جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/10/06
  • - تعداد بازدید: 269
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

پویش ملی سلامت/ بخش 14

پویش ملی سلامت که با هدف شناسایی بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون بالا، از بیستم آبان در سراسر کشور آغاز شده، در مجموعه سلامت فارس نیز با اقدامات گسترده ای همراه بوده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در ادامه برخی از آخرین رویدادهای این پویش ملی را در واحدهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت اجمالی، دنبال می کنیم:

مشارکت بیش از 1200 بیمار سرپایی و بستری بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) اقلید در پویش ملی سلامت

رئیس بیمارستان حضرت ولی عصر(عج اقلید گفت: با همکاری کارکنان بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اقلید بیش از هزار و 200 بیمار سرپایی و بستری در پویش ملی سلامت شرکت کردند که از این تعداد، 15 بیمار با احتمال فشارخون بالا شناسایی شدند.

دکتر«حسین غلامپور» افزود: برپایی ایستگاه سنجش فشار خون در ورودی اورژانس و درمانگاه تخصصی حضرت امام جعفر صادق(ع)، برنامه ریزی برای حضور کارکنان در ایستگاه های طرح سلامت در دو نوبت صبح و عصر از دیگر اقدامات انجام شده از ابتدای این پویش ملی در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اقلید بوده است. 

او ادامه داد: 233نفر از کارکنان بیمارستان در این طرح شرکت کرده اند که سه مورد بیمار با فشار خون بالا و یک مورد بیمار مشکوک به دیابت شناسایی شد.

انجام پویش ملی سلامت در دانشگاه پیام نور نودان

با حضور کارشناس مسوول مدارس شبکه بهداشت و درمان کوهچنار و کارشناسان سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی نودان، غربالگری دیابت و فشار خون دانشجویان پیام نور نودان انجام گرفت.

ارزیابی عملکرد مراقبان سلامت شهرستان آباده در اجرای پویش ملی سلامت

با حضور رئیس مرکز بهداشت آباده، عملکرد مراقبان سلامت بخش های دولتی و غیر دولتی در اجرای پویش ملی سلامت ارزیابی شد.

«محسن کرم نژاد» در این نشست، پیشرفت اجرایی پویش ملی سلامت در شهرستان آباده را مطلوب ذکر کرد و بر اهمیت جلب مشارکت گروه جوانان شهرستان با این پویش ملی تاکید کرد.

او همچنین از برنامه ریزی برای غربالگری افراد معلول و سالمند شهرستان خبر داد.

بررسی راهکارهای ارتقای شاخص غربالگری جمعیت مورد هدف پویش ملی سلامت در شبکه بهداشت و درمان کازرون

رئیس شبکه بهداشت و درمان کازرون در نشست هم اندیشی راهکارهای ارتقای شاخص غربالگری جمعیت مورد هدف پویش ملی سلامت، با بیان اینکه بیماری های قلبی عروقی اولین عامل مرگ و میر در دنیا محسوب می شود، گفت: از سال های پیش عامل بیش از 50 درصد مرگ و میرهای شهرستان کازرون، بیماری های قلبی عروقی بوده است.

دکتر «محسن معینی» با اشاره به مشارکت 37 درصد جمعیت بالای 18 سال این شهرستان در پویش ملی سلامت، ادامه داد: در راستای مشارکت صددرصدی مردم در این پویش، نیازمند یاری هلال احمر، درمانگاه حضرت امام سجاد (ع)، بسیج جامعه پزشکی و سازمان نظام پزشکی هستیم.

«زهرا طهماسبی» معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان کازرون نیز با اشاره به فرصت باقی مانده تا پایان پویش ملی سلامت گفت: با توجه به بالا بودن تعداد مراجعین به مطب پزشکان بخش خصوصی، داروخانه ها، آزمایشگاهها و درمانگاه امام سجاد (ع)، با استقرار تیم سیاری در این مراکز و مشارکت داوطلبان سازمان هلال احمر، می توانیم مشارکت مردم برای پیوستن به این پویش را جلب کنیم.

مشارکت داروخانه های فیروزآباد در پویش ملی سلامت

کارشناس غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد با اشاره به اعلام آمادگی داروخانه ها برای همکاری در طرح پویش ملی سلامت، گفت: سه داروخانه شهرستان فیروزآباد برای مشارکت فعال در این طرح انتخاب شدند.

«فریده نجفی» اظهار کرد: طی فراخوانی از داروخانه‌های سراسر شهرستان برای مشارکت در این طرح دعوت شده است که بر این اساس تعدادی از داروخانه‌ها برای مشارکت داوطلبانه در پویش ملی سلامت اعلام آمادگی کردند.

پیوستن مدیران مدارس و کارکنان اداره آموزش و پرورش لامرد به پویش ملی سلامت

معاون بهداشت ورئیس مرکز بهداشت شبکه بهداشت ودرمان لامرد گفت: کارکنان ،معلمان و مدیران مدارس شهرستان لامرد پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون  پیوستند.

مهندس «یعقوب رضائی» افزود: اجرای پویش ملی سلامت برای پیشگیری از دیابت وفشارخون بالا به همت واحدهای آموزش سلامت و بهداشت مدارس سلامت نوجوانان وجوانان و با همکاری تیم سیار دواطلبان هلال احمر درمدارس  این شهرستان درحال انجام است.

اوافزود: این برنامه ویژه کارکنان، مدیران و معلمان مدارس و والدین دانش آموزان با اندازه BMIاندازه گیری فشارخون وقندخون اجرا می شود و آموزش های لازم در خصوص رعایت سبک زندگی سالم برای پیشگیری از ابتلا به فشارخون ودیابت ارائه می شود.

پیوستن کارکنان ادارات سروستان به پویش ملی سلامت

رئیس شبکه بهداشت و درمان سروستان با بیان اینکه با حضور کارشناسان سلامت این شبکه در ادارات شهرستان، سلامت کارکنان غربالگری شده است، گفت: کارشناسان سلامت شبکه بهداشت و درمان سروستان با حضور در ادارات شهرداری، آبفا، گاز، اوقاف و دانشگاه آزاد اسلامی؛ قندخون و فشار خون کارکنان را پایش کردند و موارد مشکوک به پرفشاری خون و دیابت به پزشک ارجاع دادند.

دکتر«فاطمه عزیزی» افزود: از ابتدای طرح تا کنون بیش از 12 هزار نفر از افراد بالای 18سال شهرستان پایش شده  که حدود 900 نفر مبتلا به مرحله پیش دیابت و بیش از هزار و پانصد نفرمبتلا به فشارخون بالا و پیش فشار خون شناسایی شده اند.

پایان خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا,اخبار پویش ملی سلامت
  • کد خبری : 92125
کوثر  آزموده
خبرنگار

کوثر آزموده

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب