جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/11/04
  • - تعداد بازدید: 460
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

پانزدهمین کنگره قلب و عروق خاورمیانه و هشتمین همایش مداخلات پیچیده قلبی آغاز به کار کرد

 پانزدهمین کنگره قلب و عروق خاورمیانه و هشتمین همایش مداخلات پیچیده قلبی صبح امروز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رئیس پانزدهمین کنگره قلب و عروق خاورمیانه و هشتمین همایش مداخلات پیچیده قلبی در آیین افتتاحیه این رویداد علمی، محوریت پیش بینی شده برای این دوره از کنگره را «از پیشگیری تا مداخلات قلبی» عنوان کرد و گفت: 115 مقاله به دبیرخانه پانزدهمین کنگره قلب و عروق خاورمیانه و هشتمین همایش مداخلات پیچیده قلبی ارسال شده و 93 مقاله‌ به صورت پوستر ارایه می شود.

دکتر «محمد جواد زیبایی نژاد» از انتخاب 10 مقاله به عنوان مقالات برتر خبر داد و افزود: 150 سخنران از مراکز تحقیقاتی، پژوهشکده ها و مراکز مرتبط با دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در این رویداد علمی حضور دارند.

او بررسی مسایل پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی و مسایل مربوط به کاهش سکته های قلبی و مغزی و آخرین روش های درمانی و تهاجمی را از جمله موضوعات سخنرانی این کنگره عنوان کرد و ادامه داد: در این کنگره علمی، تجربیات تمامی مراکز درمانی و تحقیقاتی کشور در این حوزه، از جمله مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان و مشهد و کوهورت‌ قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی فسا بررسی می شود.

رییس این کنگره علمی با تاکید بر اهمیت برگزاری این همایش ملی در هم اندیشی و تبادل تجارب دانشگاه های علوم پزشکی کشور، اظهار داشت: بررسی غربالگری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دیگر بخش های ویژه این رویداد علمی است که گام مهمی در شناسایی موارد ابتلا به دیابت و فشار خون بالا بوده است.

دکتر زیبایی نژاد ارائه یافته های مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور دکتر «کامران باقری لنکرانی» رئیس این مرکز و همچنین اساتید انستیتو غدد دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی و تهران، پیرامون بیماری‌های قلب و عروقی را از دیگر محورهای پیش بینی شده برای این کنگره عنوان کرد.

او بررسی آخرین یافته های علمی در خصوص نارسایی و پیوند قلب، مداخلات پیچیده قلبی در زمینه استنت گذاری و عوارض آنژیوپلاستی را نیز از جمله مباحث این رویداد علمی برشمرد.

رییس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از برنامه ریزی برای جامعه پرستاران در این کنگره خبر داد و به برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق ویژه پرستاران و کارگاه آموزشی در مورد داروهای دیابت و آنتی پلاکت اشاره کرد.

به گفته دکتر زیبایی نژاد، آخرین یافته‌ های علمی و مقاله های حوزه قلب و عروق نیز از سوی مراکز تحقیقات دانشجویی در این کنگره ارایه می شود.

او برپایی غرفه تجهیزات و محصولات پزشکی با محوریت بیماری‌های قلبی در حاشیه این کنگره، را از دیگر اقدامات پیش بینی شده برشمرد.

این کنگره علمی به صورت حضوری و مجازی، با شرکت مسوولان ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اساتید، اعضای هیات علمی، پزشکان، دستیاران و دانشجویان پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، صبح امروز، چهارم بهمن، در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز شده و تا ششم بهمن نیز ادامه دارد.

پایان خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبری : 93681
حمید تهرانی
خبرنگار

حمید تهرانی

تنظیمات قالب