جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1403/05/31
  • - تعداد بازدید: 111
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
پیام تبریک استاندار فارس به مناسبت روز پزشک:

پزشک واسطه حکمت الهی به بیماران است‌

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس محمدهادی ایمانیه در آستانه یکم شهریور روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک پیامی بدین شرح صادر کرد:

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

  یا منْ یجْعل الشّفاء فیما یشاء

امام رضا (ع) می‌فرماید: «آنگاه که خداوند بنده ای را برای عهده داری کارهای بندگان خویش برگزیند، سینه ی وی را برای این کار، فراخ می سازد و سرچشمه های حکمت را در دل او به امانت می گذارد و دانش را با تمامی به او الهام می کند و از آن پس، او نه در پاسخی فرو می ماند و نه از راه مستقیم، سرگشته می گردد 

پزشکان، در مسیر راستین بندگی، واسطه ی حکمت الهی‌اند که مطلوب جامعه ی سالم را هدف گرفته‌اند و دل در گرو سلامت خلق نهاده‌اند. جسم خسته و سرگشته‌ ی بیمار به مدد تلاششان جان دوباره می‌گیرد و دستان شفابخششان، پیغمبرانه طبیب آلام دردمندان می‌شود. آنان که با خدای خویش پیمان بسته اند تا وجودشان مصروف خدمت به بهبود بیماران باشد. شهادت عزیزان پزشک در سال های شیوع کرونا و شهادت بیش از ۸۸۵ نفر از اطبا و کادر درمان ایثارگر غزه که در بدترین شرایط دست از وظیفه نکشیده‌اند، نمونه ی بارزی از نگاه متعهد و طینت فداکار و از جان گذشته ی جماعت پزشکانی است که تعهد را با تخصص آمیخته‌اند و به عهد خویش با خدای متعال وفادار مانده‌اند.

اینجانب، یکم شهریور ماه، زادروز امیر پزشکان، حکیم گرانمایه و سرآمد روزگاران، مایه ی تفاخر ایرانیان، شیخ الرئیس ابوعلی سینا و روز پزشک را به تمام سپیدپوشانی که سلامتی رهاورد همت آنان است تبریک عرض می کنم و از درگاه خداوند متعال توفیق روزافزون و سرفرازی شان را در انجام رسالت حرفه‌ای و ارائه ی خدمات شایسته و مورد رضایت خلق و خالق، مسئلت می‌نمایم.

 

دکتر محمدهادی ایمانیه

استاندار فارس

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 106782
حمید تهرانی
خبرنگار

حمید تهرانی

تنظیمات قالب