جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/06/12
  • - تعداد بازدید: 1087
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روز بهورز گرامی باد؛

گفت و گو با بهورز موفق خانه بهداشت روستای دهک دولت آباد

سال 1401 در نظام سلامت کشور همراه بود با قوت گرفتن سرفصلی که فراتر از اهداف سلامت محور، بلکه به عنوان یک اولویت ملی مطرح بوده و تمامی ارکان جامعه، با احساس نیاز نسبت به ضرورت پرداختن به آن، در تحقق آن سهیم شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همسو با اهداف نظام سلامت کشور، این مهم با تشکیل قرارگاه های جوانی جمعیت دنبال شده و مجموعه دانشگاه در حوزه های مختلف، با عضویت و پیگیری مصوبات این قرارگاه، برای توسعه اهداف جوانی جمعیت فارس، بسیج شده اند، هدفی که تحقق آن، حرکتی ملی، نیازمند مشارکت تمامی اجزای جامعه و سازمان ها بوده و این مهم در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز از بالاترین مراتب مجموعه، تا واحدهای محیطی، با تمام توان در حال پیگیری است.

«سمیه باصری» بهورز خانه بهداشت روستای دهک دولت آباد در بخش مرکزی شیراز است که با 9 سال سابقه خدمت و حضور در این روستا، اکنون به حدود دو هزار و 700 نفر از جمعیت تحت پوشش، ارائه خدمت می کند.

او با اشاره به ابلاغ سیاست های جمعیتی، یکی از محورهای تلاش خود را در خدمت رسانی به مردم روستا، اجرای اهداف این برنامه ملی در روستای دولت آباد می داند.

بهورز خانه بهداشت روستای دولت آباد در این زمینه توضیح داد: پس از ابلاغ این برنامه ملی از طرف مقام معظم رهبری، تلاش کردم با اقداماتی نظیر برگزاری برنامه های آموزشی مختلف، تهیه پوستر و پمفلت و برپایی نمایشگاه برای بازدید عموم، مردم روستا را با این موضوع و اهمیت آن برای آینده کشور آشنا کنم.

باصری معتقد است آموزش های ارائه شده، برگزاری نمایشگاه و آگاه سازی عمومی در روستا با افزایش نرخ باروری، افزایش آمار ازدواج جوانان و کاهش موارد سقط همراه بوده که گویای تغییر نگرش افراد در این زمینه است.

 او با اشاره به استقبال بسیار خوبی که از شرکت در برنامه های آموزشی و مراجعه برای دریافت مشاوره پیش از بارداری در روستا ایجاد شده است، می افزاید: با مداخله افراد معتمد، اعضای شورا، دهیاری و روحانیون، می توان در زمینه تشویق جوانان به ازدواج سالم، کاهش تجملات در برگزاری مراسم های ازدواج و اهمیت تحقق اهداف جوانی جمعیت، فرهنگ سازی کرد.

پایان خبر

 

 

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 88737
مهدی  آذین فر
خبرنگار

مهدی آذین فر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب