جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/03/13
  • - تعداد بازدید: 189
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه

پیام معاونان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد

معاونان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با ارسال پیام های جداگانه ای، سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین پانزدهم خرداد را تسلیت گفتند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در آستانه فرا رسیدن سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و همچنین قیام خونین پانزدهم خرداد، معاونان دانشگاه علوم پزشکی شیراز این ایام را تسلیت گفتند.

 

پیام تسلیت معاون بهداشت دانشگاه

در متن پیام دکتر «عباس رضائیان زاده»، معاون بهداشت دانشگاه آمده است:

از غم دوست در این میکده فریاد کشم                      دادرس نیست که در هجر رخش داد کشم

داد و بی داد که در محفل ما رندی نیست                 که برش شکوه برم، داد ز بیداد کشم

شادیم داد، غمم داد و جفا داد و وفا                        باصفا منت آن را که به من داد کشم

عاشقم، عاشق روی تو ، نه چیز دگری                     بار هجران و وصالت به دل شاد، کشم

در غمت ای گل وحشی من، ای خسرو من              جور مجنون ببرم، تیشه فرهاد کشم

مردم از زندگی بی تو که با من هستی                    طرفه سرّی است که باید بر استاد کشم

سال ها می‌گذرد، حادثه‌ها می‌آید‌                           انتظار فرج از نیمه خرداد کشم

(امام خمینی (ره))

روح ‌الله خمینی (ره) بزرگمردی از تبار نور بود که به ‌راستی روح خدا بود و انقلابی را رقم زد که همچون انفجار نور در برابر سایه ظلمت رژیم ستمشاهی، نور امید را در دل ستمدیدگان خسته از ظلم و استعمار روشن کرد و آزادی و آزادگی را معنایی تازه بخشید.

امام خمینی (ره)، شخصیت همیشه ماندگاریست که نماد یک رهبر مردمی بود؛ از میان مردم برخاست، با مردم زیست و درنهایت یک نظام مردم سالار دینی را به یادگار نهاد.

ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) در ۱۴خردادماه سال ۶۸، مسلمانان آزاده و پیروان راستین آن بزرگمرد تاریخ را در غمی جان‌کاه فرو برد؛ شخصیت بزرگی که با رهبری قیام ۱۵ خرداد در سال ۴۲ و شهادت جمعی از یارانش، نهال نوپای  انقلاب اسلامی در سال ۵۷ را به ثمر رساند.

دانشگاه از منظر معمار کبیر انقلاب، مبدأ هر گونه تغییر و تحول در جامعه است، امید می رود دانشگاهیان عزیز در سایه خودباوری و پشتکار، روشنگری و بیان حقایق منشأ خیر و برکت فراوان باشند و در راه معرفی و ترویج اندیشه های متعالی، اهداف و زوایای زندگی پربرکت آن بزرگوار، به نسل حاضر و آینده گام بردارند. از سوی دیگر، پانزدهم خرداد نیز یادآور پایمردی ها و دلاوری های آزادمردانی است که با نثار خون خویش نقطه عطفی در مبارزات مردم ایران علیه نظام ستم شاهی به وجود آوردند. به روان پاک شهیدان راه آزادی و انقلاب درود می فرستم. روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد.

اینجانب سی و چهارمین سالگرد بزرگداشت رحلت جانگداز امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهادت یاران ایشان در فاجعه قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ را به عموم مردم شریف استان و جامعه دانشگاهی، تسلیت و تعزیت عرض می کنم.

دکتر عباس رضائیان زاده

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و رئیس مرکز بهداشت استان

 

پیام تسلیت معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه

متن پیام دکتر «سید ابوالفضل هاشمی اصل»، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه بدین شرح است:

فرا رسیدن 14 خرداد، سالروز عروج ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی، بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) را به مردم حماسه ساز ایران اسلامی و همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان، تسلیت عرض می‌نمایم.

همچنین یاد و خاطره شهدای قیام 15 خردادماه سال 1342 را که برگی از تاریخ مقاومت و ایثار مردمان این مرز و بوم را ورق زد و این روز با نام آن مرد عرصه حماسه و عرفان، حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، عجین و سفر ملکوتی ایشان با این قیام خونین مقارن شده را گرامی می دارم.

از آنجایی که بنیانگذار کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، دانشگاه را آغاز هر گونه تغییر و تحول در جامعه می دانستند، امید دارم دانشگاهیان فرهیخته، با الگوبرداری از اندیشه های متعالی و زندگی پر برکت امام راحل و در پرتو اندیشه و آرمان های ایشان، موجبات پیشرفت، عزّت و سرافرازی میهن اسلامی را فراهم آورند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر و بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره)، سالگرد رحلت جانگداز ایشان و شهدای والامقام 15خرداد را خدمت مردم شریف استان فارس و به خصوص جامعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و تمامی عاشقان و رهروان ولایت تسلیت عرض می نمایم و از خداوند متعال عزت و اقتدار روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در سایه توجهات حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مسئلت دارم.

