سرمایه گذاری برای تولید
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
سرمایه گذاری برای تولید
  • //
  • - تعداد بازدید: 4
  • زمان مطالعه : 21 دقیقه

خبر امروز/ 6 اسفند

.

رهگیری و بررسی بیش از 1000 نفر از اطرافیان افراد
مبتلا به کووید
19 در بیضا



از ابتدای طرح شهید حاج
«قاسم سلیمانی» تاکنون، هزار نفر از اطرافیان نزدیک به بیماران کووید
19 در شهرستان بیضا،
بررسی و رهگیری شده اند.

 


به گزارش روابط عمومی
شبکه بهداشت و درمان بیضا، رییس مرکز بهداشت این شهرستان با اعلام این موضوع گفت:
طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» از ابتدای آذر با هدف مدیریت و کنترل کرونا همزمان با
سراسر کشور در شهرستان بیضا نیز آغاز شده و در اجرای این طرح هزار نفر از اطرافیان
نزدیک افراد مبتلا به کووید
19 در محل سکونت، مورد بررسی و رهگیری قرار گرفتند.



مهندس «احمد صادقی»
ادامه داد: از ابتدای آذر تاکنون،
100 بیمار
مبتلا به کووید19 از سوی تیم های مراقبتی در شهرستان بیضا شناسایی شده اند.  



او با تاکید بر رعایت
قرنطینه خانگی و قرنطینه معکوس افزود: تیم های مراقبتی در بررسی اطرافیان نزدیک
افراد مبتلا تاکنون
580 تست تشخیصی کووید از افراد مشکوک و دارای علایم گرفته اند.



صادقی اضافه کرد: تیم
های حمایتی نیز با همکاری بسیج بیش از
دو هزار سبد معیشتی بین خانوارهای نیازمند شهرستان توزیع
کرده اند./102



 



قدردانی سرپرست شبکه بهداشت و درمان بیضا از کارکنان در هفته
سلامت مردان



سرپرست شبکه بهداشت و
درمان بیضا، از تلاش های کارکنان این شبکه تقدیر کرد.

 


به گزارش روابط عمومی
شبکه بهداشت و درمان بیضا، مهندس «صادق یونسی» در این برنامه با اشاره به شدت
ابتلا و موارد مرگ و میر مردان در بحران کووید
19، گفت: هفته سلامت
مردان فرصت مناسبی برای حساس سازی و اطلاع رسانی به جامعه مردان، سازمان ها، ارگان
ها و اصناف مختلف درباره راه های مقابله با این بیماری است.



او ادامه داد: وجود
بیماری های مزمن مانند فشار خون بالا، دیابت، بیماری های قلبی و عروقیِ و رفتارهای
ناسالم مردان مانند کم تحرکی، تغذیه نامناسب و مصرف دخانیات از جمله عوامل مهم
ابتلای بیشتر مردان به بیماری کووید
19 به شمار می رود.



یونسی
از شهروندان خواست با رعایت پروتکل ‌ها و دستورالعمل‌ های بهداشتی، علاوه بر حفظ
سلامتی خود، خانواده و جامعه، به کادر بهداشت و درمان نیز کمک کنند تا بتوانیم با
موفقیت کرونا را ریشه ‌کن کنیم./102



 



تحلیل عملکرد کاری بهورزان و مراقبان سلامت مرکز خدمات جامع
سلامت روستایی «پرین» رستم



شاخص های طرح شهید
سلیمانی و عملکرد بهورزان در حوزه فعالیت های بهداشت محیط، در دفتر رییس مرکز
بهداشت شهرستان رستم بررسی شد.  



به گزارش روابط عمومی
شبکه بهداشت و درمان رستم، معاون بهداشتی شبکه در نشستی که با هدف تحلیل عملکرد
کارکنان مرکز خدمات جامع سلامت «پرین» برگزار شد، با بررسی عملکرد کنونی این مجموعه
در زمینه شاخص های بهداشت محیط و پیگیری موارد مشکوک به کرونا که از سوی پزشک،
نیازمند پیگیری تشخیص داده شده، گفت: باید در راستای در حفظ و ارتقاء سلامت مردم تلاش
کنیم و از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود برای ثبت اطلاعات استفاده شود.



«سید
وحید سادات» با اشاره به اینکه برنامه واکسیناسیون کووید
19 در کشور آغاز شده، بر آمادگی بهورزان و شناسایی و
ثبت بیماران جامانده در سامانه سیب تاکید کرد.



او افزود: خانه بهداشت به
عنوان خانه دوم بهورزان محسوب می شود، بنابراین کارکنان خانه های بهداشت باید در نگهداری
ساختمان و حفاظت از اموال و تجهیزات کوشا باشند و تلاش کنند تا حد امکان مشکلات
جزیی را رفع کنند./102





 



بازدید تیم های نظارتی بهداشت و درمان از جمعیت عشایر شهرستان
رستم



رییس شبکه بهداشت و
درمان رستم، از نظارت مستمر و ارایه خدمات سلامت به جمعیت عشایر این شهرستان خبر
داد.

 


به گزارش روابط عمومی
شبکه بهداشت و درمان رستم، «بهروز رستمی» گفت: تیم های پزشک در تمامی مراکز زیر پوشش
شهرستان به صورت هفتگی بر مسایل مربوط به سلامت جمعیت عشایری نظارت دارند و خدمات
مورد نیاز را به آنها ارایه می دهند.



او افزود: در این
بازدیدها، آموزش های لازم در زمینه کنترل بیماری کووید19، خدماتی مانند کنترل وزن،
فشار خون، توزیع رایگان مکمل های دارویی و آموزش نحوه مصرف، ارایه آموزش های
بهداشتی متناسب با گروه سنی و تاکید بر پیشگیری از بیماری های قابل انتقال از
حیوان به انسان، شناسایی و ارجاع بیماران نیازمند دریافت خدمات تشخیصی و درمانی به
سطح دو و سه، کلرزنی آب های ذخیره شده و ویزیت بیماران، برای جمعیت عشایری انجام
می شود.



رستمی اضافه کرد: تیم
های نظارتی شامل پزشک، ماما، کارشناسان بهداشت محیط و بیماری های واگیر و غیرواگیر
و بهورز است./102



 



نظارت مستمر کارشناسان بهداشت و بهورزان ممسنی بر اجرای پروتکل
های بهداشتی پیشگیری از کووید19 در مدارس



رئیس
مرکز بهداشت شهید خواجه ممسنی، از نظارت مستمر کارشناسان بهداشت و
بهورزان این مرکز از نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی پیشگیری از کووید19 در
مدارس این شهرستان، خبر داد.



به
گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان ممسنی، دکتر «سهام چوبینه» گفت: از ابتدای
بهمن تاکنون بیش از 300 بازدید از مدارس شهرستان ممسنی بر اساس چک لیست های
ارزیابی رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس در شرایط فاصله گذاری انجام شده و نتایج
این بازدیدها با هدف رفع نواقص موجود در مدارس به ادارات آموزش و پرورش و مدیریت
ستاد پیشگیری از کرونا ویروس شهرستان ارسال شده است.



او
با اشاره به وضعیت زرد شهرستان ممسنی افزود: این اقدامات برای مقابله با
شیوع ویروس کرونا در مدارس انجام می شود و اعضای تیم های بهداشتی، آموزش های لازم
در زمینه های مختلف از جمله رعایت فاصله گذاری فیزیکی را به معلمان و دانش آموزان
مدارس ارائه می کنند.



چوبینه
اضافه کرد: از تمام مدارسی که به صورت حضوری فعالیت دارند، حداقل هفته ای یک بار
بازدید می شود و میزان آمادگی مدارس از نظر بهداشتی، نحوه آموزش و ارتقای سطح
آگاهی دانش آموزان، وضعیت حضور دانش آموزان و کادر مدارس و بررسی مسائل و مشکلات
آموزشگاه، از جمله مواردی است که در این بازدیدها تاکید و ارزیابی می شود./102



 



شیوع ویروس جهش یافته کرونا؛ زنگ خطری جدی برای ورود به خیز
چهارم کووید19



نشست شورای بهداشتی فراشبند
با محوریت مهار بیماری سالک و پیشگیری و مدیریت بیماری کووید19، در سالن سپهبد
شهید حاج «قاسم سلیمانی» فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 


به
گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فراشبند، فرماندار این شهرستان در این
نشست، شیوع ویروس جهش یافته کرونا را زنگ خطری جدی برای مدیریت کرونا دانست
و بر رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی در راستای پیشگیری از موج چهارم کرونا و
تشدید بازرسی ها از اصناف، ادارات، اماکن، مراسم های ترحیم و عروسی و پرهیز از تجمعات
و ترددهای غیرضروری، تاکید کرد.
 



«صادق فروغی» از ادارات و بخشداری مرکزی فراشبند خواست با توجه به
شیوع بیماری سالک در این شهرستان، همکاری های لازم در خصوص اقدامات پیشگیرانه
بیماری سالک را با شبکه بهداشت و درمان داشته باشند.



