جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1398/07/07
  • - تعداد بازدید: 28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

توصیه هایی به خانواده ها در مورد کاهش اضطراب جدایی در کودکان با آغاز فصل مدارس

.

در آسیب
شناسی روانی کودکان، اختلالات اضطرابی به دلیل شیوع بالا و پیامدهای عملکردی ناشی
از آن مهم هستند، علایم اختلال اضطراب جدایی در کودکان که در روزهای اول مدرسه
دیده می شود، به صورت ترس و نگرانی مفرط هنگام جدا شدن از خانواده یا خانه است که
باعث بروز رفتارهای اجتنابی در موقعیت های جدایی از افراد دلبسته می شود.

 


این
اختلال ممکن است خود را به صورت برخی شکایت های بدنی مثل سردرد، مشکل گوارشی، سرگیجه
و تهوع و استفراغ نشان دهند، شدت این اضطراب با سطح رشدی و سن تقویمی کودک
نامتناسب است، عوامل ژنتیکی، محیطی و فرهنگی و خانوادگی در شکل گیری این اختلال
موثرند و شیوع این اختلال چهار درصد است.



برای
کنترل اضطراب کودک در شروع مدارس باید تمرین جدایی را با کودک در خانه شروع کرد،
روز اول مدرسه تمام رخدادهایی که قرار است اتفاق بیفتد، مانند بیدار شدن سر ساعت
مقرر، پوشیدن لباس مدرسه و برداشتن وسایل را برای کودک بازسازی کنید.



اگر
امکان دارد قبل از بازگشایی مدارس کودک را با مدرسه آشنا کنید، اگر کودک به اسباب
بازی خاصی وابسته است اجازه دهید یک یا دو روز آنها را با خود به مدرسه ببرد.



در
هفته اول سعی کنید خودتان کودک را به مدرسه ببرید و برگردانید تا احساس طرد شدن
نداشته باشد، در روز اول مدرسه با کودک همراه شوید، اما از او بخواهید تنها در
کلاس بنشیند.



در
خانه در مورد فضای مدرسه، پیدا کردن دوستان جدید با کودک صحبت کنید، کودکان را
برای شرکت در کار گروهی تشویق کنید، در صورتی که این اختلال طولانی شود و سبب کاهش
عملکرد کودک شود، نیاز است به روانپزشک و روانشناس مراجعه کرد تا درمان های متمرکز
بر کودک و والدین انجام شود./105



دکتر «لیلا
رازقیان»، روانپزشک بیمارستان اعصاب و روان استاد محرری



پایان
خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا,بدانیم و اقدام کنیم
  • کد خبری : 10374
کلیدواژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب