جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1403/03/26
  • - تعداد بازدید: 125
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد

ویزیت و معاینه رایگان بیماران فلج مغزی مرکز توانبخشی دخترانه شهید فیاض فیروزآباد

مسوول مرکز خدمات جامع سلامت شهید اکبری فیروزآباد، از ویزیت رایگان بیش از ۳۰ بیمار فلج مغزی در مرکز توانبخشی شهید فیاض این شهرستان از سوی دکتر «امین دهقان» پزشک خانواده و تیم سلامت مرکز شهید اکبری، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد، «ابوذر قبادی» گفت: تیم سلامت شامل پزشک عمومی، کارشناس مبارزه با بیماری ها، کارشناس مامایی و مراقب سلامت با استقرار در مرکز توانبخشی شهید فیاض، خدمات رایگان پزشکی، توزیع مکمل ویتامین D و کلسیم را برای بیش از ۳۰ بیماران فلج مغزی این مرکز توانبخشی انجام دادند.

او افزود: فلج مغزی می ‌تواند منجر به ایجاد مشکلات و عوارضی مانند اشکال در غذا خوردن، کنترل ضعیف ادرار، مشکلات تنفسی و زخم‌ های بستر شود؛ علائم اولیه فلج مغزی معمولا پیش از سه سالگی ظاهر می‌ شوند؛ نوزاد مبتلا به فلج مغزی اغلب در مقایسه با کودکان عادی کندتر به مراحل رشدی مانند غلتیدن، نشستن، چهار پا رفتن و لبخند زدن، دست پیدا می‌ کنند.

مسوول مرکز خدمات جامع سلامت شهید اکبری فیروزآباد اضافه کرد: در این زمینه تاکنون مداخله پزشکی قابل قبول که ترمیم ضایعه مغزی را انجام دهد وجود نداشته، اما با پیگیری توانبخشی مناسب می ‌توانیم به اینگونه کودکان کمک کنیم تا زندگی مستقلی را دنبال نمایند و به عبارت دیگر وجود ضایعه بدان معنا نیست که اینگونه افراد از یک زندگی متکی به خود محروم باشند؛ اینگونه کودکان علاوه بر نیازهای عمومی برای شکوفا شدن استعدادهای بالقوه ‌ای که از آن برخوردارند، به آموزش و خدمات خاص نیز نیازمندند.

قبادی همچنین از تلاش های دکتر «امین دهقان» پزشک، «مریم طالع» کارشناس مامائی و «سیمین مرادی» مراقب سلامت حاضر در این برنامه، تقدیر کرد.

پایان خبر

 

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 103722
مهدی  آذین فر
خبرنگار

مهدی آذین فر

تنظیمات قالب