دکتر سید ابوالفضل هاشمی اصل

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز

 

پیام تسلیت معاون درمان دانشگاه

در متن پیام دکتر «مهرداد شریفی»، معاون درمان دانشگاه آمده است:

انقلاب شکوهمند اسلامی ایران آن‌چنان با نام و یاد امام راحل(ره) گره خورده که به فرموده مقام معظم رهبری، این انقلاب بی‌نام و نشان ایشان در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.

بدون شک تجلیل و تکریم امام راحل عظیم الشأن و تعظیم شخصیت والای ایشان، ادای دین به همه کسانی است که طی سالیان طولانی در راه تحقق آرمان انقلاب اسلامی جانفشانی نموده‌اند.

همچنین همه ساله ملت همیشه قهرمان ایران اسلامی سالروز قیام 15 خرداد را نیز به عنوان خون تپنده انقلاب اسلامی ایران گرامی داشته و فریاد آزادی خواهی مبارزان انقلابی و شهدای مظلوم آن قیام تاریخی را به گوش جهانیان می‌رسانند.

اینجانب فرا رسیدن روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد را به ملت شریف ایران، خانواده‌ های معظم شهدا و ایثارگران، به خصوص خانواده ‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران و کارکنان مجموعه سلامت فارس تسلیت عرض نموده و ضمن تجدید بیعت مجدد با امام خمینی (ره) و شهدای گرانقدر، آرمان ‌ها و ارزش‌ های اسلام و انقلاب اسلامی را پاس می ‌دارم و خدای سبحان را شاکرم که راه سرخ شهادت و ولایت با راهبری آگاهانه رهبر فرزانه انقلاب چون همیشه و به خواست ایزد منان و اراده حضرت حق استوار و پر خروش ادامه دارد.

دکتر مهرداد شریفی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز

 

پیام تسلیت معاون آموزشی دانشگاه

در متن پیام تسلیت دکتر «محسن رازقی» معاون آموزشی دانشگاه آمده است:

چهاردهم خردادماه سالگرد بزرگداشت رحلت جانگداز حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، یادآور بزرگ مردی است که با آگاهی، دینمداری و شجاعت موفق به بنیان گذاری بنای مقدس جمهوری اسلامی ایران گردید تا فرصتی را برای دینداران و آزادی خواهان فراهم نماید.

بی­ تردید فقدان آن بزرگمرد تاریخ ایران اسلامی برای مردم شریف ایران همواره ضایعه­ ای جبران ناپذیر خواهد بود و تا آنجا که در توان داریم باید در زنده نگه داشتن اندیشه های ایشان تلاش کنیم. 

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره)، شهادت شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد که سرآغاز شروع حرکت انقلابی با رهبری امام خمینی(ره) بود را نیز به تمامی مردم و به ویژه دانشگاهیان تسلیت عرض می نمایم. امید است با فرا راه قرار دادن اندیشه های معمار کبیر انقلاب، با جدیت و تلاش در عرصه دانش و علم آموزی برای تربیت نسلی انقلابی و توانمند اهتمام ورزیم.

دکتر محسن رازقی

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز

 

پیام تسلیت معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه

در متن پیام تسلیت دکتر «محمد‏هاشم هاشم ‏پور» معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امام خمینی(ره) شخصیت والایی است که جنبه های گوناگون زندگی فردی و اجتماعی ایشان آموزنده است. شخصیتی که با عمل به آموزه های ناب اسلام محمدی(ص) به ویژه در عرصه اجتماعی، دنیای معاصر را تکان داد، احیاگر اسلام در دوران حاکمیت طاغوت و سبب امید مستضعفان و نا امیدی مستکبران جهان شد.

هر چند سالها است که از نعمت وجودی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران محروم شدیم، ولی راه امام خمینی(ره)، به فضل خداوند متعال و در سایه رهبری امام خامنه ای(مد ظله العالی) ادامه خواهد داشت و بدخواهان این مرزو بوم و دشمنان اسلام و ایران را خوار تر و منزوی تر از پیش خواهد ساخت.

اینجانب فرا رسیدن چهاردهم خردادماه؛ سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و نیز پانزدهم خردادماه؛ سالروز قیام بزرگ مردم علیه رژیم ستم شاهی پهلوی در سال 1342 هجری شمسی که منجر به شهادت آنان در راه دفاع از حق و اسلام شد را به همگان به ویژه دانشگاهیان تسلیت عرض نموده و امیدوارم در مطالعه و عمل به وصیت نامه ارزشمند امام خمینی(ره) توفیق یابیم.

دکتر محمد‏هاشم هاشم‏پور

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز

 

 

 

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 87487
کلیدواژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب