جهش تولید با مشارکت مردم
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/11/03
  • - تعداد بازدید: 260
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه(س)

هم اندیشی مسوولان و اساتید دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه(س) با معاونان صدا و سیمای مرکز فارس

نشست هم اندیشی با محوریت معرفی توانمندی های حوزه پرستاری به صدا و سیما، با حضور معاونان صدا و سیمای مرکز فارس در دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه(س) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه(س)، رئیس دانشکده هدف از برگزاری این نشست را تعامل دو سویه این دانشکده با مجموعه صدا و سیما بیان کرد و گفت: با توجه به اهمیت حرفه پرستاری و نقش آن در ارتقاء سلامت مردم، لازم است به این مقوله در برنامه های صدا و سیما بیشتر پرداخته شود.

دکتر «مریم شایگان» در ادامه با تاکید بر لزوم ساخت برنامه های مستند در رابطه با اعضای هیات علمی و پرستارانی که پس از مهاجرت به دلایل مختلف دوباره به کشور بازگشته اند، افزود: این برنامه ها می توانند با آگاهی بخشی در رابطه با واقعیت ها و معضلات مهاجرت نقش مهمی در تصمیم گیری پرستاران و اعضای هیات علمی در خصوص مقوله مهاجرت داشته باشند.

دکتر «مجید نجفی کلیانی» معاون پشتیبانی دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه(س) نیز در این نشست، نیروی انسانی را رمز توسعه پایدار عنوان و بر تولید محتوای سازنده و استفاده از تجربیات اساتید نظام سلامت در برنامه های صدا و سیما تاکید کرد.

معاون سیمای مرکز فارس نیز در دیدار با مسوولان و اساتید دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه(س) گفت: علم نافع باید پیوست رسانه ای داشته باشد و این پیوست باید در فرم های مختلف ارائه شود.

«علی دیانتی» اضافه کرد: این سازمان از تولید محتوای آموزشی از سوی اساتید و دانشجویان پرستاری استقبال می کند.

او ضمن اعلام آمادگی برای همکاری در زمینه تولید محتوا در زمینه حوزه سلامت و به ویژه حوزه پرستاری افزود: از طریق برنامه های مختلف از جمله برنامه «سلامت باشید» می توانیم توان علمی پرستاران را به مردم معرفی کنیم.

دکتر «مجید مجرد» معاون صدای مرکز فارس نیز در این نشست گفت: برای اینکه تصویر خوبی از حرفه پرستاری در جامعه ایجاد شود به برنامه ریزی، فکر و ایده های مناسب نیاز است.

دکتر «زهرا کشتکاران» عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در این برنامه گفت: یکی از رسالت های ما در علوم پزشکی به ویژه در رشته پرستاری ایجاد علم نافع است و این علم باید به نحوی سبب نفع رساندن به فرد یا جامعه شود که صدا و سیما می تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

دکتر «آزیتا جابری» دیگر عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز با تاکید بر علم نافع گفت: بخشی از این نفع از طریق مشاوره است که گروه مامایی این رسالت را از تابستان سال 1402 با بهره برداری مرکز کلینیک باروری و جوانی و جمعیت در درمانگاه امام رضا(ع) آغاز کردند و این بخش از کار در رشته پرستاری به صورت مشاوره های خودمراقبتی می تواند با ایجاد کلینیک پرستاری و معرفی آن از سوی صدا و سیما به جامعه انجام شود.

دیگر اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این برنامه با تاکید بر اهمیت نقش رسانه ها در ایجاد یک تصویر اجتماعی درست از پرستار در جامعه، معرفی درست نقش و حرفه پرستاری در جامعه را به عنوان یک حرفه تخصصی یادآور شدند.

در پایان این نشست مقرر شد نشست های هفتگی با حضور نمایندگان دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه(س) در صدا و سیمای مرکز فارس به منظور دستیابی به راهکارهای عملیاتی برگزار شود.

پایان خبر

 

 

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 93583
مهدی  آذین فر
خبرنگار

مهدی آذین فر

تنظیمات قالب