او
با اشاره به مصوبات این نشست افزود: با توجه به شیوع و گسترش ویروس کرونا در سطح
کشور، مقرر شد تا اطلاع بعدی آرامستان ها در روزهای پنجشنبه تعطیل و آیین های
تدفین و تشییع با کمترین افراد و با حضور نیروی انتظامی و نظارت کارشناس بهداشت
محیط انجام و تالارهای عروسی نیز بر اساس دستورالعمل های بهداشتی، با یک سوم ظرفیت
و تنها یک روز فعالیت کنند.



فرماندار
فراشبند، تشدید نظارت و بازدیدهای مشترک با حضور نماینده های فرمانداری، شبکه
بهداشت و درمان، اداره صمت، اتاق اصناف، نیروی انتظامی و نماینده دادستانی، ادامه
فعالیت باشگاه های بدن سازی با هماهنگی و مجوز شبکه بهداشت و درمان، جمع آوری
ضایعات درختان خُرما و باغ ها با پیگیری جهاد کشاورزی، جمع آوری نخاله های
ساختمانی با پیگیری شهرداری برای پیشگیری از سالک، همکاری بخشداران و شوراها و
دهیاران در تامین نیروی انسانی برای اجرای طرح جونده کشی و همچنین اجرای برنامه
غربالگری سلامت روان بین کارکنان ادارات را از دیگر مصوبه های این نشست عنوان کرد.



فروغی
اضافه کرد: با توجه به اجرای برنامه واکسیناسیون کرونا در این شهرستان و دفع اصولی
پسماند حاصل از آن، نشستی در این راستا با حضور فرماندار، رییس شبکه بهداشت و
درمان، محیط زیست و شهردار انجام و هماهنگی های لازم انجام می شود./102



 



بازدید شبانه از اصناف و مراکز عرضه مواد غذایی در سروستان



در راستای پیشگیری و
مقابله با موج چهارم کرونا و اجرای طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی»، از مراکز تهیه و
توزیع مواد غذایی شهرستان سروستان بازدید شد.



به گزارش روابط عمومی
شبکه بهداشت و درمان سروستان، کارشناس بهداشت محیط شبکه گفت: این برنامه نظارت
مشترک در راستای اجرای طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» و با هدف نظارت بر رعایت
دستورالعمل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک از سوی مغازه داران و مشتریان و پرهیز
از تجمعات در سطح شهر است که با مشارکت و همراهی نیروهای بسیجی در واحد نظارت این
طرح، انجام می شود.



مهندس «زهره روشندل»
افزود: بی توجهی و عادی انگاری و همچنین برگزاری دورهمی های خانوادگی و آیین های
عروسی از جمله عواملی است که به دلیل توجه نکردن به رعایت پروتکل های بهداشتی از
سوی مردم، موجب افزایش آمار مراجعان مشکوک ابتلا به کرونا به مراکز منتخب شهرستان
شده است.



او استفاده از ماسک و
دستکش و رعایت فاصله فیزیکی بین فروشنده و مشتری را از جمله نکات بهداشتی عنوان
کرد که از ابتدای اجرای این طرح برای مقابله با کرونا و قطع زنجیره بیماری، به
اصناف تاکید شده است./102



 



تکمیل ظرفیت نیمی از تخت های بخش خاکستری بیمارستان فاطمه
الزهرا(س) مهر



رئیس بیمارستان فاطمه
الزهرا(س) شهرستان مهر، از اشغال پنجاه درصد از تخت های بخش خاکستری این بیمارستان
در کمتر از
دو روز، خبر داد.



به گزارش روابط عمومی
بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا(س) مهر، «هادی اکبری» با اظهار نگرانی از روند رو به
رشد مبتلایان به ویروس کرونا گفت: در کمتر از
دو روز نیمی از تخت های بخش
خاکستری بیمارستان اشغال شده و تعداد قابل توجهی از مراجعان به صورت سرپایی معاینه
و برای ادامه روند درمان، در خانه قرنطینه شده اند.



او ادامه داد: پرهیز از
حضور در اجتماعات، برگزار نکردن دورهمی های دوستانه و خانوادگی، زدن ماسک و شست و شوی
صحیح دست ها، می تواند گام های موثری در راستای کاهش شیوع ویروس کرونا باشد.



اکبری با تاکید بر لزوم
رعایت پروتکل های بهداشتی، اضافه کرد: در صورت ادامه روند پیش رو و همکاری نکردن مردم
در قطع زنجیره انتقال بیماری کووید19، به زودی ظرفیت بخش خاکستری این مرکز درمانی تکمیل
خواهد شد و ارائه خدمت به مبتلایان نیازمند به دریافت خدمات بستری، امکان پذیر نیست./102



پایان
خبر



  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا,اخبار کرونا ویروس جدید
  • کد خبری : 37672
کلیدواژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب