جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/08/10
  • - تعداد بازدید: 358
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مدیرگروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد:

نقش پررنگ خیرین سلامت در برنامه های حمایت تغذیه ای

مدیرگروه بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی از اهداف و اولویت های گروه بهبود تغذیه را ارتقای وضعیت تغذیه و سلامت گروه های آسیب پذیر به ویژه کودکان زیر پنجسال و مادران در دوران بارداری و شیر دادن به نوزاد بیان کرد.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز «مریم مهارت» گفت: با توجه به اهمیت حمایت از کودکان، مادران باردار و دانش آموزان دارای سوء تغذیه در خانوارهای نیازمند و همچنین محدودیت منابع مالی برنامه های حمایتی، ارتقای این برنامه از طریق جلب مشارکت خیرین سلامت ضروری است.
او در ادامه با اشاره نقش موثر خیرین در برنامه های حمایت تغذیه ای گفت: از سال 1399 تا 1401برنامه حمایت تغذیه ای کودکان و مادران باردار، به کمک جلب مشارکت خیرین منجر به توزیع 21 هزار و 652 سبد غذایی برای هفت هزار و 465 مادر در دوران بارداری و شیر دادن به نوزاد، همچنین کودکان زیر پنج سال واجد شرایط شده است. 
مدیرگروه بهود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن بیان این موضوع که در سال 1401 بیش از دو هزار و 500 مادر در دوران بارداری و شیر دادن و بیش از چهار هزار کودک زیر پنج سال دارای سوءتغذیه در خانوارهای بی بضاعت استان فارس شناسایی شده اند، افزود: گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور در اجلاس سالانه مجمع خیرین سلامت استان تلاش کرد تا با برپایی غرفه، تبیین اهمیت و فوریت موضوع سعی در جلب مشارکت خیرین داشته و کمکی به ادامه این مسیر باشد. 
او ابراز امیداری کرد: می توان با حمایت تغذیه ای از مادران باردار در دوران بارداری و کودکان دارای لاغری متوسط و شدید زیر پنج سال، زنجیره سوءتغذیه را قطع و از بسیاری پیامدهای نامطلوب فردی، اجتماعی، اقتصادی پیشگیری کند.
مهارت تاکید کرد: تامین نیازهای غذایی کودکان و مادران باردار را نمی توان به آینده موکول کرد، زیرا تامین این نیاز در زمان خود، اهمیت دارد.
مدیرگروه بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان داشت: هموطنان می توانند در صورت تمایل به حمایت تغذیه ای از کودکان یا مادران باردار دارای سوء تغذیه و تامین سبدهای غذایی، به گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت یا شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها مراجعه کنند./محمدرضا زارعی
پایان خبر
  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 89788
کلیدواژه
کوثر  آزموده
خبرنگار

کوثر آزموده

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب