جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/05/04
  • - تعداد بازدید: 456
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به همت کارشناسان مرکز بهداشت شهدای والفجر انجام شد؛

3750 غربالگری حجاج بیت الله الحرام در فرودگاه شهید آیت الله دستغیب(ره) شیراز

مسوول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر مرکز بهداشت شهدای والفجر، از انجام سه هزار و ۷۵۰ مورد غربالگری بیماری های واگیر در بازگشت حجاج بیت الله الحرام به پایگاه مراقبت مرزی فرودگاه شهید آیت الله دستغیب(ره) شیراز خبر داد. 

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهدای والفجر، مهندس «علی مختاری» گفت: با توجه به اهمیت مراقبت و کنترل بیماری های واگیردار در سفرها، سه هزار و ۷۵۰ مورد غربالگری بیماری های واگیر از سوی کارشناسان مبارزه با بیماری های واگیر مرکز بهداشت شهدای والفجر، مستقر در پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی از پروازهای ورودی حجاج مکه مکرمه انجام شده است.

او افزود: در این غربالگری با حضور پانزده کارشناس مبارزه با بیماری ها، بهداشت محیط، سه پزشک، از 339 مورد مشکوک به بیماری های واگیر از جمله کووید۱۹، آنفلوآنزا، وبا و مالاریا نمونه گیری انجام شد.

مسوول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر مرکز بهداشت شهدای والفجر، ارایه آموزش های چهره به چهره، توزیع پمفلت آموزشی، تب سنجی و توزیع رایگان ماسک بین حجاج را از دیگر فعالیت های پایگاه مراقبت مرزی فرودگاه شیراز در بازگشت زائران خانه خدا برشمرد و اضافه کرد: همه فعالیت ها با هدف شناسایی به موقع و آموزش های لازم در راستای جلوگیری از گسترش بیماری های واگیر شایع سفر بین اعضای خانواده و سطح جامعه انجام می شود.

پایان خبر 

 

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 88195
مهدی  آذین فر
خبرنگار

مهدی آذین فر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب