جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1403/06/11
  • - تعداد بازدید: 99
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پیام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت گرامیداشت روز بهورز

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز شیراز با انتشار پیامی، فرا رسیدن دوازدهم شهریور، روز بهورز را گرامی داشت.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در متن پیام دکتر «عباس رضاییان زاده» آمده است:

12 شهریور ماه در تاریخ نظام سلامت ایران روز خاطره انگیز و با ارزشی است، در چنین روزی نخستین خانه بهداشت تاسیس و راه اندازی شد که این روز سال ها بعد به عنوان «روز بهورز» نامگذاری شد.

مراقبت های بهداشتی اولیه از اساسی ترین اقدامات در توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع است. گسترش شبکه بهداشتی درمانی در کشور ضمن دسترسی مستقیم مردم به خدمات بهداشتی اولیه، نقش بی بدیلی را در ایجاد و توسعه سلامت تا دورافتاده ترین مناطق کشور برعهده گرفته است.

بهورزان در حقیقت یکی از ارکان اصلی شبکه بهداشتی کشور و از موثرترین نیروها در ارتقای سلامت هستند که فعالیت های آنها در تامین، حفظ و ارتقای سلامت نقشی حیاتی دارد و با کمترین هزینه و امکانات، با تلاش و فعالیت شبانه روزی خود، نقش مهم و تاثیرگذاری در پیشگیری از بیماری ها و صیانت از سلامت مردم دارند.

از یاد نخواهیم برد که اگر توانسته‌ایم مرگ و میر کودکان و مادران و همچنین بیماری‌های واگیر را در کشور کاهش دهیم، بخش مهمی از این موفقیت ارزشمند را مرهون زحمات و تلاش خستگی ناپذیر بهورزان هستیم، تلاشگرانی که در همه عرصه‌های مرتبط با سلامت همچون کنترل و مهار اپیدمی کرونا نیز تلاشی شایسته و ثمربخش داشته اند.

اینجانب ضمن گرامیداشت این روز، برای همه بهورزان ارجمند و مربیان بهورزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از درگاه خداوند متعال سلامت و بهروزی مسالت می نمایم و امیدوارم همچنان در مسیر خدمت به مردم برای حفظ و ارتقاء سلامت، موفق و پیروز باشند.

 

دکتر عباس رضاییان زاده

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 107278
حمید تهرانی
خبرنگار

حمید تهرانی

تنظیمات قالب