جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/11/08
  • - تعداد بازدید: 198
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه در کارگاه آموزشی برنامه نیازسنجی سلامت جامعه و مداخلات ارتقای سلامت تاکید کرد؛

استفاده از دانش روز و مطابقت آموزش های سلامت محور با خواسته های مردم

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به اهمیت نیازسنجی در آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت جامعه، به استفاده از دانش روز و مطابقت این آموزش ها با خواسته های مردم تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «محمدرضا کریمی» گفت: مقوله سلامت و بهداشت، از مهمترین جنبه­های توسعه هر کشوری است و آموزش سلامت می­تواند توسعۀ بیشتر را موجب شود و هزینه­های کمتری را بر نظام سلامت تحمیل کند.

او ادامه داد: در حال حاضر از دورانی که اولویت اصلی سلامت جوامع، بیماری­های عفونی و در کل مبارزه با بیماری­ها بود، گذر کرده ایم و امروزه با افزایش امید به زندگی و بهبود سطح بهداشتی جوامع، موضوع ارتقاء سلامت به طور جدی در دستور کار سازمان­های بهداشتی قرار گرفته است.

دکتر کریمی در ادامه با بیان اینکه ارتباط گیری با مردم و آموزش آن‌ها نیازمند فنون ارتباطی دقیقی است، اظهار داشت: باید بتوان با زبان آشنای مردم، ارتباط گرفت و با آموزش، نیازهای آنان را رفع کرد.

در ادامه این کارگاه آموزشی، مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت هدف از برگزاری این کارگاه توانمندسازی و ارتقاء مهارت کارکنان در راستای ارتقاء شاخص های آموزش و ارتقاء سلامت و انتقال مهارت ها دانست.

مهندس «بهنام لشکرآرا» با تاکید بر اینکه مداخلات در راستای ارتقاء سلامت باید بر اساس نیازسنجی در مراکز بهداشتی و درمانی صورت گیرد، گفت: نیازسنجی نخستین مرحله اجرای مداخلات برای ارتقاء سلامت و روش عملی اطلاعات در راستای شناسایی مشکلات عمده بهداشتی و طراحی مداخلات موثر برای حل مشکلات بهداشتی است.

پایان خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبری : 93825
حمید تهرانی
خبرنگار

حمید تهرانی

تنظیمات قالب