جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1403/06/12
  • - تعداد بازدید: 179
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

پیام تبریک مسئولان بهداشتی وزارت بهداشت به مناسبت روز بهورز

دکتر « فرشیدی» ، معاون بهداشت و دکتر « علی پور» ، رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت در پیام‌های جداگانه‌ایفرا رسیدن روز بهورز را تبریک گفتند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و به نقل از « وبدا» وزارت بهداشت، متن پیام معاون بهداشت وزارت بهداشت به شرح زیر است:

روز دوازدهم شهریور ماه که به مناسبت سال‌ روز افتتاح نخستین خانه بهداشت به عنوان روز بهورز نام‌ گذاری شده نمادی است از جشن نظام سلامت در خدمت‌ رسانی عمیق و همه‌ جانبه به آحاد مردمی که در مناطق روستایی میهن ما زندگی می‌ کنند. در میان دست‌ اندرکاران نظام سلامت کشور و هم‌ چنین صاحب‌ نظران و آگاهان مراجع و سازمان‌ های جهانی و هم‌ چنین در پایگاه‌ های معتبر علمی هرگاه سخن از کارایی، عدالت و پاسخ‌ گویی در نظام سلامت کشور ایران مطرح می‌ شود نام بهورزان و خانه‌های بهداشت تداعی و مثال زده می‌ شود.  

روح خدمت‌ گزاری در نظام شبکه میهن عزیزمان در خانه‌های بهداشت و بهورزان تبلور یافته است. روز دوازدهم شهریور، فرصتی است برای تقدیر از عملکرد این همکاران پرتلاش و ارج نهادن بر تلاش بی‌ نظیر آن‌ ها در تضمین سلامت و ایجاد فرصت‌ ها برای توسعه اجتماعی در روستاها. هم‌ چنین در این روز باید از مربیانی توانمند، پردانش، سرشار از تجربه و آگاه به نیازهای مردم و برنامه‌ های سلامت تجلیل نماییم که در یک نظام آموزشی کارامد مبتنی بر شرح وظیفه و جامعه‌ نگر در حوزه بهداشت در مراکز آموزش بهورزی و باز‌ آموزی برنامه‌ های سلامت اقدام به تربیت بهورزان می‌ نمایند.  

از طرف خود و سایر همکارانم در حوزه معاونت بهداشت از تلاش و مجاهدت بهورزان و مربیان آنها تقدیر میکنم و برای تمام آنها آرزوی سلامت و شادی و رضای الهی دارم.

پیام تبریک دکتر « عباس علی پور» ، رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت نیز به شرح زیر است:  

روز دوازدهم شهریور ماه که به عنوان روز بهورز نام‌ گذاری شده فرصتی است تا از تلاش و مجاهدت بی‌نظیر بهورزان و مربیان آنها قدردانی نماییم. بهورزان افرادی شاخص برخاسته از نهاد روستایند که سال‌ های ممتازی از عمر خود را مصروف خدمت به طیف وسیعی از گروه‌ های متنوع اجتماع می‌ کنند، خدماتی اساسی و به گستردگی سلامت جسم، روان و روح و در تمامی ابعاد پیش‌ گیری. بی‌ تردید سلامت محور توسعه اجتماعی و عامل اصلی در حس خوشبختی انسان‌ هاست. خدمتگزاران سلامت نیز بر این اساس تضمین کنندگان حقوق فرد و جامعه در برخورداری از یک زندگی پربار و مسرت آمیزند. بهورزان جامعه نگرترین دانش آموخته نظام سلامتند و از این حیث بیش از هر خدمت‌ گزار سلامت دیگری جامعه را مرهون خدمات خود مینمایند. با این وصف میتوان به یقین گفت که در مجموعه گروه‌ های مختلف ارائه دهنده خدمات، بهورزان یکی از ارزشمندترین سرمایه‌ها برای تحقق اهداف راهبردی سلامتند. سرمایه‌ هایی که هنرشان عجین شدن با زندگی و درک مناسب از فرهنگ و وضعیت زندگی مردم است.  

روز بهورز روز یادآوری ارزش‌ های نظام مراقبت‌ های اولیه بهداشتی درمانی برای تحقق عدالت، اخلاق، کارآمدی و شان انسانی است. روزی است که یادآور حماسه‌ها و مجاهدت‌ های بی‌نظیر بهورزان در چالش‌ های نظام سلامت نظیر همه‌ گیری کووید- ۱۹ و خدمت رسانی به دورترین مناطق و آبادی‌ های پراکنده کشوراست. این روز را به بهورزان عزیز و مربیان آن‌ ها، کارشناسان مسئول بهورزی و همکاران گروه‌ های گسترش شبکه در تمامی سطوح تبریک عرض میکنم و آرزو دارم خدمات صادقانه این برادران و خواهران همواره مقبول درگاه احدیت باشد. توفیق خدمت‌ گزاران سلامت در تلاش عمیق و هرچه بیشتر برای خدمت‌ رسانی به محرومان و گروه‌ های در معرض خطر است. یقینا چنین توفیقی قرین رضایت الهی است. در این روز تحصیل چنین مقامی را برای یکایک برادران و خواهران عزیز از درگاه ایزد منان مسئلت دارم.

پایان خبر 

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 107296
محمد  کریمی
خبرنگار

محمد کریمی

تنظیمات قالب