جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/05/01
  • - تعداد بازدید: 211
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد:

پایان موفق فاز نخست پویش حرکت به سوی وزن سلامت و اعلام نتایج این پویش

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با اشاره به برگزاری پویش حرکت به سوی وزن سلامت از بیست و پنجم دی 1401 تا پایان خرداد سال جاری از کاهش وزن در 78.5 درصد افراد شرکت کننده در پویش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عباس رضاییان زاده» گفت: یکی از مهم ترین سرمایه های جامعه در دنیای امروز، نیروی انسانی شاغل در محیط های کاری است که در گردش چرخ های اقتصادی جامعه نقش بسزایی را ایفا می کنند و تضمینی برای شکوفایی اقتصادی و توسعه ای پایدار به شمار می روند.

او افزود: عدم توجه به تغذیه مناسب در محیط کار باعث می شود کارکنان به بیماری هایی مبتلا شوند که علاوه بر تحمل هزینه های درمان برای خود و خانواده سبب کاهش کیفیت انجام وظایف، افزایش میزان غیبت، بازنشستگی پیش از موعد و در نهایت کاهش بهره وری در محیط های کاری شود.

دکتر رضائیان زاده اضافه کرد: در همین راستا گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت به منظور بهبود تغذیه کارکنان شاغل در ساختمان مرکزی دانشگاه، پویش «حرکت به سوی وزن سلامت» را از بیست و پنجم دی 1401 تا پایان خرداد 1402 برگزار کرد.  

معاون بهداشت دانشگاه اهداف برگزاری این پویش را ارتقاء سلامت کارکنان و ایجاد انگیزه و تشویق کارکنان دارای اضافه وزن و چاقی به اصلاح الگوی غذایی و کاهش وزن دانست.  

او گفت: در گام نخست این پویش، 219 نفر از کارکنان تن سنجی شدند و افراد دارای اضافه وزن و چاقی شناسایی و نشست های آموزشی توجیهی ویژه این افراد برگزار و مراحل بعدی پویش برای آنان تشریح شد.

دکتر رضاییان زاده افزود: پس از آن، نوبت دهی تلفنی به 102 نفر از کارکنان مشارکت کننده در پویش که متقاضی دریافت خدمت مشاوره بودند انجام و کارکنان شرکت کننده از بیست و پنجم دی 1401 تا پایان خرداد سال جاری در روزهای مشخص از سوی کارشناسان تغذیه در ساختمان مرکزی خدمات مشاوره ای دریافت کردند.

به گفته این مقام مسوول در دانشگاه، به منظور پیشگیری از کمبود ویتامین دی و اثرات مفید آن بر کاهش وزن و شاخص های سندرم متابولیک، مکمل مگادوز ویتامین دی نیز به شرکت کنندگان در پویش ارائه شد.

او ادامه داد: 94 نفر از کارکنان ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز دست کم سه جلسه مشاوره از پنج جلسه ممکن را دریافت کرده اند که نتایج ارزیابی شاخص های تن سنجی آنها نشان داد 78.5 درصد افراد کاهش وزن و 95.5 درصد افراد کاهش دور کمر داشتند.  

دکتر رضاییان زاده با تقدیر از کارشناسان گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت و کارشناسان تغذیه مراکز بهداشت شهرستان شیراز که با تلاش و پشتکار فراوان اقدام به اجرای این پویش کردند، ابراز امیدواری کرد نتایج این پویش الگویی برای اجرای آن در دیگر سازمان ها باشد.

او اضافه کرد: با توجه به اهمیت مساله چاقی و اضافه وزن، گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت آماده ارائه مشاوره به سایر کارکنان متقاضی است و فاز دوم پویش حرکت به سوی وزن سلامت ویژه این افراد برگزار می شود که تاریخ برگزاری فاز دوم پویش از طریق فراخوان اعلام خواهد شد.

از 10 نفر اول که در فاز نخست پویش حرکت به سوی وزن سلامت، موفق به کاهش وزن خود شده اند، به زودی در آیینی تقدیر می شود.

پایان خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا,کارمندان
  • کد خبری : 88161
مهدی  آذین فر
خبرنگار

مهدی آذین فر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب