جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/09/27
  • - تعداد بازدید: 272
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

پویش ملی سلامت/ بخش 6

پویش ملی سلامت که با هدف شناسایی بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون بالا، از بیستم آبان در سراسر کشور آغاز شده، در مجموعه سلامت فارس نیز با اقدامات گسترده ای همراه بوده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در ادامه برخی از رویدادهای این پویش ملی را در واحدهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت اجمالی، دنبال می کنیم:

برگزاری کارناوال خودرویی به مناسبت پویش ملی سلامت در شهرستان بیضا

رییس شبکه بهداشت و درمان بیضا از برگزاری کارناوال خودرویی در سطح شهرستان، به  مناسبت پویش ملی سلامت خبر داد.

دکتر «سعید اکبری» با اشاره به اجرای «پویش ملی سلامت» با هدف سنجش فشارخون و دیابت در شهرستان افزود: این اقدام با پیوستن مردم به این پویش، در مراکز خدمات جامع سلامت شهری _ روستایی و خانه های بهداشت در سطح شهرستان، در حال انجام است.

دکتر اکبری افزود: برای پیشگیری از ابتلا به دیابت و فشارخون بالا، ارتقای آگاهی و دانش سلامت عمومی، نقش مهمی ایفا می کند تا آگاهانه در زمینه پیشگیری، اقدام کنند.

او ادامه داد: تشخیص این دو بیماری ساده است و به آسانی می‌توان ابتلا یا عدم ابتلا به آن را تشخیص داد و اطلاع رسانی در این زمینه بسیار موثر است.

رییس شبکه بهداشت و درمان بیضا برگزاری کارناوال خودرویی در این زمینه را از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه در شهرستان بیضا عنوان کرد و گفت: در این برنامه خودروهای پایگاه اورژانس ۱۱۵، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، پلیس راهور، آتش نشانی و همچنین شبکه بهداشت و درمان بیضا، به اطلاع رسانی در مورد اهمیت اجرای پویش ملی سلامت در سطح شهرستان پرداختند.

 

هم اندیشی مسوولان حوزه سلامت و شهردار کازرون با محوریت پویش ملی سلامت

مسوولان حوزه سلامت کازرون در نشست هم اندیشی با شهردار این شهرستان، راهکارهای جلب مشارکت مردم در زمینه غربالگری و شناسایی دو بیماری دیابت و پرفشاری خون و افزایش سواد سلامت مردم را بررسی کردند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کازرون با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان ۱۴۰۲ در سراسر کشور گفت: این پویش با هدف غربالگری و شناسایی افراد بالای ۱۸ سال مبتلا به فشارخون بالا و دیابت راه اندازی شده و تا ۲۰ دی ادامه دارد.

دکتر «محسن معینی» با بیان اینکه در سال جاری، بیماری های قلبی عروقی عامل ۵۵ درصد مرگ و میرهای شهرستان را به خود اختصاص داده است، افزود: فشارخون بالا و دیابت دو فاکتور خطر بروز سکته های قلبی و مغزی محسوب می شود. 

او اضافه کرد: جمعیت بالای ۱۸ سال شهرستان کازرون بیش از ۱۵۸ هزار نفر است و تا به امروز غربالگری ۲۷ هزار و ۹۷۴ نفر، یعنی حدود ۱۸ درصد جمعیت انجام شده و غربالگری جمعیت باقی مانده نیز ادامه دارد.

مسوول حوزه سلامت کازرون از شهردار این شهرستان خواست با نصب بنرهای اطلاع رسانی پویش غربالگری پرفشاری خون و دیابت در سطح شهر و انتشار کلیپ های تهیه شده در تلویزیون شهری، مشارکت مردم برای پیوستن به پویش ملی سلامت را جلب کنند.

پایان خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا,اخبار پویش ملی سلامت
  • کد خبری : 91579
کوثر  آزموده
خبرنگار

کوثر آزموده

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب