها مجاز هستند در صورتیکه از نحـوه خـدمت کارمنـدان رضایت داشته باشند راس اتمام سه سـال خـدمت، مراتـب را بـه مـدیریت منـابع انسانی اعلام نمایند.

ماده ۳ .تبدیل وضع کارمندان پیمانی به رسمی آزمایشی بـا احـراز شـرایط ذیـل امکانپذیر می باشد:

الف: رضایت مسئول مربوطه و با تائید مدیر (بالاترین مقام مسـئول) واحـد محـل خدمت کارمندان پیمانی

ب: داشتن حداقل سه سال و حداکثر ۶ سال سابقه خدمت پیمانی.

ج: کسب حداقل ۶۰ درصد میانگین نمره ارزیابی عملکرد سه سال آخر منتهی به سال تبدیل وضعیت خدمت به رسـمی آزمایشـی

د: تائید هسته گزینش موسسه

تبصره: در صورت عدم موافقت هسته گزینش با تغییر وضعیت کارمنـدان پیمـانی تداوم خدمت اینگونه کارمندان به صورت پیمانی با نظر هسته گزینش امکان پذیر خواهد بود. در این قبیل موارد رغایت سقف ۶سال خدمت پیمانی الزامی نمی باشد.

ماده۴.تبدیل وضعیت خدمت ایثارگران تابع قوانین و مقررات مربوطه می باشد.

۳.      تبدیل وضع کارمندان رسمی آزمایشی به رسمی چه شرایطی دارد؟

ماده ۱ .کارمندانی که شرایط ورود به استخدام رسمی را کسب می نمایند قبـل از ورود به خدمت رسمی یک دوره آزمایشی را که مدت آن حـداقل یـک و حـداکثر دو سال است طی می نمایند.

ماده ۲. مدیریت منابع انسانی موسسه مسئولیت بررسی و تائید تبدیل وضع خدمت کارمندان را از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی به عهده خواهد داشت.

ماده ۳ .مدیریت منابع انسانی موسسه مـی بایـد بـه گونـه ای در راسـتای تبـدیل کارمندان به رسمی برنامه ریزی نمایدکه حداکثر راس اتمام هیجـده مـاه خـدمت رسمی آزمایشی هریک از کارمندان مدارک مورد نیاز جمع آوری و مـورد بررسـی قرار دهد و در صورت تائید و تصویب مراتب به هسته گزینش موسسه بـه منظـور اخذ نظریه تغییر وضعیت به رسمی ابلاغ نمایند.

تبصره:تقلیل دوره خدمت رسمی آزمایشی کمتر از یکسال مجاز نمـی باشـد و مراتب موافقت با تغییر وضعیت کارمندان می بایـد پـس از طـی حـداقل یکسـال خدمت رسمی آزمایشی به هسته گزینش ابلاغ شود.

ماده ۴ .به منظور حصول اطمینان از لیاقت علمی، کاردانی شغلی، علاقه بـه کـار، خلاقیت و نوآوری، روحیه خدمت به مردم ، تکریم اربـاب رجـوع، رعایـت نظـم و انظباط اداری کارمندان لازم است دور ه خدمت رسمی آزمایشی آنان توسط مسئول مستقیم و با تائید مدیر واحد (بالاترین مقـام مسـئول واحـد) مورد سنجش قرارگیرد.

  ماده ۵ .شرکت در دوره های آموزشی مصوب در طول خـدمت رسـمی آزمایشـی وگذراندن ۵۰ساعت دوره آموزش مصوب درهرسال به تناسب مـدت دوره رسـمی آزمایشی. ضمناٌ داشتن گواهینامه توجیهی بدو خدمت الزامی میباشد .

ماده ۶ .در اجرای تبصره یک ماده ۳۶ آئین نامه اداری واستخدامی کارکنـان غیـر هیـات علمـی درمـوارد اعطـاء مهلـت تمدیـد خـدمت آزمایشـی یـا قطـع رابطـه استخدامی که نیاز به اتخاذ تصمیم دارد، بدین منظور کمیته ای بـا ترکیـب ذیـل تشکیل میگردد :

الف: معاون توسعه مدیریت و منابع ب: مدیر منابع انسانی موسسه یا عناوین مشابه ج: مدیر واحد محل خدمت کارمند ذیربط

تبصره :تصمیم این کمیته با تنظیم صورتجلسه لازم الاجرا خواهد بـود و مراتـب از سوی معاون توسعه مدیریت و منابع می باید بـه صـورت کتبـی بـه کارمنـدان مربوطه ابلاغ شود.

ماده ۷ .در مواردیکه تصمیم کمیته ماده ۶ تمدید مهلت رسمی آزمایشـی باشـد و کارمند در طول مهلت مقرر موفق به احراز شرایط مربوطه گـردد بـا اعـلام مـدیر واحد محل خدمت وی مراتب از سـوی معاونت توسعه مدیریت و منابع به هسته گزینش موسسه اعلام خواهـد شـد و در صورت عدم احراز شرایط مورد نظردر پایان مهلـت مقـرر نسـبت بـه قطـع رابطـه استخدامی ایشان مبادرت میگردد.

ماده ۸ .تغییر وضعیت ایثارگران به رسمی تابع قوانین ومقررات مربوطه خـود مـی باشد.

تبصره ۲- مستخدمین پیمانی حداقل ۳ سال و حداکثر پس از شش سال خدمت پیمانی در صورت داشتن شرایط، برابر دستورالعمل مصوب هیأت امناء به مستخدم رسمی آزمایشی تبدیل وضع می شوند. در صورت عدم احراز شرایط مصوب برای تبدیل وضعیت به رسمی آزمایشی، تمدید قرارداد پیمانی مقدور نمی باشد.

ماده ۳۶ . طول دوره رسمی آزمایشی حداقل یک سال و حداکثر دو سال است و کارمند با رعایت شرایط ذیل به مستخدم رسمی تبدیل خواهد شد:

الف) حصول اطمینان از لیاقت علمی، کاردانی، علاقه به کار، خلاقیت، نوآوری، روحیه خدمت به مردم، تکریم ارباب رجوع و ارتقاء سطح رضایت مندی آنان و رعایت نظم و انضباط اداری از طریق کسب امتیاز لازم با پیشنهاد مدیر بلافصل و تأیید معاون توسعه مدیریت و منابع موسسه،

ب) طی دوره های آموزشی و کسب امتیاز لازم،

ج) تأیید گزینش.

تبصره ۱- در صورتی که در ضمن یا پایان دوره آزمایشی، کارمند شرایط ادامه خدمت و یا تبدیل به استخدام رسمی را کسب ننماید با وی به یکی از روش های ذیل رفتار خواهد شد:

الف) اعطاء مهلت یک ساله دیگر برای احراز شرایط لازم(در هر حال مدت خدمت آزمایشی کارمند با احتساب این مهلت از ۳ سال تجاوز نخواهد کرد.

ب) قطع رابطه استخدامی.

تبصره ۲- دستورالعمل اجرایی این ماده به تصویب هیأت امناء موسسه می رسد.

ماده ۳۸- موسسه اجازه به کارگیری کارمندان منفصل از خدمت و همچنین کارمندان اخراج شده توسط سایر موسسات و واحدهای تابعه وزارتخانه را ندارد.

ماده ۳۹- انعقاد قرارداد مجدد با کارمند پیمانی یا قراردادی منوط به تحقق شرایط ذیل است:

الف) استمرار بقاء پست سازمانی کارمند پیمانی یا قراردادی،

ب) کسب نتایج مطلوب از ارزیابی عملکرد و رضایت از خدمات کارمند،

ج) جلب رضایت مردم و ارباب رجوع،

د) ارتقاء سطح علمی و تخصصی در زمینه ی شغل مورد تصدی.

تبصره ۱- درصورت عدم تحقق هر یک از شرایط فوق، انعقاد قرارداد مجدد با کارمند پیمانی یا قراردادی مقدور نخواهد بود. ضوابط بندهای ب، ج و د این ماده طی دستورالعملی از سوی هیأت امناء تصویب می شود.

تبصره ۲- هسته گزینش موسسه ملزم است نظریه خود را در خصوص تمدید یا عدم تمدید قرارداد کارمندان پیمانی و قراردادی حداکثر تا پایان بهمن ماه هرسال به معاونت توسعه مدیریت و منابع موسسه اعلام نماید. عدم ارسال نظریه تا مهلت مقرر به منزله تأیید تمدید قرارداد کارمندان مورد نظر می باشد.

۴.       بکارگیری بصورت قرارداد پزشک خانواده چگونه است؟

شبکه بهداشت می تواند طبق نیاز پس از هماهنگی با معاونت بهداشت فرد را جهت بکارگیری طی مکاتبه به مدیریت منابع انسانی دانشگاه معرفی نماید. مدیریت منابع انسانی دانشگاه درخواست را بررسی و پس از اخذ موافقت مدیریت گزینش و مدیریت حراست دانشگاه و صدور مجوز نسبت به بکارگیری فرد اقدام می نماید.

۵.      تبدیل وضعیت ایثارگران به چه صورت انجام میگردد؟

طبق ماده ۲۹ بخشنامه د/۲۰۹/۷۲۲۳۰مورخ ۱/۹/۹۸ انجام می گردد. واحد مربوطه کارکنان ایثارگری را که از طریق آزمون جذب می گردند، ۳ ماه پس از شروع بکار جهت تبدیل وضعیت ایثارگری به مدیریت منابع انسانی دانشگاه اعلام نماید.

تنظیمات قالب