جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1403/06/14
  • - تعداد بازدید: 178
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
با هدف توانمدسازی بازرسان بهداشت حرفه ای استان فارس؛

کارگاه آموزشی اندازه گیری عوامل زیان آور شیمیایی محیط کار برگزار شد

رئیس گروه بهداشت حرفه ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت تأمین، حفظ و ارتقای سلامت نیروی انسانی، از برگزاری کارگاه آموزشی ویژه بازرسان بهداشت حرفه ای استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مهندس «فرشید خداپرست» با بیان اینکه مهندسی بهداشت حرفه‌ای به عنوان تخصصی ترین رشته مرتبط با حفظ و ارتقاء سلامت نیروهای انسانی در محیط‌های شغلی، یک بعد بهداشتی و اجتماعی مهم از توسعه پایدار را تشکیل می دهد، عنوان کرد: عملکرد بهداشت حرفه‌ای، مجموعه ای از فعالیت‌های کلیدی است که از طریق حفظ و ارتقاء سلامت نیروی کار جوامع، رسیدن به توسعه پایدار را تسهیل می کند.

او ادامه داد: گروه بهداشت حرفه ای با توجه به رسالت خود در تأمین، حفظ و ارتقای سلامت نیروهای مولد، حفظ منابع مادی کشور را اولویت قرار داده و خود را متعهد به اجرای آن می داند.

مهندس خداپرست با اشاره به ضرورت رعایت سلامت شاغلان و چگونگی نظارت بر اندازه گیری عوامل زیان آور محیط کار، شرح وظایف بازرسان در زمان نظارت بر شرکت های فنی مهندسی بهداشت حرفه ای و بیان انتظارات از بازرسان پرداخت.

 رئیس گروه بهداشت حرفه ای معاونت بهداشت ضمن قدردانی از همکاری اساتید گروه مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار دانشکده بهداشت، افزود: در این کارگاه آموزشی موضوعاتی از جمله نحوه نظارت بر شرکت های فنی مهندسی بهداشت حرفه ای در زمان ارائه خدمت و نحوه کار با دستگاه های اندازه گیری عوامل زیان آور شیمیایی محیط کار بیان شد.

دکتر «سعید یوسفی نژاد» مدیر گروه بهداشت حرفه ای و ایمنی کار دانشکده بهداشت دانشگاه و دکتر «سعید جعفری»  عضو هیأت علمی گروه مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار دانشکده بهداشت در این کارگاه توضیحاتی در خصوص نحوه کار با تجهیزات نمونه برداری از عوامل زیان آور محیط کار، اصول نمونه برداری از آلاینده های شیمیایی، انواع نمونه برداری، تجزیه و تحلیل و تعیین مقدار آلاینده ها و انواع کالیبراسیون و نحوه کار با دستگاه ها و تجهیزات را ارائه کردند.

پایان خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 107335
حمید تهرانی
خبرنگار

حمید تهرانی

تنظیمات قالب